Van de week mijn benzinetank tot de nek toe volgegooid. Ik rij altijd op gas dus dit was nog nooit eerder gebeurt.
Nu ruik ik bij stilstand een benzinelucht. Ook als ik onder het rijden mijn raam openzet wordt ik in de dampen gehuld.
Ik heb de plaat van de tank gehaald maar daar niets vreemds kunnen zien/ruiken. Echter als ik de wagen flink heen en weer schudt ruik ik in de tankruimte wel benzine bij het gat van de vulpijp.
Nu begrijp ik uit de tekeningen dat er een rubber mof zit tussen de vulpijp en de tank. Dus deze verdenk ik. Vraag is hoe ik hier bij kom?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Haal eerst even da achtervleugel eraf en kijk of je vulpijp nergens doorgeroest op doorgesleten is . Als je het deksel in de binnenslijkweerder demonteerd kan je de vulpijp volgen tot waar de pijp van de benzinetank door de koets komt .
Is daar niets te vinden even de achterbak eruit en het deksel bovenop de tank demonteren .
Dit is wel allemaal oude memorie want ik heb al tien jaar geen DS meer .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Hele spul losgemaakt. Bleek inderdaad het stukje slang te zijn tussen vulpijp en tank. Gelijk maar even een nieuwe spatlap eropgezet.
Hey, bedankt voor de tips hier!
Heb zelf ook steed het idee dat mijn dame benzine slurpt als ze stilstaat (net weer 10 liter erbij gemikt) dus ik zal daar ook eens een kijkje gaan nemen. Maakt het nog uit hoe vol je tank “moet” zijn om op die manier brandstof te verlizen (dmv van verdamping danwel lekkage)?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik had mijn tank nog nooit verder dan halfvol gehad en nooit iets gemerkt. Nadat ik de tank volgegooid had kwamen de dampen vrij. slangklem aan de vulpijpzijde was weggerot en slang uitgelubberd. Daaromheen was het nat van de benzine.
Ik heb net even gekeken, en die slijkplaat er ook afgehaald. Geen rotte slangklemmen, de rubber tussenslang ziet er ook goed uit, maar wel iets van wat ik benzinesporen zou kunnen noemen.
Lijkt me handig om bij de volgende beurt ook dat even te vervangen, aan de kleine slangen (voor retour en ontluchting) was weinig te zien.
Heb alleen van de week de tankdop er niet goed opgezet, en daar wordt het ook nooit beter van….
Wordt nog vervolgd….
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!