Dan zou je permanenten foutmeldingen 31 en 32 krijgen. Zowieso zal je inderdaad weinig verschil voelen tussen zacht en harde vering, zoals ik had toen we de diodes hadden gesoldeerd maar de computer niet konden resetten.
Concluderend,
je zult dus eerst moeten uitlezen en resetten, als de foutmeldingen 31 en 32 blijven terugkomen, zijn de diodes aan de beurt.
of
uitlezen en resetten, mocht er geen wezenlijk verschil zijn tussen situatie voor en na resetten, maar er geen foutmeldingen meer terugkomen, dan alsnog de diodes controleren (in dat geval kan de computer niet aangeven dat de diodes kapot zijn).
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het is maar een mening natuurlijk, maar ik vind dat de draadjes welke over het computergebeuren gaan, moeten worden samengevoegd en dan in een sticky bovenaan moeten blijven. Dat geldt ook voor dat draadje waarin werd uitgelegd hoe dat met de diodes zat en waar je ze tussen een draad kunt solderen. Want wat ik daarvan begreep is dat als de diodes kapot zijn, dat je ze dan ergens in een draad kunt opnemen.
Alas het zo ver komt dat je een probleem hebt en dat draadje zoekt, heb je het ook meteen.
Zit wat in, hoewel er wel duidelijk verschil in beide draadjes zit. Misschien dat je beide draadjes in een sticky kunt zetten, met als onderscheid dat deze duideiljk over de techniek achter de elektronica gaat, en de andere meer over het verhelpen van problemen en de gevolgen van storingen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Misschien ook wel aardig om te weten; ik ben tot de constatering gekomen dat als in de computer een storing stuurwielhoeksensor zit deze nog steeds tussen hard en zacht schakelt. De computer schakelt echter EERDER over op de harde stand. Vermoedelijk gaat hij ook boven een bepaalde snelheid permanent in de harde stand, maar dat heb ik nu niet kunnen controleren. Bovenstaande vastgesteld met mijn H4 S2G2G computer.
Groet,
L
Mijn veercompu bleek vandaag te hebben:
Sluiting Elektroklep achter
Boordspanning <10 Volt
Toen reset, weer lezen, kwam stuurhoeksensor en vliegwielsensor er uit.. Vooral die vliegwielsensor leek vreemd, dus uit menu, weer uitlezen zonder reset en storingsvrij…
Vreemd. Ook een paar keer verder met reset was die storingsvrij…
Lampje blijft nu ook oplichten. Mijn auto schakelde ook wel duidelijk, maar leek wel eerder hard te zijn…
Xsara Coupe
Lucas Unger schreef:Misschien ook wel aardig om te weten; ik ben tot de constatering gekomen dat als in de computer een storing stuurwielhoeksensor zit deze nog steeds tussen hard en zacht schakelt. De computer schakelt echter EERDER over op de harde stand. Vermoedelijk gaat hij ook boven een bepaalde snelheid permanent in de harde stand, maar dat heb ik nu niet kunnen controleren. Bovenstaande vastgesteld met mijn H4 S2G2G computer.
Groet,
L
De mijne wordt inderdaad veel eerder stug en krijg ook eigenlijk alleen nog maar de stuurwielhoeksensor.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In dit oude berichtje van je zie ik:
die overgang gebeurt door vergelijking van :
** de draaisnelheid van het stuurwiel en de hoekverdraaiing tov de snelheid van de wagen(citaat Citroen documentatie)
Heb jij die documentatie ter beschikking en is die bijvoorbeeld op de site te plaatsen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dit is conform de Hydractive2 cursusmap van Citroën.
Lucas Unger schreef:Misschien ook wel aardig om te weten; ik ben tot de constatering gekomen dat als in de computer een storing stuurwielhoeksensor zit deze nog steeds tussen hard en zacht schakelt.
Groet,L
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is mooi, ik wist niet van het bestaan. Is zo’n map te koop? Zo niet, is die te kopieeren of te scannen, zodat we er allemaal plezier van hebben?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Dat is mooi, ik wist niet van het bestaan. Is zo’n map te koop? Zo niet, is die te kopieeren of te scannen, zodat we er allemaal plezier van hebben?
PB je email adres maar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Die wil ik ook wel, je hebt PB.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Iemand bekend of die stuuruitslagsensor (ohms)doorgemeten kan worden ??? Wat voor waarde moet het dan ongeveer zijn ? Het zal natuurlijk varieren vanwege de stuuruitslag.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nope. Het zijn twee lichtsensoren die pulsjes afgeven.
Wim,
Disciplus Simplex
Heeft doorblazen cq schoonmaken weleens tot succes geleid ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb die van mij ooit ‘ns uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Daarna was de stuurhoeksensorfout verleden tijd.
Demonteren en uit elkaar halen vond ik niet moeilijk, was wel gepriegel.
Wim,
Disciplus Simplex