Gave spot!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een Ford Taunus 17M Super uit 1966.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik kan me nog herinneren dat de Ford Taunus toen een opvallende verschijning werd gevonden vanwege de voor die tijd grote glaspartij, maar of dat ook objectief zo was weet ik niet. Ik vond het toen wel een mooie auto.
Een hele mooie blauwe auto met een origineel Nederlands kenteken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Allebei !
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Origineel Nederlands Kenteken? Deze heeft volgens mij ooit wel een provinciaal nummer gehad, maar nooit een landelijk kenteken. Op ongeveer een kilometer van het RDW hoofdkantoor staat deze Ford Model A Tudor Sedan (al jaren) weg te kwijnen… Voor het eerst in een jaar of wat weer in het zicht, wat eerder jarenlang zo geweest is. Niemand die zich er iets van aantrekt. Het verval schrijdt onverbiddelijk voort: toen ik deze A een jaar of tien geleden voor het eerst zag speet het me dat ik geen ruimte had om ‘m op te bergen, want toen leek het van een afstandje min of meer haalbaar om ‘m weer op te bouwen. Inmiddels is het essenhouten frame van de koets vergaan en is de dikte van het plaatwerk in luttele atomen uit te drukken. Ik ben bang dat-ie nu echt overleden is…
PS - weet iemand nog of ik deze auto hier heeeeel lang geleden niet ook al eens gepost heb?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alleen mensen die jarenlang langs deze plek zijn gekomen -ik niet- herkennen op de foto nog een auto…
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
M’n pocket cameraatje (ik ben ook wel eens zonder m’n spiegelreflex op pad, sorry) verrekte het hardnekkig om voorbij het tweede hek scherp te stellen, juist vanwege dat tweede hek. Tussen de rietpluimen door zie je de radiateur staan. De koelwaterslang zit er nog aan, wat een indicatie voor de aanwezigheid van de ooit 40 pk sterke 3,3-liter zijkleppen viercilinder is. Net boven de gedumpte kanteldeur is de tweedeurs koets in vérgaande staat van verval te herkennen.
Nu ik nog eens naar de stand van de radiateur en koplampen kijk, ben ik toch bang dat de frame rails inmiddels gebroken zijn… Maar er ligt daar waarschijnlijk dus nog wel een Ford zijkleppen vierpitter. Ongetwijfeld zit die muurvast, maar zo’n blok is bijna altijd te reviseren (om op een hoopvolle noot te eindigen).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ford had in de jaren’70, een slogan sticker op de achterruit Ford wijst de weg, als schooltieners vulden wij dit aan met, Naar het stort !!!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik heb weinig of niets met het merk Ford, maar Henry Ford is wel een van de belangrijkste figuren in de automobiele geschiedenis geweest. Als het om de popularisering van de auto gaat wellicht dé belangrijkste.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als andere merken je niet interesseren kijk je gewoon niet in dit topic!
Nounou… Kutdag gehad op het werk..?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LOL, nee… Anders wordt het tijd voor ander werk…
Ik denk dat je de toon verkeerd leest
Het topic is (niet-Citroën), dus ja dan kan er zomaar een merk voorbij komen dat je niet ligt.
Zomaar wat spotjes van de afgelopen tijd:
Een Alfa Romeo GT 1300 Junior uit 1973.
Een AC Ace Bristol uit 1957.
Een origineel Nederlandse vierdeurs Amazon uit 1965.
Een Saab 99 GL uit 1976.
Een Daimler Sovereign 4.2L uit 1978.
Een Opel Ascona 1.6S automatic uit 1972.
Een stel Dafjes.
Een Mercury Comet uit 1972.
Een BMW E3 3.0L automatic uit 1975.
Een Volvo Amazon uit 1959.
Een Peugeot 504 automatique uit 1972.
Een Alfa Romeo Spider uit 1977.
Een Pontiac Firebird uit 1985.
Een Peugeot 504 L uit 1978.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een Luxemburgse Volkswagen Golf Country, gezien in Frankrijk.
Een Auto Union 1000 in Frankrijk.
Een Ford Capri 2300 GT uit 1973.
Een Audi 100 uit 1978.
Een Rover SD1 3500 V8 automatic uit 1978.
Een Morris Minor 1000 Traveller uit 1965 (mijn eerste met een origineel NL-kenteken).
Een Volkswagen Karmann Ghia uit 1969.
Een Mercedes W111 lijkwagen.
Een Velorex.
Een Volkswagen K70 uit 1972.
Een Wolseley 16/60 uit 1970.
Een Peugeot 404 cabriolet uit 1966.
Een Mercury Grand Marquis uit 1985.
Een Ford Model A uit 1930, gespot bij de KLM op Schiphol. Op de deuren staat het oudste logo van de KLM.
Een Studebaker Champion convertible uit 1952.
Een Jaguar 420G uit 1968.
En nog een Ford Model A uit 1930.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX