Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Denk eerder andersom:shock:
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Denk ik ook; anti-zink heeft niets met stuur en remmerij van doen…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hoppa..de Xant is wederom zonder enige moeite of hapering door de APK..
Dat was met mn CX of AX wel anders, hoewel ook de Xant intussen 16 is…op papier dan.
Orga is 08654, dus gebouwd op 19/07/‘00..
Kenteken is van 29/06/‘01…winkeldochtertje.
Blijkbaar zat elke aspirantkoper al reikhalzend naar de C5-I uit te kijken..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat deden ze al erg vroeg dan, want mijn Xantia heeft precies hetzelfde verhaal een paar jaar eerder al . Volgens ORGA-nr van 18 november ‘96, maar volgens kenteken 13 oktober ‘97…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb altijd begrepen dat, waarschijnlijk alleen in de beginjaren dus, de Xants niet aan te slepen waren..
Er zijn er ontzettend veel geleased..
Blijkbaar was aan het eind de liefde een beetje over..
Whatever..ik geniet er nog elke dag van
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
‘96 is nog redelijk vroeg, maar ik heb een uitvoering die destijds vrij prijzig was (65.000 gulden. Daar had je ook een XM voor). En verdorie af-fabriek geen airco en wel dure “sportstoelen” met zwart leer, maar dat ik dat een rare combi vind zal wel aan mij liggen . Ik geniet ook nog elke dag .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Dat was een hoop geld toen.
Ter vergelijk:
In 1994 kocht je in Noord Brabant in de kleinere steden/dorpen een gewoon rijtjeshuis (bouwjaren ‘60-‘70) voor 130.000 gulden. Dat is 2x deze Xantia maar dan met een hypotheek voor 30 jaar. Dat weet ik uit ervaring.
Overigens gingen de huizenprijzen in die tijd als een speer omhoog.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
We zijn intussen een poos verder.
Sinds de aankoop ruim 20k gereden met de Millèsime, met een gemiddeld verbruik van 1 : 12,78…
Niet slecht voor een 1.8..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
STIK! Het deurslotje is kapot..
Aangezien mijn plip al járen niets meer doet, is dit de enige manier om de auto af te sluiten en te openen.
Wat te doen; op de sloop een ander slotje regelen..en dus ook een ander contactslot met sleutel..of een nieuw deurslotje bij de Cit-dealer regelen?
HELP?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Een plip heeft een type 2 niet , ....
Is er niet gewoon een “ knopje “ intern van de a.b. sleutel kapot ? Dat is wel vaker het geval ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat betreft je PLIP: je hebt ongetwijfeld een radio-AB en geen IR-systeem. Tenzij de print stuk is, kun je daar gewoon nieuwe batterijtjes in steken en ‘m opnieuw aanmelden bij de auto. Je hebt best kans dat-ie het dan gewoon weer doet. De procedure wordt in het instructieboekje beschreven. Misschien helpt dat voorlopig?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Indien je rechts ook een slot hebt kun je ze omwisselen. Deur open doen en sleutel in het slot en omdraaien en dan rubber dopje wegnemen in de zijkant vd deur en met een middelmaat schroevedraaier het borglipje vh slot indrukken en hij is er zo uit. Idem andere kant en na wisselen er gewoon weer indrukken. 5 min werk.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een type 2 heeft rechts geen slot. Alleen de type 1 heeft dat. Ook geen slot meer in de achterklep.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Nu zit je toch mis Timo, mijn Break is van 99 en heeft wel degelijk rechts een slot.
Misschien op de foto niet duidelijk te zien, maar hij zit er wel.
roet, Nico