Aya is ook 21 pk.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens de info die ik erover vind zijn de AYA en AYA M allebei 21pk en hebben ze precies dezelfde specificaties.
De minimale verschillen die ik van buiten kan zien zijn de klepdeksels, maar beide soorten deksel passen op beide blokken, dus dat is niet echt een verschil. Hetzelfde geldt voor de oliedrukzender, die zit niet op de M maar op die plek zit een schroefplug, dus die is zonder ombouwen te plaatsen. Verder heb ik geen afwijkingen gevonden. Misschien dat er nog een ander vliegwiel op heeft gezeten en/of een ander spruitstuk, maar dat weet ik niet.
Hoe dan ook, ik vond het donorblokje veel te netjes om uit elkaar te trekken. Ik heb daarom alles afgesteld en opgebouwd. Alleen de brandstofpomp bleek brak. Na overzetten van de pomp was het meteen starten en keurig lopen!
Allee, nu kan ze straks in elk geval weer rijden. Het originele blok bewaar ik natuurlijk, voor als ik nog tegen een set goede 21pk zuigers+cilinders aan loop.
Wel bijzonder dat deze blokken geen oliefilter hebben trouwens.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Geen oliefilter is geen probleem, ververs regelmatig de olie.
Mooi werk en fijn dat ze met een donor 21pk blok weer rijd
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012
- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
marcopr69 schreef:Geen oliefilter is geen probleem, ververs regelmatig de olie.
In mijn 2CV-tijd (1e helft jaren ‘70) was de verversingstermijn 2.000km…...
2.000 kilometer is niet veel.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Els is met de nieuwe eigenaar onderweg naar Wierden ...
Erik & familie, heel veel memorabele kilometers toegewenst!
De jongste generatie is ook al gefascineerd, dat is een goed teken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Leuk hoor, volgens mij hebben wij een tijdje geleden contact gehad over deze Dyane.
Deze had toch wat werk aan de wielkasten achter?
Ben ondertussen geslaagd voor een 1968’er Dyane 6 Commercial trouwens.
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….