Hoi,
3M 80314 Doppelseitiges Acryl-Klebeband 4229 20m x 9mm, Dicke 0,8
deze heb ik gebruikt om de smalle Pallas sierstrips te bevestigen; werkt perfect.
Is in verschillende breedtes verkrijgbaar.
Groet,
marcel
Déesse - Alleen de naam al…...
Thx , alleen in Duitsland te verkrijgen zo te zien en erg schaars , vreemd .
ramrod schreef:
Ik wil mij sierstrips aan de buitenzijde van mn DS opnieuw bevestigen , huidige tape laat wat los .
Wat is de beste tape om dit te doen ?
Tesa outdoor dubbelzijdige plakband, kleine stukjes om de strip op zijn plaats te houden en verder de hele boel insmeren met Bison Polymax. Komt er geen vocht meer tussen en dus geen roest.
En als het er ooit af moet een gitaarsnaar van 0.10 en twee blokjes hout.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19279.jpg)
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
ramrod schreef:
Thx , alleen in Duitsland te verkrijgen zo te zien en erg schaars , vreemd .
Ik gebruik deze tape ook altijd, is volgens mij bij elke fatsoenlijke automaterialenzaak te krijgen. Hecht perfect, ook na jaren (mits je de ondergroand natuurlijk fatsoenlijk ontvet), neem geen vocht op en is gemakkelijk weer te verwijderen door met een dun mesje door de foamlaag door te snijden.
Het lossnijden kun je zelfs doen zonder de lak te beschadigen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6122.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb ook zo’n 3M tape gebruikt zo’n 14 jaar terug. 2 cm breed en stukjes van zo’n 5 cm lang. Strips zitten nog steeds muurvast. De voorste strips zitten zelfs met slechts 2 stukjes tape ieder vast.
Super spul, idd. goed schoonmaken voordat je begint en meteen goed plakken. Eerst dus strip aan de achterkant vlak maken, passen dat het portier nog goed open ken dicht kan zonder dat de strips het plaatwerk raken en dan pas plakken.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
3M heeft goed spul. Als ze zeep zouden maken, zou ik er mij nog mee wassen ook
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Dank , heb de 3M tape met Bison Polymax gekocht , zekerheid voor alles
Vandaag weer eens een stuk met de DS gereden , viel mij op dat het remmen wat vreemd was .
Lijkt er op dat licht/matig remmen pas na een halve seconde reageert , bij vol remmen wordt er wel direct gereageerd .
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5740.jpg)
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
vrijwel zeker zit er lucht in je remsysteem. Als je gedoseerd remt, komt er langzaam LHS onder druk in het remsysteem. De luchtbel fungeert als een buffer die eerst samengeperst moet worden. Daarom duurt het even voordat je merkt dat de rem aanpakt. Bij vol remmen komt de LHS veel sneller in het remsysteem, dan is er geen/nauwelijks vertraging.
Remedie: remmen ontluchten.
Ok thx voor de snelle reactie , valt dan weer mee .
In de DS-TT film over LHM verversen is ook te zien hoe je remmen ontlucht.
Als het terug blijft komen, dan moet je verder zoeken wat de bron van die lucht is. Maar vooralsnog gewoon ontluchten.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:dan moet je verder zoeken wat de bron van die lucht is.
Vaak in de hoogste stand gezet met te weinig LHM of er is een lek in de aanzuigleiding bij het voorraadvat
Of: lekke voorraadbol, lekke remaccu ( als die er op zit), defecte remservo
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Remservo in een DS uit 73?
Haha zal toch geen hoofdremcylinder in zitten?
Zowel onder een paddestoel als onder een rempedaal zit bij de DS ( behalve aller eersten) een remservo. Bij paddestoel ingewikkeld systeem met zgn wagetje om remdruk achter te regelen. Bij pedaal een simpeler systeem, maar ook dat is een servo.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper