zo, ik zou nu stilaan aan het laswerk willen gaan beginnen, maar voordat ik de vlam aansteek,
is her voldoende om de batterij af te koppelen? of moet er nog meer onderbroken worden?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Accu af koppelen is afdoende.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
in tussentijd heb ik ook eens naar de benzinetank gekeken.
deze was al gedemonteerd en staat al enkele jaren leeg denk ik.
nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.
ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
esta79 schreef:Nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.
ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?
“Hier en daar roest” betekent op meerdere plekken. Volgens mij kan je beter een nieuwe tank zoeken. Wat ik weet (van motoren) als je hem houd, dat er dan een coating in moet. Maar ik ben geen expert…..




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
esta79 schreef:voordat ik de vlam aansteek
Ga je autogeen lassen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan hoeft de accu ook niet los
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.













Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
TRSarno schreef:esta79 schreef:Nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.
ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?
“Hier en daar roest” betekent op meerdere plekken. Volgens mij kan je beter een nieuwe tank zoeken. Wat ik weet (van motoren) als je hem houd, dat er dan een coating in moet. Maar ik ben geen expert…..
Is dit wat?
dat had ik ook al gezien, maar heb ik via via gehoord dat dat niet echt werkt…
morgen ga ik proberen een opstelling te maken om chem. te ontroesten.
ik probeer nu mig te lassen (CO2)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is er hoger dan het tank gat ook al gelast….....?
Voor de rest ,dicht lassen.
Zie mijn draadje.
Restauratie laagdaks prestige
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
laswerk aan koffer bumpersteunen is klaar, en de benzinetank kan er terug onder.
toen ik mijn cx kocht was de benzinetank reeds gedemonteerd en de vlotterbuis en aanzuigbuis ook (aparte uitvoering).
ik wil die nu terug monteren, maar ik heb maar 1 rubber ring om af te dichten, maar ik veronderstel dat er onder iedere buis toch een dichting zal moeten?
2e pakking gesneden, en alles kunnen monteren!
nu kan ik beginnen aan het laswerk aan de voetenbakken vooraan…
gisteren in het magazijn een 2de hands benzinepomp gekocht, omdat de mijne het niet meer deed, en om voorlopig verder te kunnen. als hij eenmaal rijklaar is zou ik er toch een nieuwe kopen, maar ik was er nu toch…
alles gemonteerd en aangesloten, en ze draait ook niet, terwijl ze wel spanning krijgt bij het starten.
+ en - correct aangesloten etc…
heb ik gewoon pech gehad met die oude pomp? of kan er nog iets anders schorten?












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan zet je het pompje (zowel je oude als “nieuwe”) toch even direct op de accu?
Als ze dan beide niet lopen dan zal je toch naar een andere op zoek moeten.
had ik al gedaan…
toch maar ineens nieuwe bestellen…jammer, want had vandaag graag even wat kunnen zweven