Beste experts.
Ik heb een berlingo 1.9 d gekocht als werk autotje.loopt lekker en super zacht.
Maar zoals in de titel.rammelt hij bij starten en uitzetten.ook soms bij stationair.mij klink het als defect 2massa vliegwiel.( heeft hij dat?)
Als ik hem uitzet is het echt klokloktak zeg maar.
Ook de koppelingspedaal pakt pas de laatste 4 cm aan.als ik vertrek pakt die dus meteen als ik hem laat opkomen.
Km stand is 317000.
Kan ik de koppelingspedaal zelf afstellen evt om nog ff mee te kunnen?
Graag jullie raad en advies in deze
Zijn de ophangingsrubbers van het blok-bak. Hij heeft een gewoon vliegwiel.
Dacht dat het een zelfstellend pedaal is, kun je misschien nog aan het bak zelf verstellen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vast vliegwiel gaat normaal dus niet kapot?koppeling slipt iig niks door.ik zal kijken naar de kabel.
Dus die tok onder het rijden is gewoon ophangrubbers?
Sommige dingen laten zich moeilijk diagnosticeren via een website. Da’s vaak het probleem bij vragen als “het ruikt zus en zo” of “het klinkt als -tok-”. Check alle rubbers en bouten van de motorophanging en uitlaat. Op de brug gaat dat het beste want dan kun je effe stevig sjorren aan de handel.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Ga ik zeker doen.bedankt.ik weet het dat het moeilijk is op afstand een diagnose te doen.enkel doe ik het liever hier dan bij de dealer alles ervanonder te laten schroeven.
Vliegwiel is vast?
Vast vliegwiel gaat niet kapot en zolang je niet aan de koppeling komt gaat het ook geen trillingen geven. Kan me moeilijk voorstellen dat je de motor start met ingetrapte koppeling en hem ook zo uit zet. koppeling trilt bij het laten opkomen ervan. Geen koppeling dus.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik start idd met ingetrapte koppeling….gewoonte zeker?bij uitzetten uiteraard niet.
Wel belangrijke info dank je…dus er rammelt gewoon iets…auto trilt verder helemaal niet en rijdt werkelijk zeer zacht.rammelen gaat trouwens weg bij iets meer toeren..ik ga morgen kijken of ik de koppelingskabel wat kan bijstellen…de motorsteunen lijken goed.althans optisch.
Alleen klinkt het als ik start en uitzet als bij mn vorige audi met defect vliegwiel….kan ook 1 van de rollen zijn natuurlijk….kom er wel achter.
Bedank voor je antwoord
Koppeling is idd nog goed.
Ik heb gekeken maar ik zie geen verstelbaarheid aan het koppelingspedaal.
Wel aan het blok de rubber die in een vork hangt..zitten de stelschroeven meer naar binnen?heeft iemand daar een detailtekening van?
Alvast bedankt weer mannen
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ik denk zelf gewoon je uitlaat, is de uitlaat nog gewoon goed, pak dan eens het achterstuk beet en shud aan de uitlaat, ik heb zo,n geluid ook, alleen ik start niks geen geluid, maar rij ik weg ramel ramel, en het is weg, ???
Kan natuurlijk ook zijn dat je een uitlaatrubber kwijt bent,
Denk ik ook wel aan.er zat een nieuwe uitlaat op vanaf net onder de wagen…deze morgen met de koude liep hij wat hoger door de choke…niks gehoord.als hij warmer is rammelt het heel soms als ik schakel..ik rijd wel echt rustig dan
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja meschien de uitlaat te strak naar een kant opgehangen, omdat een diesel motor nou eenmaal even flink shud als ie start, ook kunnen de motor ophang rubbers een beetje slap zijn geworden, zolang blok niet teveel kanteld, niks aan de hand, dus werp nog even een blik op het kantelrubber,
Ok doe ik.dank je wederom
Ok doe ik.dank je wederom
Ik had met mn 1.9d ooit een rammel met starten en uitzetten, dat was de spanner van de multiriem, later begon die te krijsen, toen vernieuwd.
Gr. Wim.
Ah ok…dank je word na gekeken..merci