Hoi mede C5 rijders.
Ik heb vandaag met behulp van iemand mijn remblokken vervangen (voor) van mijn C5 break. Nu ging ik proefrijden en merkten dat ik het rempendaal helemaal kan indrukken hij remt wel . wat zou dat kunnen zijn. hij lekt nergens en niveau vloeistof is ook op peil. ook hebben we ontlucht en dat had geen resultaat.
groeten rob
Hoi Rob
Als je de blokken vervangt moet je altijd of
* de zuiger terugdraaien en dan het blokken er precies passend indoen zodat ze nog wel kunnen bewegen
* de zuiger terug duwen.( weet even niet uit mijn hoofd hoe het bj de C5). Als je daarna je blokken gemonteerd hebt moet je een paar keer je rem trappen om eea in te stellen.
Wellicht dat je het laatste niet gedaan hebt, als je pedaal tot op de grond in kunt rappen moet je even aangeven wat je nog meer hebt gedaan/losgemaakt
Hoi arie,
Wat je zegt klopt maar bij mijn garage hadden ze een gereedschap voor de zuiger terug te draaien maar kan het dat ze de verkeerde kant in hebben gedraait want bij het stuk gereedschap zaten 2 sleutels bij voor links om en voor rechts om . Want c5 heeft zelf stellende remmenklauwen .
Remblokken moeten altijd inslijten op de schijven, meestal zo’n 100 km, dus een beetje geduld en hij remt weer als nieuw.
Groeten,
Kaaskop
de reden is vermoedelijk dat je zachte blokken hebt gemonteerd, of omdat de blokken zich noch moeten “Zetten”.
dus inderdaad na een keer of tig normaal remmen, is het softy eraf en heb je weer normale remmen.
mvgr wupke.
Hoi allemaal
Maar het is toch niet goed dat je je rempendaal weg kunt trappen, ondanks dat ik al een fiks aantal keer goed op de rem gedrukt hebt.
groet Rob
het lijkt erop dat er lucht in het systeem is gekomen, normaal geproken
hoef je bij remblokken wissel niet te ontluchten.
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
We hebben het system al ontlucht en er kwam geen lucht vrij.
groet Rob
Ivm. brakeassist (verwerkt in de rembekrachtiger) kun je bij een C5 als je het pedaal rustig intrapt, bij stilstaande auto, het rempedaal tot de bodem krijgen. Waarschijnlijk merk je dit verschijnsel?
Bij normaal rijden moet het pedaal gewoon stevig aanvoelen, maar met nieuwe remblokken voel je wel altijd een verschil ten opzichte van remblokken die al ingesleten zijn (zoals al eerder vermeld).
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Mijn ervaring is dat als je weet waar je mee bezeig bent je remblokken beter zelf kunt doen. Dan zal geen garage je een stel schijven aan kunnen smeren, als je dat niet nodig hebt. Bovendien heb je dan zelf in de hand dat de slijtagewaarschuwingsdraadjes juist aangesloten worden.
Ik heb het al zo’n dozijn keer gedaan (CX, XM, Xant, AX) en binnenkort is mijn C5 aan de beurt.
Schijven zijn een stuk lastiger, maar kan ook wel eens leuk zijn om zelf te doen. het is dus niet het geld (de blokken los kosten een lieve duit) wel de tijd, ik doe het zelf sneller dan dat ik naar een fatsoenslijke garage heen en weer rijd
Anyway genoeg off-topic,voor de OP is het misschien slim om te kijken of de remmen wel netjes aangrijpen wanneer de handrem bedient wordt, daarnaast kun je proberen om de autos’ in de BAS te drukken, flink hard en plotselingg remmen dus. Dan word in ieder geval maximale druk opgebouwd (het kan aanvoelen alsof je pedaal wegezakt onder je voet) Met BAS moet je in ieder geval boven de 0.5g uitkomen, zodat je waarschuwingslichten aan zullen gaan.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Bij een citroen C5 ALLE modellen MOET men de voorste zuigers indraaien. Bij de rechter remklauw linksom, de linker remklauw rechtsom.
Vandaar dat er verschillende sleutels voor zijn.
je remmen moeten in ieder geval stevig aanvoelen, anders zal er toch lucht bijgekomen zijn.
Als er wat lucht in heeft gezeten kan het zijn dat na het indraaien van de zuigers de lucht verder terug in het systeem is gekomen….
succes!
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
Hoi Henk,
Mijn garage heeft citroen nl gebelt en kreeg het antwoord dat er maar een paar c5 met problemen waren met de remblokkenwissel . net als ik dat je door trapt het pendaal .Antwoord citroen nl Hard en stevig remmen ook zodat het ABS aangesproken werd .want het probleem zat hem ook deels in het abs system dat was wat citroen nl vertelden. Maar nu heb ik toch het gevoel dat het niet helemaal goed is , ook merkten ik dat toen zelf proef reed en hard en stevig remde dat het abs wel aansprak maar mijn alarm lichten niet meer aan gingen wat kan dat nu weer zijn . en de ene keer op de rem drukken trapt hij heel langzaam weg. (Ps mijn garage had al een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd want die dachten inwendig lek op de cilinder.)
groeten rob
Vreemd dat na het verwisselen nog steeds geen druk wordt opgebouwd.
Was in ieder geval de hoofgremcylinder niet de oorzaak.
Het lijkt me meer een defect in de bekrachtiger.
Handrem werkt wel goed he?
Ik bedoel, de blokken zitten wel dicht tegen de schijven aan?
Anders heb je teveel speling en valt ook je pedaal weg.
Bij teveel speling zal het automatisch stelsysteem niet goed werken….
Groeten,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V