Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Deze heer heeft ze blijkbaar nooit rijdend vergeleken.
Dashboard juist geoptimaliseerd om geen afleiding te veroorzaken en optimal in het gezichtsveld
geplaatste Head-Up display en navigatie display.
Ver te zoekn in de Audi’s. BMW’s en Mercedessen uit die tijd (begin 2005).
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Tsja, dat neemt niet weg dat er toch wel heel veel mensen zijn die het interieur van de c6 gewoon niet zo mooi vinden. Ik vind het zelf ook niet heel mooi eerlijk gezegd…wat niet wegneemt dat ‘ie wel lekker rijdt trouwens . Zelfs zonder HUD, want dat had die c6 waar ik mee reed helaas niet.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Ik krijg zelf vaak complimenten over het interieur van mensen die ik helemaal niet kan, als bijvoorbeeld de deur toevallig open staat, ik heb dan de versie met lichte lederen bekleding, mensen vinden het hout van de vakken en het leer erg mooi!
Ik zelf vind het interieur gewoon helemaal bij de C6 passen en het geeft rust ik kijk nooit naar de digitale meter het head-up dispay is gewoon top!
Dus eigenlijk weer een echte citroen je vind het mooi of niet.
Ook blijft deze auto een koppen draaier, hoe vaak er wel niet naar de C6 gekeken wordt als hij hier voor het huis staat, blijft ook een prachtige model, rijd er na 3 jaar nog steeds met plezier in.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik denk dat het mensen (mij tenminste) vooral om bijvoorbeeld het middendeel van het dashboard en het stuur gaat, of misschien de stengels achter het stuur. Die laatste vind je ook terug in een bv willekeurige c3 of 207 en dat is toch wel een iets ander segment… De deurpanelen, met opbergvakken onder de armsteunen, zijn inderdaad prachtig .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zit wel eens te dagdromen over het C6 avontuur bij PSA.
Je kan de C6 uiteraard niet los zien van de exit van XM en Xantia.
PSA zag zich voor het probleem dat voor beiden een opvolger moest komen.
Het zou zomaar kunnen dat de bovenbazen hebben besloten dat er slechts geld was voor één van de twee.
Slecht management, want al jaren daarvoor kon je het probleem op de agenda prikken.
En omdat aan kleine auto’s meer te verdienen valt dan aan grote, viel de keus uiteraard op de C5. Die zijn plek in de markt wel bewezen heeft, ondanks zijn weinig inspirerende uiterlijk.
Het meest raadselachtig is dus, dat er toch nog een C6 kwam. Veel te laat, te zwaar en te duur.
Die toen al zeer verouderd aandoende RT3 is hoogstwaarschijnlijk dus een erfenis uit het jaar 2000.
De auto was in dat jaar waarschijnlijk in concept al vrij ver gevorderd.
Maar voor een redesign voor dat stukje interieur is bij jaar later hoogstwaarschijnlijk geen budget meer beschikbaar gekomen.
Nogmaals: de marketingmisser van de eeuw.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Toch is er gedurende de produktie priode nog veel doorontwikkeld. Denk aan het RT4 system met harddisk met elektronische display interface. DE 3.0 liter diesel vereiste een kompleet herontwerp van de onderzijde van de achterpartij vanaf de achterbank.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, dat is ook verbijsterend. Al in het eerste jaar moet duidelijk zijn geworden dat het oorspronkelijke doel van ca 20.000 auto’s per jaar bij lange na niet gehaald zou worden. De totale verkoop over de gehele productieperiode kwam maar net boven dat jaarcijfer uit.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald lijkt een spreekwoord dat in het Frans niet bestaat.
Trouwens, die Jaguar heeft ook zo zijn problemen. De eigenaar had wat blikschade. Toen het allemaal erg lang ging duren bleek het linkervoorspatbord niet leverbaar. Na een hoop gedoe werd er een van de sloop gehaald.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop