Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oh ja, de Omega-krik was stuk, binnen twee jaar. Gelukkig deed men niet moeilijk bij Rustbuster en kon ik gewoon een nieuwe drietons Omega op komen halen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2d schreef:Voor het roestvrij maken van de (koel)beplating inmiddels een blik RX5 en RX10 aangeschaft. Kan ik me daar in gaan verdiepen
Dat zijn al die zwarte platen? Waarom niet even (laten) stralen? Dan kan je het direct weer mooi in de lak zetten. Als het gevoelig is voor steenslag is een soort bobbeltjes lak ook nog een goede optie.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee hoor, gewoon even de staalborstel over de roestige plekken, behandelen en sealen. Netjes maken dus, het hoeft niet perfect te zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Perfect hoeft het dan ook niet te zijn, maar met stralen is het roest weg ipv opgesloten. En we weten allemaal dat roest weg beter is.
Is het gewoon lak, of poedercoating? De laatste is nogal lastig.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stralen lijkt me behoorlijke overkill voor een koelplaat van een Axeltje. Het is gewoon een klussie: ff pakkingen vervangen, boeltje schoonmaken, in elkaar fietsen en klaar. Geen restauratie van een of andere hippe kar hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
lijkt me prima voor die beplating, doorroesten bij eentje dat in gebruik is zie ik nog niet snel gebeuren.
Wel knap dat ze die krik ineens omruilen, prima service van hun.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik hoeverre is RX hittebestendig?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel erg heet wordt het overigens niet hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Goed bezig
2d schreef:... Op een wat minder onchristelijk tijdstip…
het komende paasweekeind lijkt mij er anders prima geschikt voor
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waarvan akte!
Afgelopen vrijdag was ik al begonnen met de laatste loodjes, met name onder de auto: koppelingskabel ontkoppeld en Y-stuk alsmede de klemmen van de voorpijpen gedemonteerd. Daarbij brak her en der natuurlijk wel een niet-essentieel boutje, maar verder ging het allemaal erg vlotjes. Verder het heaterpijpje bakboordzijde (om maar eens een MiGS-term te bezigen) losgeschroefd en het flexibele stuk dat tussen heaterpijp en voorpijp zat verwijderd. De andere heaterpijp is versmolten met het uitlaatspruitstuk dus dat wordt nog wel een dingetje, maar komt tijd komt raad. Er zit al flink wat Facom-kruipspul op.
Vandaag echter lag het torretje zomaar tien minuten na aankomst al voor de auto
Drukgroep vertoont wel wat slijtage, binnenkant is ook niet fris meer trouwens:
Geleidebus van de prise-as motorzijde was al wijlen en is, bezijden olielekkage de andere grote reden om het blok te liften:
Hier zonder vliegwiel, let op lekkage krukaskering:
En dan nu dat andere ding: ik wist al dat er bakolie lekte. Het lager in de bak is er door het rondslingeren van de prise-as óók aan gegaan. Vandaar dat we hier de aandrijfassen al los hebben gemaakt (uiteraard kwamen de draadeinden mee) en dat ik deze week ook de bak er uit ga tillen, uiteraard niet vóór het loskoppelen van de handremkabels en remleidingen:
Als je geen elektra in je hok hebt moet je maar behelpen met pornogereedschap. Dit Milwaukee-slagmoersleuteltje ramt zonder veel moeite (max 300 Nm) de ventilatormoer los. Gehoorbescherming wel gewenst.
Tenslotte bezig met het verder verwijderen van spullen die er makkelijk af kunnen en zo het blok wat lichter en makkelijker hanteerbaar maken. De dynamo bijvoorbeeld en de koelbeplating die ik dus wat netter ga maken:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lekker bezig maat! Mooi klusje! Stiekem wel een beetje jaloers dat aan jouw motorlekkage op korte termijn wél een einde komt
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RX5 gaat prima juist op roest als het maar opengekrast of geborsteld is, ook in motorruimtes. Niet direct naast de uitlaat natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:.. Het lager in de bak is er door het rondslingeren van de prise-as óók aan gegaan..
Niet het lager de keering is gaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Uiteraard!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kijk aan, het word nog wel wat met de Axel! Overigens, MiGS is niet de enige die de term “bakboord” kent. Ik bezig het dagelijks.
Succes met dit klusje, komt vast helemaal goed.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110