1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Aftersales Citroen Nederland (deel 2)
c5breaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 22 maart 2006 11:27 PM

Met grote verbazing heb ik gelezen hoe men mij 1e bericht over de behandeling van een door consument en dealer aangevraagde coulance regeling afhandelt bij Citroen Nederland.

Voor mijn verbazing hieronder op papier te zetten, wil ik eerst en vooral de mensen bedanken die me wat aardige suggesties aan de hand hebben gedaan.

Over een aantal dingen verbaas en irriteer ik me, een ervan is hoe mensen berichten verkeerd interpreteren,In mijn 1e bericht had ik aangegeven dat juist Citroen dealer Emerpark te Breda zich heel erg ingespannen heeft om mijn reparatie op allerlei mogelijke manieren zo correct mogelijk probeerde op te lossen.Dat ik dat niet goed genoeg benadrukt heb is mijn fout geweest, dus bij deze voor Citroen dealer Emerpark en met name de heer Nijenhuis niets dan lof over hoe hij deze zaak heeft aangepakt.Moge dat voor diegenen die anders denken dat dan nu voor eens en altijd duidelijk zijn.

Het andere waar ik me echt aan irriteer is gewoon de wijze hoe CITROEN NEDERLAND zich afdoet met een standaard verhaal over garantie die verlopen is en geen enkele inspanning doet om de pijn te verlichten, voor allen: het ging mij toen niet om het feit hoeveel zij mee zouden betalen aan een reparatie maar gewoon de zaak afdoen van einde garantie dus geen aansprakelijkheid meer, terwijl die garantieregeling gezien in het kader van Europese wetgeving ook aardig op de helling staat.
Het gaat mij juist op de manier waarop men dat doet, gewoon verschuilen achter regels die men zelf stelt, en daarbij de ondankbare taak overlaat aan de dealer die de vervelende boodschap mag overbrengen aan een teleurgestelde klant.

Het laatste waar ik me echt over verbaast heb is dat na de schriftelijke uitleg van de betrokken dealer, die de exacte feiten weergeeft op het vorige draadje de moderator besluit om dit topic te sluiten zonder mensen de gelegenheid te geven om re reageren en dat terwijl er andere topics zijn die veel langer open staan.

Ik heb de moderator gevraagd om het topic te heropenen om duidelijk te kunnen maken aan diegenen die mijn bericht verkeerd opgepikt hebben dat Citroen Emerpark juist meer dan correct heeft gehandeld, en dat ik enkel en alleen duidelijk wil wil maken dat de manier WAAROP Citroen Nederland dergelijke klachten koeltjes afhandelt.
Tevens viel het mij op dat de oorspronkelijke titel die ik had gegeven aan dit topic ook gewijzigd was.

Gezien het feit dat moderator (nog) niet gereageerd heeft bij deze het vervolg.

Laten we als er al wordt gereageerd op dit topic, niet off topic gaan, en als er al vragen zijn laten we die dan aan elkaar stellen en niet uitgaan van aannames of verkeerde interpretaties.

Uiteraard zullen er mensen zijn me waarschijnlijk een zeur vinden maar als je een redelijk jonge occaission koopt van 4 jaar met een kilometerstand van op dat moment 96.000 km en die daarnaast altijd in regulier onderhoud is geweest heb je daar een bepaald beeld cq verwachtingspatroon van, als je dan in 1 jaar tijd ongeveer
een aardige vakantiebestemming betaalt aan reparaties obv slijtage en men bij Citroen Nederland eigenlijk - in de ogen van de klant- de schouders ophaalt, vind ik het niet meer dan logisch dat je je grieven kenbaar maakt.
(Dat doen mijn klanten ook - ook na 4 jaar- ik prijs me gelukkig dat ik commercieel kan handelen en mijn klanten onder andere daarmee kan binden)

Als er reacties , vragen , opmerkingen zijn, ik hoor ze graag ..........Smile

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 maart 2006 11:37 PM
  [ # 1 ]

Re: Nabrander Aftersales Citroen Nederland

c5breaker schreef:

Met grote verbazing heb ik gelezen hoe men mij 1e bericht over de behandeling van een door consument en dealer aangevraagde coulance regeling afhandelt bij Citroen Nederland.

Voor mijn verbazing hieronder op papier te zetten, wil ik eerst en vooral de mensen bedanken die me wat aardige suggesties aan de hand hebben gedaan.

Over een aantal dingen verbaas en irriteer ik me, een ervan is hoe mensen berichten verkeerd interpreteren,In mijn 1e bericht had ik aangegeven dat juist Citroen dealer Emerpark te Breda zich heel erg ingespannen heeft om mijn reparatie op allerlei mogelijke manieren zo correct mogelijk probeerde op te lossen.Dat ik dat niet goed genoeg benadrukt heb is mijn fout geweest, dus bij deze voor Citroen dealer Emerpark en met name de heer Nijenhuis niets dan lof over hoe hij deze zaak heeft aangepakt.Moge dat voor diegenen die anders denken dat dan nu voor eens en altijd duidelijk zijn.

Het andere waar ik me echt aan irriteer is gewoon de wijze hoe CITROEN NEDERLAND zich afdoet met een standaard verhaal over garantie die verlopen is en geen enkele inspanning doet om de pijn te verlichten, voor allen: het ging mij toen niet om het feit hoeveel zij mee zouden betalen aan een reparatie maar gewoon de zaak afdoen van einde garantie dus geen aansprakelijkheid meer, terwijl die garantieregeling gezien in het kader van Europese wetgeving ook aardig op de helling staat.
Het gaat mij juist op de manier waarop men dat doet, gewoon verschuilen achter regels die men zelf stelt, en daarbij de ondankbare taak overlaat aan de dealer die de vervelende boodschap mag overbrengen aan een teleurgestelde klant.

Het laatste waar ik me echt over verbaast heb is dat na de schriftelijke uitleg van de betrokken dealer, die de exacte feiten weergeeft op het vorige draadje de moderator besluit om dit topic te sluiten zonder mensen de gelegenheid te geven om re reageren en dat terwijl er andere topics zijn die veel langer open staan.

Ik heb de moderator gevraagd om het topic te heropenen om duidelijk te kunnen maken aan diegenen die mijn bericht verkeerd opgepikt hebben dat Citroen Emerpark juist meer dan correct heeft gehandeld, en dat ik enkel en alleen duidelijk wil wil maken dat de manier WAAROP Citroen Nederland dergelijke klachten koeltjes afhandelt.
Tevens viel het mij op dat de oorspronkelijke titel die ik had gegeven aan dit topic ook gewijzigd was.

Gezien het feit dat moderator (nog) niet gereageerd heeft bij deze het vervolg.

Laten we als er al wordt gereageerd op dit topic, niet off topic gaan, en als er al vragen zijn laten we die dan aan elkaar stellen en niet uitgaan van aannames of verkeerde interpretaties.

Uiteraard zullen er mensen zijn me waarschijnlijk een zeur vinden maar als je een redelijk jonge occaission koopt van 4 jaar met een kilometerstand van op dat moment 96.000 km en die daarnaast altijd in regulier onderhoud is geweest heb je daar een bepaald beeld cq verwachtingspatroon van, als je dan in 1 jaar tijd ongeveer
een aardige vakantiebestemming betaalt aan reparaties obv slijtage en men bij Citroen Nederland eigenlijk - in de ogen van de klant- de schouders ophaalt, vind ik het niet meer dan logisch dat je je grieven kenbaar maakt.
(Dat doen mijn klanten ook - ook na 4 jaar- ik prijs me gelukkig dat ik commercieel kan handelen en mijn klanten onder andere daarmee kan binden)

Als er reacties , vragen , opmerkingen zijn, ik hoor ze graag ..........Smile

Hallo,
Ik kan me jouw kant van het verhaal ook wel goed begrijpen maar ook die van Citroen.
In hun ogen heb je en auto van 5 jaar oud en met 120.000 km op de teller en ook nog van de 2e eigenaar. Ze moeten ergens een grens trekken met garantie enz.
Ik maak dit soort dingen zelf heel vaak mee bij het bedrijf waar ik voor werk , caravans en campers , en wij als dealer en importeur moeten ergens een grens trekken als het gaat om garantie. Als er iets in het half jaar na de garantie kapot gaat gebeurt het vaak nog wel onder coulance maar daarna niet. En het gaat vaak niet om kleine dingen die dan kapot gaat van een camper met aanschaf waarde van een rijtjes huis (in Drente).
Ik kan me voorstellen van je dat je een jonge auto aanschaft dat je er wat langer plezier van wil hebben dan wat je nu gehad hebt , en deze reparatie’s van dit soort bedragen zit niemand op te wachten.
Frank

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 maart 2006 11:45 PM
  [ # 2 ]

Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 22 maart 2006 11:46 PM
  [ # 3 ]

Re: Nabrander Aftersales Citroen Nederland

als je een 2ehands koopt, krijg je toch garantie van de dealer waar je koopt en niet van de importeur.
zou dit fair zijn tov de mensen die bij hun nieuwe citroen garantieverlenging kopen???

wat betreft de moderator, die heeft juist gehandeld gezien het verleden op dit forum.

ik kocht ooit een evasion van 2.5jr 130000km in de eerste 6mnd (garantie garage) veel vervangen en daarna heb ik nog veel geld hieraan besteed.  wat bleek de 1e eigenaar had de wagen volledig afgejakkerd.
gebrekkig ondehoud ed.(kom je naderhand achter)
kan citroen belgie toch ook niet voor opdraaien.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 maart 2006 11:46 PM
  [ # 4 ]

Ken alle ins en outs niet.
Maar het eerste wat in me opkomt is dat je alleen verhaal kunt gaan halen bij diegene van wie je de auto gekocht hebt. Die moet het maar oplossen met jou.
Ik heb het gevoel dat dat bedrijf zijn verantwoordelijkheid afschuift op Citroen Nederland. In mijn ogen niet terecht.

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 maart 2006 11:47 PM
  [ # 5 ]

ik heb alle verhalen goed gelezen en begrepen en vind het erg sneu dat het zo moest lopen wel vindt ik dat de dealer erg netjes is geweest in deze zaak en ook erg sportief dat deze hier heb willen reageren op de zaak
wat wel een grote verbetering moet worden in mij ogen is de conumicatie vanuit citroen dat die meer personelijke mag tegen over de klant in plaats van een standard brief

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 maart 2006 11:47 PM
  [ # 6 ]
Ds23man schreef:

Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!

GRG

Dat is heel wat anders. Hier is volgens mij geen sprake van een productiefout

Jeroen

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 maart 2006 11:49 PM
  [ # 7 ]
Ds23man schreef:

Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!

GRG

wel off topic

dan heb je erg geluk ga maar een op de sites kijken en dan pon indrukken 1 en al klachten dus zo best doen ze het toch niet

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 maart 2006 11:52 PM
  [ # 8 ]
toniclight schreef:
Ds23man schreef:

Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!

GRG

Dat is heel wat anders. Hier is volgens mij geen sprake van een productiefout

Jeroen

ligt eraan vind ik aan de ene kant mag je toch verwachten dat dit langer meegaat aan de andere kant is het wel een slytage deel

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 22 maart 2006 11:53 PM
  [ # 9 ]

wat heeft de vorige eigenaar gedaan met de auto????
thats the question

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 maart 2006 12:07 AM
  [ # 10 ]

Ik heb het vorige topic gelezen (had nog niet gezien dat het gesloten was) en moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat dat gebeurd is. Ik ken “het verleden” op dit forum in dit opzicht niet (tenzij hier gedoeld wordt op een discussie over en met Technique Digital over de vraag of ze wel of niet veel te duur zijn) maar moet zeggen dat ik nou niet de indruk kreeg dat er ongeoorloofde dingen gezegd werden (in beide hierboven aangehaalde topics). Vond het wel mooi dat Oldenhage zijn zegje deed, jammer dat jij niet de kans kreeg een paar verkeerd geinterpreteerde zaken recht te zetten. Ik bedoel, dit is toch precies waar (een deel van) een forum voor bedoeld is? Goed dat je dat nu alsnog doet.

Er is ook een topic waarin we onze waardering of juist ons ongenoegen kunnen uiten over dealers en specialisten, ik zie niet in wat daar anders aan is dan een topic over Citroen Nederland n.a.v. de ervaringen van een forummer met zijn auto.

Ik vind dat er hier vrijwel zonder uitzondering op een zeer nette en prettige manier met elkaar omgegaan wordt (mag ook weleens gezegd worden) en zelfs dat er misschien wat al te snel geroepen wordt dat we elkaar toch vooral moeten respecteren. Met de manier waarop de discussie in het inmiddels gesloten topic is gevoerd leek mij weinig mis. Maar goed, ik hang voor het overige deel rond op een voetbalforum en dat is inderdaad ook weer niet bepaald het toppunt van beschaving Laughing

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 23 maart 2006 12:11 AM
  [ # 11 ]
Mulder schreef:

Ik heb het vorige topic gelezen (had nog niet gezien dat het gesloten was) en moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat dat gebeurd is. Ik ken “het verleden” op dit forum in dit opzicht niet (tenzij hier gedoeld wordt op een discussie over en met Technique Digital over de vraag of ze wel of niet veel te duur zijn) (:

nee andere en ergere draadjes Twisted Evil

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 23 maart 2006 12:20 AM
  [ # 12 ]

als je deze reactie en uitleg eerder had gegeven was het vorige draadje w.s. niet gesloten geweest. maar goed om te horen dat er toch zoveel medewerking is geweest van emmerpark.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 maart 2006 01:18 AM
  [ # 13 ]

@ronama: je maakt me nieuwsgierig… Vertel…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
c5breaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 23 maart 2006 01:26 AM
  [ # 14 ]

Geachte lezers , deelnemers aan dit topic,

fijn te bemerken dat er toch reacties op komen op het 1e en vervolgdraadje.

Om de communciatie en informatie helder en open te houden, kan ik jullie meedelen dat ik inmiddels ‘n reactie heb mogen ontvangen per mail van Citroen Nederland dat mijn coulance aanvraag in behandeling is bij mensen die coulance vraagstukken behandelen, en dat hierop een reactie (uitspraak denk ik) zal volgen.

Ik wacht dit even af,

Om de puntjes op de i te zetten :

erik wijngaarden   Geplaatst: 22 Mrt 2006 23:20   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

als je deze reactie en uitleg eerder had gegeven was het vorige draadje w.s. niet gesloten geweest. maar goed om te horen dat er toch zoveel medewerking is geweest van emmerpark.

De naam van de goede dealer is Emerpark Smile

Profiel  
 
c5breaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 23 maart 2006 01:30 AM
  [ # 15 ]
ronama schreef:

wat heeft de vorige eigenaar gedaan met de auto????
thats the question

De vorige eigenaar was leasemaatschappij had 96.000 in 4 jaar tijd (bouwjaar september 2001 - mijn koopdatum mei 2005)

Simpele rekensom iets minder dan 25.000 km per jaar gereden dus en netjes dealeronderhouden, compleet met stempels , bonnen.etc

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook