10 van de 22
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Citroen C6 in de (auto)bladen
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 20 maart 2006 10:09 PM
  [ # 136 ]
PjotrBlom schreef:

Volgens mij intereseert Citroën het niet echt wat de pers er van vind, maar meer wat de klanten vinden. en dat vind ik wel wat hebben Cool

tenminste zo als ik hier en daar eerder leeste, was het de bedoeling om geen C6-en aan de pers uittelenen voor tests..

Grote HP geveerde troenen blijven rijdersauto’s, citroen zal altijd wel neergesabeld worden in de pers.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 21 maart 2006 10:13 PM
  [ # 137 ]

Heb vanavond in de Mag Presse tijdschriftenhandel even door het aprilnummer van het Franse blad Action Auto Moto gebladerd : er staat een vergelijkende test in van de Citroën C6 en de Audi A6.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 maart 2006 11:29 AM
  [ # 138 ]

vergelijkende test met Audi

enne….

wat kwam er uit de bus?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 22 maart 2006 10:08 PM
  [ # 139 ]

Ze vergelijken een C6 V6 HDi FAP Exclusive van 208 pk met een A6 V6 3.0 TDI DPF Quattro Ambition Luxe van 225 pk.

Op het vlak van het rijden krijgen beide een gelijke score. De A6 doet het wel beter bij de acceleratieproeven, maar de C6 biedt een betere versnellingsbak en meer rijplezier.

Ook voor het comfort is de score gelijk. De C6 doet het wel iets beter dan de Audi voor het comfort in de stad en op de snelweg. De C6 is bovendien ook stiller. De A6 heeft daarentegen een ruimere koffer.

Voor de veiligheid krijgen ze ook allebei dezelfde punten, maar met de opmerking dat de C6 rijkelijke standaard veiligheidsuitrusting heeft waarvoor bij de A6 nog moet bijbetaald worden. De A6 doet het dan weer beter dan de C6 bij de remtest, maar bij de C6 zijn het ABS en het ESP efficiënter dan bij de A6.

Laatste rubriek : het budget. Hier wint de A6 het pleit met een betere score dan de C6. De C6 krijgt betere punten voor de aanschafprijs, maar moet onderdoen voor de A6 voor de kilometerkostprijs en de restwaarde.

Het valt overigens wel op dat de geteste C6 (€ 54600 in Frankrijk) over een grote hoop standaarduitrusting beschikt waarvoor je bij de geteste A6 (€ 55490 in Frankrijk) nog moet bijbetalen : voor actieve ophanging, gelaagde zijruiten, parkeersensoren vooraan, laterale airbags achteraan, meedraaiende koplampen, bandendrukcontrole en isofix-bevestigingen moet je bij de Audi bijbetalen, terwijl de Citroën het allemaal standaard heeft.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 maart 2006 10:46 PM
  [ # 140 ]

Vergelijking C6 vs A6

Gebeurd wel vaker dat ze niet de opties bijrekenen om tot een gelijkwaardige auto tekomen.

Ik weet dat er in Juli 2005 door Citroën België vergelijkende onderzoeken zijn gedaan naar de competitie (info was bestemd voor de dealers) en daaruit bleek dat als je rekening houdt met de prijzen van vergelijkbare uitrusting (bijkomende opties) d C6 zeer competitief was t.o.v. Merc E, Audi A6 en BMW 5.

Waarbij natuurlijk wel abstractie werd gemaakt voor de C6 hydractive vering, maar waarbij eerlijkheidshalve de A6 quattro ook een credit kreeg omdat de C6 geen vierwielaandrijving heeft.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 maart 2006 12:20 AM
  [ # 141 ]

Adaptieve luchtvering kan je wel krijgen op een Aldi a6 of MB-E, maar dat kost 2500-3000EUR.

Restwaarde van al die ‘opties’ (die gewoon standaard moeten zijn) is natuurlijk niet zo hoog als die van de kale auto, dus dat blijkt achteraf weggegooid geld. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 maart 2006 01:28 AM
  [ # 142 ]

@EVILTWIN

Gefeliciteerd met je 1000e bericht.

In België zeggen ze dan meestal Tournée Générale Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 maart 2006 01:33 AM
  [ # 143 ]

Re: @EVILTWIN

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Gefeliciteerd met je 1000e bericht.

In België zeggen ze dan meestal Tournée Générale Very Happy

Smile bedankt!

nu nog een emoticon van een taart met duizend(eneen) kaarsjes Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 23 maart 2006 09:07 PM
  [ # 144 ]

Naar aanleiding van het artikel over de Citroen C6 die afgelopen week in de Autoweek stond, heeft Citroen Nederland bezwaar aangetekend, zie onderstaand artikel.

Artikel vorige week
[url]http://img61.imageshack.us/img61/4182/19ps.th.jpg [/URL]


Reactie van Citroen Nederland
[url]http://img371.imageshack.us/img371/8922/c6reactie2nt.th.jpg [/URL]

Al vindt ik deze gehele reactie van de Directeur Public Relations niet om naar huis te schrijven, dit vanwege de gebruikte woorden. Maarja in ieder geval petje af dat ze de waarheid naar voren brengen.


Ik denk wel dat Citroen een aantal klanten misloopt, ivm met het niet tot beschikking zijn van test auto’s voor potentieele klanten. Blijf erbij dat er naar onderen uitgebreid moet worden om de C6 een succes story te laten worden.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 23 maart 2006 09:15 PM
  [ # 145 ]

@ mcitroen

heb je die artiekelen ook in groter formaat, zo zijn ze niet te lezen Wink

edit, laat maar als je die .th weghaald in de link doen ze het! bedankt voor het posten mcitroen ! Smile

1  
2  

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 24 maart 2006 03:56 AM
  [ # 146 ]

De vraag blijft ook of je als zelfrespecterend automerk wel moet reageren op dit soort riooljournalistiek, in dit geval van autoweek. De C6 doelgoep is toch duidelijk niet dezelfde als die van de AutoWeek Confused .

Het lijkt er sterk op dat de Duitse importeur op z’n strepen is gaan staan (“zonder testauto’s voor de pers kunnen wij geen C6 verkopen”) met als gevolg dat de eerste 30 Duitse C6-en in Keulen, bij Citroen Duitsland, terecht zijn gekomen, en er diverse rijimpressies en zelfs complete mulittests zijn uitgevoerd. Terwijl in Nederland de eerste 30 gewoon naar klanten zijn gegaan.

Het voordeel is dus wel dat er in Duitsland (ook in autobild Wink het moederblad van AW) vooral veel lof over de C6 is gepubliceerd, terwijl autoweek, gefrusteerd dat ze er zelf nog niet mee hebben mogen rijden, zich laat kennen als spuit 11. Evil or Very Mad

Een ding moeten we niet vergeten, hoe belangrijk die autobladen zichzelf ook vinden, het is niet meer dan onderhoudende lectuur. Er is al eens bewezen dat autotestresultaten eigenlijk geen invloed hebben op het koopgedrag van mensen. Sterker nog mensen kopen een test vaak nadat ze de auto al hebben om vervolgens hoe dan ook gesterkt te worden in hun beslissing, ongeacht de uitkomst van de test. Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 24 maart 2006 11:21 AM
  [ # 147 ]

@EVILTWIN

Toch ben ik blij dat ze (hoe kort hun reactie ook is) gereageerd hebben.

Kan er bij die autoweek ook individueel gereageerd worden op hun gefoefel met de remgegevens en de afschrijvingsberekening (ivm hun vertaling van hun zusterblad - artikel)?

Denk dat we dit soort gefoefel niet dienen te aanvaarden of dat op zijn minst een aantal zaken moeten kunnen aangekaart worden.

Ik kom heel vaak in Nl en wanneer ik in tijdschriftenhandels naar de autobladen kijk ben ik teleurgesteld ivm de oppervlakkigheid van de testen. Moet eerlijk zeggen dat ik weinig tijdschriften vindt (noch in Frankrijk, noch in Nl) van het niveau van De Autogids (ondanks het feit dat ik vind dat ze veel te teutoons geörienteerd zijn).

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 24 maart 2006 12:52 PM
  [ # 148 ]

Re: @EVILTWIN

In Nederland is er eigenlijk maar een fatsoelijk blad, dat is AutoVisie, de rest zijn reprints van buitenlandse bladen of vooral nietszeggend (zoals Carros Rolling Eyes ) Autokampioen is een beetje suf. Maar al die lezertjes die met hun petje achterstevoren in een verlaagd oud Bimmertje rijden (autoweek lezer Wink ) zitten niet te wachten op diepgang.

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Kan er bij die autoweek ook individueel gereageerd worden op hun gefoefel met de remgegevens en de afschrijvingsberekening (ivm hun vertaling van hun zusterblad - artikel)?

De fout beoordeling van de remmen, etc was in de autoreview (zusterblad autorevu.de had al een rectificatie geplaatst, nadat MB liefhebbers geklaagd hadden Wink dat de E eigenlijk had moeten winnen)

Voor het zusterblad van AutoWeek, zie de eerdere link naar AutoBild. Overignes is de Franse variant van AutoBild (AutoPlus) ook een aanfluiting. Een ingezonder brief schrijven kan altijd, maar aangezien ze neit eens de moeite hebben genomen om te reageren in het weblog van Sandor van Es http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1779&postdays=0&postorder=asc&start=243 , denk ik niet dat dat erg veel zin heeft. Ze zullen het uitzichzelf moeten herstellen door met de C6 te gaan rijden.

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Ik kom heel vaak in Nl en wanneer ik in tijdschriftenhandels naar de autobladen kijk ben ik teleurgesteld ivm de oppervlakkigheid van de testen. Moet eerlijk zeggen dat ik weinig tijdschriften vindt (noch in Frankrijk, noch in Nl) van het niveau van De Autogids (ondanks het feit dat ik vind dat ze veel te teutoons geörienteerd zijn).

Ik was niet echt onder de indruk van dat autogidsverhaal, veel onwaarheden en fouten ook in dat verhaal over de CX GTi, dan maakt het niet uit of je netjes alles test, de schade is al gedaan. ‘Teutoons’ heb je ook nog in verschillende smaken, vroeger was het VW vs Opel en Benz vs Bimmer, tegenwoordig is Opel een beetje afgevallen vooral in de Duitse publieke opinie, maar geilt iedereen op Audi.

Terwijl in Duitsland iedereen wel weet dat de kwaliteit van Volkswagen en met name Benz de laatste 15 jaar schrikbarend achteruitgelopen is, behouden deze merken in andere landen hun onaantastbare status Confused

Een blad als AMS doet altijd erg grondige testen, hun probleem is dat ze daaruit dan toch verkeerde conclusies kunnen trekken en de waardering uiteindlijk subjectief is. Ik lees de AMS al meer dan 25jaar en dat hebben ze altijd al gedaan. Soms halen ze echt nare trucs uit.

Zo heeft AMS ooit een Xsara 100.000km test gedaan, daar ging werkelijk niks mis mee, zo’n goede auto hadden ze nog nooit in de duurtest gehad, maar toevallig werd hij met 98.000km tegen een boom gezet, met als gevolg dat hij nooit in de ranglijsten te zien was Evil or Very Mad


Binnen de Franse bladen kan je ook kampen onderscheiden, vroeger waren ze nooit zo gecharmeerd van Duitse auto’s maar inmiddels is dat bolwerk ook gevallen. L’automobile of L’AJ is mij om het even…

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 26 maart 2006 01:10 PM
  [ # 149 ]

 
volgens mij word er in dit blad iets verteld over de techniek van de C6..
of niet, want ik ken het blad niet! iig het gaat over de C6

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 26 maart 2006 05:02 PM
  [ # 150 ]

Ik koop dit blad altijd (verschijnt om de twee maanden). Hier staan geen rijtests in (wel een overzicht van de nieuwste modellen). Het gaat enkel over design en techniek.
In het nummer van deze maand dus een artikel over de ontwikkeling van de C6, met vooral veel foto’s van prototypes/maquettes, doorkijktekeningen, tekeningen van de werking van de ophanging, foto’s van de fabricage van koetswerk en dashboard, ...
Verder vind je in dit nummer een gelijkaardig artikel over de Toyota Yaris, een artikel over Stabilus (= een nieuw systeem om autodeuren in om het even welke positie open te houden), een artikel over biobrandstoffen, een artikel over hoe Renault de lawaaiproductie van auto’s onderzoekt en vermindert, een artikel over Kinetic (een systeem dat de stabilisatorstang “beheert”), een artikel over Visteon-Faurecia (toeleverancier van auto-onderdelen).
Prijs van het blad : in Frankrijk (waar ik het koop) € 5,90 - in België en Luxemburg € 6,20 - in Duitsland € 8,50.
De uitgever van dit blad is tevens de uitgever van Citroscopie.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
 
10 van de 22
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook