Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Inderdaad spanning meten .
Maar je moet niet blazen maar zuigen het is een vacuüm klep
De klep sluit bij spanning.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij jou zit deze klep op de “koel toren” maar deze hoort toch op het subframe thuis of heb ik dit mis….....
Ik bedoel op de “schuine “plaat voor de veerbol van het subframe
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Deze vacuümklep heb ik daar niet op gezet, dus ik weet niet beter.
Bedankt voor de tips. Ik ga meten, kijken en voelen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Dit weekend bezig geweest met mijn andere klassieker: ombouw van sigarettenaansteker naar USB lader.
Dus nog niet verder met de CX.
Die schuine metalen plaat heeft op dit moment geen functie omdat de vacuumklep op de koeltoren is vastgezet.
Wat zit er origineel nog meer op/ aan die plaat? Best wel een lomp ding voor zo’n vacuumklepje.
Op welke hoogte moet de Prestige achter afgesteld worden? Ik heb het idee dat de auto iets te laag ligt.
Heb je hier persé een brug nodig?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Toit plat schreef:
Op welke hoogte moet de Prestige achter afgesteld worden? Ik heb het idee dat de auto iets te laag ligt.
Heb je hier persé een brug nodig?
Volgens mij staat de juiste hoogte in het wph. Voor het afstellen van de wagenhoogte heb je inderdaad een vierkolomsbrug nodig. Gezien je de hoogteregelaar gaat afstellen, moet je dus de huidige afstelling loshalen. Geheid dat de achterkant van je auto dus effe gaat dansen (omhoog/omlaag). Bij een vierkolommer kan je dat het veiligst doen.
Geen vierkolommer?—> laten doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Duidelijk.
Dat laat ik de hoogte afstellen door de CX specialist.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Pasen heeft me nog een cadeautje gegeven.
Zoals ik wel vaker op internet met de zoekopdracht CX Prestige ontdekte ik op MP een uniek Fr. instructieboekje voor mijn CX Prestige. Ik heb nog niet eerder en Prestige instructieboekje gezien uit 1976. Deze week is het boekje binnen gekomen en in prachtige staat!
notice cx prestige by Egbert de Jong, on Flickr
notice cx prestige by Egbert de Jong, on Flickr
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
altijd leuk om die er bij te hebben !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9358
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik wist niet dat die er waren…?
Dus nu op zoek naar de Nederlandstalige ....
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Omdat de aanjager bij schuif op “koud” na verloop van tijd toch warm wordt vermoed ik dat de balg/ mof weer gaar is.
Hij is al eens vervangen door een stuk binnenband, dit is geen duurzame oplossing omdat het rubber snel uitdroogt en gaat scheuren.
Waarschijnlijk is dit bij mij ook weer het geval en zuigt de aanjager (deels) warme lucht uit de motorruimte op.
Nu heb ik gelezen dat Berrie al eens een oplossing heeft geknutseld op basis van een manchet-overschuifmof 110 mm.
Ik heb nu het idee om het met een radiotorslang op te lossen: 110 mm binnendiameter, wanddikte 6 mm. Het voordeel hiervan lijkt me dat het flexibeler is en op maat te snijden, dus geen zaag en plakwerk.
Wie kan me vertellen wat de diameter is van beide uiteinden? Zijn deze beide 110mm, of verschillen ze van diameter.
Ik kan de slang kopen per 1 meter. Mocht deze slang passen dan kunnen er meer forummers mee geholpen worden!
https://www.rubbermagazijn.nl/radiator-slang-1000-mm-110x122-mm_zwart_14910.html
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Al een poos geleden aangegeven dat het klokje en de lampjes (aan de buitenzijde) van het dashboard het niet meer doen.
Ik vermoed ergens een kabel breuk. Heeft iemand een foto of schema van de aansluitingen op de printplaat en de stekker die rechts op de tellerbak zit?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dat niet.
Zag wel deze Citroen pers fotos van een laagdak voorbij komen.
Wou ze hier even noemen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Toit plat schreef:Al een poos geleden aangegeven dat het klokje en de lampjes (aan de buitenzijde) van het dashboard het niet meer doen.
Ik vermoed ergens een kabel breuk. Heeft iemand een foto of schema van de aansluitingen op de printplaat en de stekker die rechts op de tellerbak zit?
staat dat niet in de boeken / Haynes ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Stroom is niet mijn sterkste kant.
Toch probeer ik nu te achterhalen waardoor in de tellerbak het klokje en de sommige lampen het niet doen.
Het lijkt me dat beide door draadbreuk geen stroom krijgen.
Met een vergrootglas valt het schema te lezen, maar ik loopt direct al vast bij de afkortingen.
Ik vermoed dat het om een kleurcode gaat…
Wie kan me vertellen wat onderstaande afkortingen betekenen?
N
F.Mr.Ve
F.Ve.R
F.Mr
F.Gr
Gr
F.Mr.R
F.Ve
BI
J
Bc
R
Mr
Fn
https://www.flickr.com/gp/157084294@N04/51239L
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976