Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Visa HRC gaat niet passen. De aansluitingen van de remleidingen zijn bv al heel anders en zo zijn er nog een paar verschillen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zal zo nog wat foto’s posten, maar ik heb het vermoeden dat de hoofdremcilinder al veel langer lekt (sporen van oude lekkage en de staat van lak en koets onder de hrc).
Tankje is er nu in ieder geval af, dus kan ik tzt de rubbers er ook eens uit proberen te halen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Klauwen en schijven van de bak verwijderd, bak goed schoon gemaakt. Zat echt mega onder de olie en vette bagger. Was geen leuk klusje om dit schoon te krijgen, maar het is aardig gelukt zonder een milieudelict te plegen.
‘Subframe’ schoon gemaakt, beetje van hetzelfde verhaal: vier bussen remmenreiniger verder en het is weer wat toonbaar. Er zat een centimeters dikke laag van olie en zand in de randen en hoeken. Verder is het hele frame nog mooi hard, maar ik ga wel nadenken over een methode om dat ook zo te houden. Tips ter conservering, iemand?
Tankje van de hrc er af:
Je kunt de sporen van de oude lekkage duidelijk zien. Heb ik het goed als ik stel dat remolie slecht is voor de lak, maar verder geen roest bevordert? Dat zou verklaren waarom deze kant van de auto wat slechter is qua lak en oppervlakteroest.
In ieder geval blij en opgelucht geen grote gaten aan te treffen! Maar echt leuk was dit ochtendje klussen niet, ik zal het van de voldoening in noodzakelijkheid moeten hebben. De rol poetsdoek van de Lidl is alweer op, dus een nieuwe gekocht, en acht bussen remmenreiniger uit de aanbieding
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
waterman schreef:De aansluitingen van de remleidingen zijn bv al heel anders en zo zijn er nog een paar verschillen.
Ja, inderdaad, ik heb het even vergeleken maar de Visa HRC die in de 11RE zit heeft natuurlijk bekrachtiging en daardoor een andere drukstang met een holletje in plaats van een vorkje waar het pedaal aan vast zit.
Daarnaast zelfs nog in het Roemeens zitten googelen waar je zo’n HRC eventueel zou kunnen kopen maar dat loopt ook behoorlijk dood. Voornamelijk wielremcylinders, oliefilters, remblokken en koppelingssets wat je zoal tegen komt.
Misschien kameraad Gromsound (André) eens vragen Daan? Die heeft nog wel wat ingangetjes en contacten in het nabije Oosten van ons eiland…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het nummer op de afdichtingsring lijkt mij nog redelijk leesbaar.
Daar eens op googlen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Yep, maar dat leidt niet echt ergens toe. Wat ik ga doen: de rubbers er voorzichtig uithalen en kijken hoeveel troep en bloemkool zich van binnen heeft opgehoopt. Dan de boel weer in elkaar zetten, en in de gaten blijven houden.
Mocht ik op CitroMobile iets tegenkomen wat op deze rubbers lijkt dan kunnen die er wellicht in. En mocht de lekkage aanhouden is revisie wellicht nog een optie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
René Jongejan schreef:Herkenbaar, het gebruik van de bakjes van de afhaalchinees.
Vanavond weer wezen Chinezen, m’n bakjes waren op
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ook knap dat je tijdens het klussen aan het milieu denkt, zie ik hier soms andere foto’s verschijnen waar ik dan denk van het kan niet zijn dat jullie niet weten dat het zo niet meer hoort.
Mooie actie, ik lees al een tijd mee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Was in m’n eentje. Zelfs enigszins uitgekleed (het motortje dan hè) pak je zo’n blokje niet even op. Wie hersens heeft en die gebruikt spaart z’n rug:
En dat heb ik zo naar de Berlingo gewiebeld, waarvan ik de monsterlijk grote laadruimte al had bekleed met stucloper en karton. Altijd al een Twin-Engine achtcilinder dual clutch Berlingo met tien versnellingen vooruit en twee achteruit willen hebben
Al even eerder e-mailcontact gehad met Peter van Bemmelen en hij gaat het blokje aanpakken: alle (of: zo veel mogelijk) keringen vervangen voor Viton, de olieleidingen opknappen (gruis en steen wordt door de ventilator tegen die leidingen aan geslagen en kan uiteindelijk tot lekkage leiden) en met nieuwe riemen weer in elkaar zetten.
De bak wilde ik eigenlijk ook achter laten maar na overleg heb ik deze weer meegenomen. Aangezien er alleen bakolie via de kering van de priseas weg lekt is het een kwestie van het koppelingshuis los tikken en het lager vervangen. Dat hebben we vanmiddag maar gedaan en ik ga de foto’s boekdelen laten spreken:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:Ook knap dat je tijdens het klussen aan het milieu denkt..
Even los van “het milieu”: het werken in je eigen vuil, tussen de rotzooi, op een smerige vloer, kan ook gewoon gevaarlijk zijn. Uitglijden ligt op de loer, je kunt struikelen over je eigen troep en als je omlazert loop je ook nog het risico dat je op iets valt wat gevaarlijk is. Ik zie hier op het forum ook wel eens foto’s voorbij komen waarvan ik denk dat mensen het gevaar niet kennen.
Daarom: werk geordend, werk schoon en denk om je eigen veiligheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Volledig mee eens. In rotzooi maak je rotzooi.
Wauw veel ijzer in die bak, tanden lijken me wel op het eerste zich niet geschonden te zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb een hele lading ‘grijpbakken’, die koop je voor een habbekrats bij de hornbach, met als grote voordeel dat ze een stuk sterker zijn dan de bakkies van de chinees. Verder is een grote aanrader een doos kattegrit.
Het werk aan de bak lijkt goed te doen, netjes schoongemaakt al! Juiste onderdelen voor vervangen heb je meteen meegenomen bij van Bemmelen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, niet meegenomen. Gelukkig heeft mijn naamgenoot van franzoesischeklassiker.de ze op voorraad
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:...is het een kwestie van het koppelingshuis los tikken en het lager vervangen…
is geen lager is een keering met een stalen bus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste