Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb ff gezocht. Niks wat er op lijkt. Wel nog 3 blikken rechthoekige pakkingen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
WebmasterGS schreef:Misschien heb je hier iets aan: zie bijlage
ja, daar zie je dus wel een ringetje. En er zit ook wel een ringvormige afsluiting. Maar dit is een metalen ring (waar ook geen beweging in te krijgen is, trouwens). Haynes suggereert een rubber ringetje op een van zijn foto’s (ik zou het eigenlijk even moeten opzoeken, maar dat kan nu niet). Maar het gros van de rubbers hebben een temperatuurbereik tot 70 en soms tot 120 graden. Silicone tot 250 graden. Juist bij de uitlaat is dat te weinig.
Ik heb mijn oude pakkingen bewaard en ik kon daar niks tussen vinden wat op die aansluiting paste dus er zat niks….maar dat is bij mijn auto geen garantie gebleken dat er dan ook niks hoort te zitten
Nu zit ie dus zonder pakking op elkaar. Tussen de overige aansluitingen van de uitlaatbuizen zitten wel (metalen) pakkingen.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan er een dun laagje uitlaatpasta tussen doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Heb ff gezocht. Niks wat er op lijkt. Wel nog 3 blikken rechthoekige pakkingen…
zonder te weten waar ze dus voor dienen?
tja, de vorm is wel wat rechthoekig, misschien zelfs trapeziumvormig (afgaande op mijn eigen foto’s, ik kan me dat niet meer precies herinneren).
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou beide aanflensvlakken nog even grondig bekijken, volgens mij is het een ringvormige metallieke afdichting die in een groef in één van de vlakken ligt.
Voor éénmalig gebruik, dus als je deze niet nieuw vindt, zie voorstel Boog.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
le look le plus cool schreef:bogaard77 schreef:Heb ff gezocht. Niks wat er op lijkt. Wel nog 3 blikken rechthoekige pakkingen…
zonder te weten waar ze dus voor dienen?
tja, de vorm is wel wat rechthoekig, misschien zelfs trapeziumvormig (afgaande op mijn eigen foto’s, ik kan me dat niet meer precies herinneren).
Ze zitten tussen de turbo en het spruitstuk van de diesel. heb dus 3 spare maar geen CX meer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dit soort spul werkt perfect https://flangegaskets.info/nl/producten/vlakke-dichtingen/grafiet/#tab-1346
het zit ook wel in van die A4 doosjes met een stuk of 5 verschillende pakkingsoorten.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De laatste link betreft grafiet, bestand tot 500 graden. Ik denk dat een turbo heter is.
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
mooi project , puik werk !
j.witkop schreef:De laatste link betreft grafiet, bestand tot 500 graden. Ik denk dat een turbo heter is.
dat denk ik ook.
maar bij diesel motoren met turbo werkt het prima.
denk wel dat benzine nog heter is, maar dat weet ik niet zeker.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
het wordt uitlaat pasta, die ring krijg ik niet gevonden
Ik ben begonnen met het plaatsen van de verschillende sensoren die bij het nieuwe motormanagement horen.
TPS, ik moest een klein stukje van het tasje afzagen, maar verder ging dat prima:
De nieuwe vliegwiel-sensor was een ander verhaal, die ging gewoon niet passen. Beetje vreemd want het daarvoor bestemde blokje paste dus niet…
Inmiddels zitten bak en motor weer aan elkaar, ineens is het toch wel een behoorlijk groot blok geworden :0
De snaren van de nokkenaspoelie naar de waterpomp bleken niet te passen (zouden dat wel moeten doen) Daar komen nu een ander merk snaren op, hopelijk iets smaller zodat ze wat dieper in de groeven van de poelies vallen en daardoor wel passen…
De ruiten zijn geplaatst!
De voorruit was even een gedoe, helaas is een stukje rubber ingesneden (mogelijk te hard aan de buitenkant geduwd). Maar dit is geen probleem. Ik heb het vast gekit en straks gaat het plafond er tegenaan: “zie je niks van”, aldus Josh )
En begin van de week zijn ook de drie achterruiten vastgekit:
Met zwarte bies om de kit weg te werken (al zie je die toch niet door de plastic-fantastic 80-ies afwerkstrips).
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er allemaal weer goed uit!
Geen zin om direct airco erin te zetten?