42 van de 51
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 april 2018 01:56 PM
  [ # 616 ]
bogaard77 schreef:

Gebruik Dasty.

Ontvet als een dolle

Ik gebruik tegenwoordig autoglym Engine & Machine Cleaner.

Kost wat meer, maar werkt echt nog beter en veilig voor rubber en veel metalen gaan er weer heel mooi van glimmen. (en nee, ik ben geen poets fanaat).

Ik gebruik het veel voor de motorfiets, met aangekoekte kettingvet spetters enzo.
Maar ook tijdens het sleutelen, om alles weer lekker schoon in elkaar te kunnen monteren.

https://www.carclean.com/nl/engine-cleaner-1-liter.html

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 april 2018 09:34 AM
  [ # 617 ]

Soms heb je wel eens van die mensen, en die bieden spullen aan op marktplaats. Héél soms, zijn dat spullen voor de Axel. Het was niet helemaal duidelijk wát er precies aangeboden werd, maar met in ieder geval een setje NOS spatlappen in het vooruitzicht naar randje Drenthe getogen en op drie keer vallen van Overijssel, niet ver van Hoogeveen, trof ik behalve de spatlappen, een nieuw portierrubber, een skirthoekje en een zakje doppen het volgende NOS-onderdeel aan:

Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 april 2018 09:39 AM
  [ # 618 ]

Toppie man! Dat wordt lekker sleutelen Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 april 2018 10:33 PM
  [ # 619 ]

Waarvan akte Smile

Samen het ‘nieuwe’ kerinkje in het koppelingshuis geperst en het huis (of, versnellingsbakdeksel zo je wilt) weer op de bak geschroefd. Tevens alle twaalf draadeinden voor de aandrijfassen (draadeinden die, op een enkele na, met de hand los te draaien waren) met blauwe Loctite strak aangetrokken.

Verder de hoofdremcilinder goed gereinigd en schoon geschraapt. Zit weer in elkaar en kan terug gemonteerd worden. Net als de bak dus! Maar eerst nog even het dragende chassisdeel in een transparant mat antiroestlaagje zetten. Eens kijken wat we daarvoor kunnen gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 april 2018 10:50 PM
  [ # 620 ]

Je bedoelt natuurlijk keerringetje! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 april 2018 10:56 PM
  [ # 621 ]

Ik blijf het toch zeggen hoor Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 april 2018 03:01 PM
  [ # 622 ]

Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?) onder de kap met een halve fles dasty en een paar liter water mooi schoon en vetvrij gemaakt.

Komende week ga ik de boel lekker in de RX5 en (zwarte) RX10 zetten. Waar mogelijk blijven de zichtbare plaatwerkdelen onder de motorkap in de originele kleur, daar gaat namelijk een mooie laag heldere Fertan polyacrylwax overheen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 april 2018 03:08 PM
  [ # 623 ]
2d schreef:

Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)

Schutbord en dwarsbalken…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 april 2018 03:10 PM
  [ # 624 ]

Haha, waar ken ik dat van… Te veel Engelstalige auto-gerelateerde YouTube filmpjes kijken…
Dan bereik je het punt dat je van alles in het Engels weet te benoemen, en de Nederlandse benaming niet eens kent, of bent vergeten.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 april 2018 03:21 PM
  [ # 625 ]
waterman schreef:
2d schreef:

Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)

Schutbord en dwarsbalken…...

Ik bedoel eigenlijk vooral ook de twee neuspunten, de ‘kreukelzone’s’ (ja, hahahaha) waar de voorschermen op rusten.

Anyway Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 april 2018 03:22 PM
  [ # 626 ]

Binnenschermen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 april 2018 03:23 PM
  [ # 627 ]

Ja, zo zou je ze wel kunnen omschrijven geloof ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 april 2018 04:15 PM
  [ # 628 ]
2d schreef:
waterman schreef:
2d schreef:

Weer een ondankbaar ochtendje gehad: bulkheads en cross members (hoe heten die dingen in goed nederlands?)

Schutbord en dwarsbalken…...

Ik bedoel eigenlijk vooral ook de twee neuspunten, de ‘kreukelzone’s’ (ja, hahahaha) waar de voorschermen op rusten.

Anyway Smile

Bulkhead is het schutbord, ook wel firewall genoemd. Dat zit dus tussen dashboard en motor. BulkheadS bestaan niet, een auto heeft immers maar één schutboard. Dan die “crossmembers”: Die balken die je dus bedoeld lopen dus niet over dwars en ook niet kruislings en dus zijn geen “crossmembers” (wat een belachelijke term is overigens). Die dingen noemt men dus kokers, draadbalken of zelfs soms nog chassisbalken.

Het dunne plaatwerk aan de binnenzijde is gewoon het binnenscherm idd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 16 april 2018 09:13 PM
  [ # 629 ]
waterman schreef:

Bulkhead is het schutbord, ook wel firewall genoemd. Dat zit dus tussen dashboard en motor. BulkheadS bestaan niet, een auto heeft immers maar één schutboard.

Jaguar vindt dat er drie in mijn auto zitten: één bulkhead en twee false bulkheads. Dus ja, meervoud kan dus wel. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 april 2018 02:07 AM
  [ # 630 ]

crossmembers omdat ze van de ene kant naar de andere lopen, to cross…
Heb je de langsliggers vooraan nog…..

Maar goed, hoezo een ondankbaar werkje?
Voor mij is dat de kers op de taart, zelfs voor eentje “dans son jus” maar als je die kap dan open trekt en het ziet er allemaal netjes uit.
Dat wou je toch, droogleggen?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
42 van de 51
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook