43 van de 51
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 april 2018 01:02 PM
  [ # 631 ]
paso schreef:

Maar goed, hoezo een ondankbaar werkje? Voor mij is dat de kers op de taart, zelfs voor eentje “dans son jus” maar als je die kap dan open trekt en het ziet er allemaal netjes uit.

Dat is ook wel weer zo. Uiteindelijk telt het resultaat en dan ben je het vieze werk ook weer zo vergeten.

Qua rottigheid valt het echt best goed mee. Waar het plaatwerk op sommige plaatsen slecht is is het frame nog mooi hard overal, dus alleen wat oppervlakkige roest her en der. In ieder geval heb ik nu de dwarsstukken, grootste deel van het schutbord en de onderzijde van de middentunnel in de RX5 gezet:

Vanavond nog een laagje RX5 ‘nat in nat’ en dat mag dan een paar dagen drogen voor een laag 50/50 RX5/10.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 april 2018 03:21 PM
  [ # 632 ]

Middagklusje. Het door Waterman aan mij geschonken kleinood wilde ik al véél langer geleden installeren en dat de motor nu naast de auto ligt biedt hiertoe een extra mooie gelegenheid danwel trigger. Daarom de aansluitsnoertjes opgelengd met vijf lengtes draad, zodat ik ‘m weldra kan inbouwen. Draden komen van de Brezan en zijn véél dikker dan strikt noodzakelijk, maar een beetje degelijkheid kan geen kwaad.

Wellicht val ik in herhaling als ik meld dat de temperatuursensor van een Equus-meter (van Conrad) gewoon werkt, en ik vermoed dat de druksensor van zo’n zelfde merk meter ook wel gaat werken, ware het niet dat ik dan een contraptie moet maken waarbij de drukmeter (een blikken cilindervormig vaatje van een centimeter of vijf doorsnee) niet in de weg zit van de carburateurbediening. Anyway:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 april 2018 04:49 PM
  [ # 633 ]

goed bezig! Waar gaat de watertemperatuurmeter voor dienen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2018 04:53 PM
  [ # 634 ]

die zit er niet op. Het is olie temp!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 april 2018 04:56 PM
  [ # 635 ]

ik zie het nu ook, in verwarring gebracht door oil en temp maar beide symbooltjes zijn inderdaad voor olie

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 april 2018 05:31 PM
  [ # 636 ]

Yep, alhoewel het sensortje vast wel als waterthermometer te gebruiken is Smile

Heb ondertussen toch maar de oliedrukmeter besteld. Biesheuvel verkoopt verloopstukken voor VDO-drukgevers, en deze hebben dezelfde draad (1/8 - 27 NPTF) als het Equus-ding dus dat is vast wel pas te maken mocht het bij de loodgieter niet lukken een fittinkje te scoren.

Om het dan helemaal mooi werkend te krijgen kan ik de verlichting van het meterblokje zelfs nog op de instrumentenverlichting aansluiten Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2018 10:10 PM
  [ # 637 ]

De koelbeplating en bumperbalk van een laatste laag RX5/10 voorzien. ‘Helaas’ is de eerste laag RX5 wat vervuild met stof en omdat je het spul tussentijds eigenlijk niet kan schuren is dat in het eindresultaat te zien. Heel erg vind ik dat niet, want toch onder de motorkap en voor het overige glimt het spul je nu tegemoet Smile

Verder viel me tijdens het insauzen van het subframegebeuren op dat één strengetje van de koppelingskabel geknapt was. Niet fraai en voorbode van meer beschadigingen. Ook vond ik de kabel behoorlijk stroef door de mantel gaan. Wellicht is dat te smeren, maar een een online gevonden NOS koppelingskabel leek me een nog beter plan. Deze samen met een bovenste hrc-rubber via de post gister ontvangen. Komende week de rest van het subframe en de daaromheen zittende delen in de RX, en de remmerij schoonmaken. Dan kan de bak weer gedresseerd met remmen en schijven en zo weer terug in de koets, net als de hoofdremcilinder. Voor m’n gevoel is het keerpunt wel bereikt Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2018 02:28 PM
  [ # 638 ]

Ik zal eens op zoek gaan naar de adapter voor mijn remontluchter. Dan kunnen we straks gelijk de boel ontluchten en doorspoelen zonder de HRC te mishandelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 april 2018 04:02 PM
  [ # 639 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 april 2018 05:03 PM
  [ # 640 ]

Met alle koelbeplating en de bumperbalk naar de stalling getogen omdat het toch allemaal wel aardig in de weg lag thuis. Daar aangekomen was de RX5 al mooi opgedroogd, maar een volgende laag RX5/10-mix aanbrengen, daar had ik eigenlijk helemaal geen zin in. Eerst maar wat anders:

Ik geloof dat ik dit een mooi plekje voor de meter vind. Normaal gesproken zit hier de asbak in een huis, en ik kan de meter plaatsen zoals op de foto, óf ik offer het asbakhuis op om de meters er een mooi plaatsje in te geven. Helaas lijkt dit huis een Axel-specifiek stuk, en is het niet zomaar te vinden (ik zou ‘t liefst een ander huis slopen). Wie weet vind ik op CitroMobile iets. Wat wel mooi is: ik kan de asbakverlichting (jawel..) gebruiken voor de verlichting van het meterblokje Smile

Omdat ik thuis nogal eens tegen een 12-jarige roep ‘dat ergens geen zin in hebben de mensheid niet ver heeft gebracht’ (of iets in die richting) toch gewoon maar de kwast 1 van de Action ter hand genomen en de boel lekker zwart gekliederd Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2018 02:00 PM
  [ # 641 ]

Vanmorgen nog een laagje RX5/10 gekwast. Nu het wat kouder en vochtiger weer is zal deze laag iets langer de tijd nodig hebben om te drogen, maar het zit er wel mooi dekkend op. Wellicht dat ik sommige plekjes nog een derde laagje geef en dan is het wat mij betreft helemaal mooi. De rest van de binnenschermen geef ik eerst een kwastje Fertan op de vliegroest en dat werk ik af met Ferpox (dat donkergrijze spul wat ook op de wagenbodem zit) en daarover een laagje Fertan polyacrylwax.

Verder de remklauwen schoongemaakt. Ook hier is het exemplaar aan de passagierszijde brandschoon en is het andere ding lekker geoxideerd van alle remolie. Zo goed en kwaad als het ging toch netjes gekregen. Nog wel even de cilinders invetten. Wat kan ik het beste gebruiken? Ook lijkt het er op alsof bij montage van de klauwen er een minimale hoeveelheid dichtmiddel op de O-ring tussen de twee helften is aangebracht, kan dat kloppen?

De handrembediening ook mooi gangbaar gemaakt en als ik nou ook nog een vers setje handremblokken scoor dan gaat dat vast weer mooi gelijk werken. Dat deed het namelijk niet, en heel gek is dat niet met in olie geïmpregneerde blokjes. Verder eindelijk de hoofdremcilinder schoon genoeg kunnen krijgen voor een foto:

Het achterste rubber is nat van de remolie, het voorste (links op de foto) niet. Omdat het zwetende exemplaar ook niet helemaal ongeschonden lijkt mag hiervoor in de plaats het NOS-aangeschafte rubber komen.

Laatste dingetje nog: de aftapplug wilde nog slechts halfweg de bak in. Een spaan in de binnendraad van de bak bleek de boosdoener. Draad van de plug half bot en ‘verbogen’. De (nog scherpe) vulplug wil er met enig beleid nog volledig indraaien. Zal maar op zoek naar een vervanger Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2018 02:08 PM
  [ # 642 ]
2d schreef:

Draad van de plug half bot en ‘verbogen’.

Heb je geen draadvijl om even op te zuiveren?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2018 02:10 PM
  [ # 643 ]

Nee, maar dat is beslist de moeite van het proberen waard.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 april 2018 02:26 PM
  [ # 644 ]

Ik gebruik voor montage van remzuigers bij een auto met een DOT systeem altijd Ate remzuigervet, zit in een blauwe tube. In de Axel zit toch ook DOT?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2018 02:41 PM
  [ # 645 ]

yep. Ik ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
43 van de 51
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook