De Mehari is sinds begin vorige week weer van stal. Ons klimaat verandert dermate snel dat er volgens mij een run gaat ontstaan op dit soort auto’s! Zaterdag met mijn zoontjes een mooie rit gemaakt. Wat is NL toch mooi, heelmaal als je je route aan elkaar plakt met 60 km zones. Ik vind het dan een uitdaging om zo min mogelijk provinciale weg tegen te komen, en dat lukt ook in midden NL best goed. Bestemming was clubhonk 2CV Club want je moet het aangename zo veel mogelijk met iets nuttigs verenigen. Hoewel het clubhnk niet alleen nuttig maar tevens aangenaam was. Altijd een levendige en gezellige bedoening. Er was toevallig een taxatiedag gaande, dezelfde taxateur die mijn DS onlangs bij Chateau Deuxchevaux taxeerde, op uitnodiging van mijn tussenpersoon.
Ik wilde op de brug even naar mijn fusees en voornaven laten kijken, de brug thuis is immers nogal permanent bezet. Daarbij weet ik dat er best wat speling op een A-type fusee mag zitten, maar geen idee hoe dat mag voelen. Kon tussen de taxaties door even op de brug. Speling OK, niet te veel, daarna hebben ze hem meteen doorgesmeerd, clubservice, chapeau!
Overige bevindingen waren vooral: wat een mooie originele Mehari, schitterend eerste chassis en mooi origineel buizenframe.
Plaatjes van dit folkloristisch oud-Franse tafereel, in de dorpsgarage van de club:
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Daarna door het mooie land terug, een afwisseling van de vlakte van de Gelderse Vallei, met veel boerderijtjes (lammetjes!), boomgaarden met bloesem en boslandschap op de stuwwallen, van iets boven zeeniveau tot +70m NAP.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Heerlijk he!
Ik rij ook al weer enkele weken rond in het tupperware doosje… blijft leuk!
Absoluut, zowel mijn twee zoontjes als ik beleven unaniem meer plezier aan dit plastic wagentje van 500 kg en 29 (?) pk dan de Peugeot 504 cabrio Pininfarina (ook rood) die ik 5 jaar heb gehad. Terwijl, laten we wel wezen, dat een hele luxe auto was en is, met elektrische ramen, 2 liter injectiemotor, ook vorstelijk veergedrag etc. Maar de Mehari heeft toch echt meer X-factor.
O wacht, hier een foto van haar voorgangster, in de ogen van normale en rationele mensen een fraaiere verschijning. In zeer goede staat. Was hem dan ook binnen 30s voor de vraagprijs kwijt… Maar goed, deze auto was te mooi voor mij. Ik vind poetsen helemaal niet zo leuk eigenlijk…
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Untitled by , on Flickr
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection