Hallo,
mijn C3 uit 2004 loopt ineens op 3 cilinders.
uitgelezen met Lexia, en bij injectie de volgende foutcodes
P1336, P0271 en P0300
na wat zoeken op het net, gevonden dat injector 4 meestal de boosdoener is door kortsluiting.
dit doordat de ruitensproeier koppeling gaat lekken en deze precies op de injector lekt.
dit was bij mij niet het geval, zie in ieder geval niks lekken als ik de ruitensproeier bedien.
vandaag de injectierail gedemonteerd en de injectors doorgemeten.
1,2 en 3 meten 12,5 Ohm. 4 meet 0 Ohm
dus injector kapot.
nu mijn vraag:
is het nu het beste om ze alle 4 te vervangen of alleen de defecte ?
en bij het monteren, mag ik dan zuurvrije vaseline aan de stekker smeren zodat er geen vocht meer in kan ?.
bvd voor de info
mvg,
Mark
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference
Hallo,
vandaag 4 nieuwe injectors geplaatst.
alle stekkerverbinding ingesmeerd met zuurvrije vaseline.
storingen gewist met de Lexia en de C3 loopt weer op 4 cilinders
mvg,
Mark
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 1.4i Difference
ok !
bij het lezen van dit topic moest ik zelf even glimlachen, aangezien mijn C3-III 1.2 PureTech altijd op 3 cilinders loopt
maar prettig om te lezen dat het hele kwartet het nu doet in jouw C3 !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)