Volgens de boeken moeten de drijfstangen gemonteerd worden met de nummers naar de nokkenas gekeerd. Bij de demontage van mijn DY3 motor blijken ze andersom gemonteerd te zitten. Kan ik nu concluderen dat er al eens gesleuteld is aan dit blok of zou de fabriek deze specificatie ook niet zo belangrijk hebben gevonden?
De drijfstangen zien er symmetrisch uit maar misschien heeft het toch met balans te maken.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Klopt, zit origineel vaker andersom. Ik heb het wphb maar aangehouden.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit het oliegaatje ook symmetrisch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, zowel boven als onder. Boven in de zuiger twee oliegaatjes in het lager en een buiten, boven op de drijfstang.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan kan het geen kwaad.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>