Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gaan we regelen, thanks
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tussen de twee helften van de remklauwen hoort géén dichtmiddel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Eventueel een nieuwe o-ring als hij beschadigd is, maar idd geen dichtmiddel.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag even naar een beruchte stalling in de driehoek Delft-Zoetermeer-Rotterdam geweest om bij MiGS wat spulletjes op te halen: onder andere een klem voor het hotspotpijpje aan de bestuurderszijde, een mooiere aftapplug voor de bak én een losse priseas voor de montage van de ‘nieuwe’ koppelingsset.
Tevens met perslucht (heb ik niet in mijn hok, en thuis ook niet) de remzuigers een stukje uit de klauwen geblazen en lekker in bovennoemd ATE-vet gekliederd.
Afgelopen week het blokje overigens ook weer op mogen halen en dat ziet er fantastisch uit. Ik kan lekker gaan doorpakken dus
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nuttig bestede ochtend weer: rubber hoofdremcilinder vervangen en de hrc zelf weer gemonteerd. De remleiding naar achter ook alweer aangesloten. Ook heb ik de nieuwe koppelingskabel geplaatst. Verder heeft de Fertan mooi werk verricht, dus na reiniging hiervan de binnenschermen in een mooi laagje Ferpox gezet. Gaat morgen nog een laagje Fertan polyacrylwax overheen
Tenslotte nog twee kapjes terug in de opening van de wielkuip naar de motorruimte teruggeplaatst. Uiteraard kun je de originele clips pas vinden (in de watergoot van een voorscherm) nádat je een kapje met nieuwe kooien heb bevestigd. Whatever
Morgen beginnen met het terughangen van de bak!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Spuit je die binnendelen nog ff in de wagenkleur voor dat alles er weer in gaat of laat je het zo?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goede vraag. Op zich vind ik dit al wel prima, maar ik kan natuurlijk kijken of er een busje Motip in deze kleur te krijgen is. Wat in de zwarte RX10 zit blijft in ieder geval zwart.
Edit:
Motip schreef:EVE GRIS PERLE MET. 2C (V) 1980-1990 - 10-0124 55220 * 955300 *
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Motip 55220: check.
Onder het motto van bijzaken: in mijn zoektocht naar kooimoeren/schroefklemmen(?) ben ik door de bak met caraudio heen wezen neuzen. Daar kwam ik de Alpine speakers tegen die het dashboard van de Berlingo Coupé bij aanschaf al opvulden. Omdat deze kleine rakkers het zeer verdienstelijk deden heb ik vóór inruil van deze Berlingo een paar bordkartonnen luidsprekers uit een sloper gemonteerd. Zo is de Berlingo Coupé toch een soort gift that keeps on giving, vrij naar David Freiburger over de Plymouth Fury tijdens de epische General Mayhem-aflevering van Roadkill.
Eigenlijk wilde/hoefde ik helemaal geen autoradio, maar sinds ik besloten heb dat het metercluster in de asbakopening moet komen (over die meter later meer) was er toch ineens weer (mentale) ruimte voor een radio. Dus maar eens kijken of die Alpines in het Axelpaneeltje passen. En ja hoor: dus met een paar laatste loodjes Silentcoat thuis nog even iets totaal anders zitten doen. Hij is fijn.
Niels(je), ik ben bang dat ik de subwoofer toch zelf ga gebruiken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Situatieschets na weer een ochtendje aanrommelen gister:
Toch maar een laagje parelgrijs dus! Ook de bak hangt er weer in. ‘t Is ook eigenlijk waanzin: ik had de rechter remschijf en aandrijfas al op hun plek en bedacht toen dat de voorpijp er nog niet tussen zat.. Dus kon de aandrijfas weer los. Een lekke voorpijp vervangen betekent domweg aandrijfas los. Sterker nog, betekent eigenlijk blok er uit. Wat een ontwerp! Gelukkig heb ik alles wat betreft de uitlaat nieuw, dus is dat als het goed is niet aan de orde voorlopig. Mits ik dus ook tijdens het klussen mijn hoofd erbij houd. Nu wacht ik alleen op commentaar over niet qua kleur matchende voorpijpen
Handremblokjes goed ontvet en de klauwen ook goed schoon gemaakt. Vervolgens dit boeltje weer op de bak gemonteerd. Leidingwerk van de remmerij ook weer aangesloten. Hoofdremcilinder toch nog een keer moeten lossen (zaten er nou wel of geen rubbers in?) en daarbij ontdekt dat mijn nieuwe rubber ook alweer stuk is. Precies op dezelfde manier als het vorige lekke exemplaar.. Ik wacht CitroMobile nog even af. Wie weet vind ik er nog eentje. Als laatste de handremveren- en kabels weer aangesloten. En dus dat laagje Gris Perlé
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Omdat morgen de Berlingo door de apk gaat leek het me wel zo aardig om het motorblok dat nog achterin lag er uit te hebben. Daarom vanmiddag naar de stalling gereden en het boxertje staat dus nu klaar om binnenkort weer in de Axel gehangen te worden.
Het blok heb ik nu in ieder geval voorzien van een ‘nieuwe’ afstandsring voor de benzinepomp (was stuk gegaan of bleek stuk te zijn tijdens/na blokje droogleggen) en ik heb ook de olietemperatuurschakelaar vervangen voor een sensor. Verder volgens het boekje het vliegwiel gemonteerd: met drie drupjes Loctite tussen krukas en vliegwiel en de zes boutjes op 65 Nm. Volgens het WPH moeten deze bouten altijd vervangen worden wanneer het vliegwiel er af is geweest, maar dat geloof ik wel. Tot zover ‘volgens het boekje’. Nu alleen nog de koppeling en drukgroep monteren en dan kan het blok er weer in. Misschien dat ik van tevoren ook de koelbeplating terug plaats, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Verder nog gedaan: hoofdremblokken gemonteerd en de aandrijfasmoeren een eerste keer aangetrokken. Is ook een prima manier om de werking van de handrem te testen trouwens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er hoort locktite op de boutjes zat er ook op bij het losdraaien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik wil jouw kennis en vooral ervaring niet in twijfel trekken, maar het staat echt zo in het boek: drie drupjes Loctite tussen krukas en vliegwiel, en de bouten moeten ingevet zijn voor ze worden vastgezet met 6,6-7,4 decanewtonmeter.
Maar goed, drupje Loctite op de draad kan vast geen kwaad, dus dat doen we dan gewoon alsnog
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
2d schreef:‘volgens het boekje’.
Ach dat boekje…. Af-fabriek zat het ook vaak niet in elkaar “volgens het boekje” maar meer op goed geluk. Riep Yuri niet eens ooit wat over nieuwe auto’s met missende olieschraapveren ?
Fantastisch dat je het allemaal zo vakkundig aanpakt, ik bewonder je kunde!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mwoah, vakkundig.. het is denk ik gewoon een kwestie van netjes en systematisch werken, met goed gereedschap. En het zijn echt geen ingewikkelde contructies, hooguit wat ongelukkig zo nu en dan. Maar fijn dat het zo over komt
Misschien ben ik gewoon een beetje eigenwijs in de zin dat ik altijd de redenering achter een gebruik of methode wil doorzien. Of juist teveel op de informatie in de boeken wil varen. De bakolie bijvoorbeeld. Dat was zo’n punt waar ik best wil aanvaarden dat Syntrax Universal Plus het beste is, maar dan ga ik toch wel uitzoeken wat voor spul het is en of er alternatieven zijn. Om uiteindelijk gewoon het ‘aanbevolen’ en ook voor mij bewezen product toe te passen.
Om de bakolie er in te krijgen met de bak op z’n plek is zoals gezegd best een gedoe, gelukkig bij de kringloop voor een euro een meter of wat aquariumslang gekocht en daar wat werkbaars van gemaakt:
Er zit dus nu volgens het boekje exact 1,5 liter Syntrax in. Ook de remklauwen op moment gezet. Qua shine-momenten was het meer de Berlingo vandaag, maar gelukkig dus ook nog wat kleins geneuzeld aan de Axel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Afgelopen weekend twee dagen op CitroMobile rondgelopen en ook de CiFo-stand nog aardig wat uren bemand. Daartussendoor best geslaagd in het aanschaffen van zaken voor de Axel. Het door mijzelf vernielde nieuwe hrc-rubber uiteraard niet gevonden, maar dat was qua Heilige Graal misschien ook wel écht te hoog gegrepen.
De score van zaterdag:
Een pre-heatpijpje bakboord, wat prijzig, (€52,-) maar beter duur dan niet te koop. Verder een riempje voor de dynamo. Die hebben we destijds nooit vervangen, dus mag deze er nu nieuw op, en heb ik de oude als reserve. Nieuwe M7 moeren en bouten voor alle uitlaatklemmen. Een viertal tapeinden voor de aandrijfassen. Wéér een NOS kering voor de bak. Misschien is dat de goden verzoeken, maar vooruit. Een verse afstandshouder voor de benzinepomp. Eurootje, jammer dat ik inclusief verzenden een tientje voor dat andere ding uitgegeven heb, maar soit. En een adapter voor de oliedruksensor. Deze verkoopt Chevronics inclusief nieuw contact, maar ik heb ‘m los gekocht. Waarom een adapter? omdat het oliedrukcontact een soort banjo-verbinding heeft voor de olieleidingen. Je kan er niet zomaar een ander contact of andere sensor in schroeven dus. Hier duidelijk zichtbaar tijdens het passen van de adapter vanmorgen:
Het wordt héél krap, maar ik denk dat het met een knietje wel moet lukken. Begint een duur metertje te worden
Zondag tenslotte een paar benzinefilters gekocht, een (universeel) radiobakje en een imperiaal, Pack Gitane zeg maar
Vanmorgen even de binnenschermen in de polyacrylwas gezet, het radiobakje in de grijze primer en wat kleine dingetjes onder de kap gemonteerd. Binnenkort echt blokje erin hijsen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!