Hallo allemaal,
Sinds deze week heb ik onverklaarbare foutmeldingen wanneer ik het contact omdraai.
Het display geeft eerst alles aan zoals gebruikelijk en na een paar seconden krijg ik meldingen zoals: Remsysteem werkt niet, ABS werkt niet, Emissiestoring, Snelheidsmeter werkt niet enz. In het display wordt uiteindelijk een motorstoring, ABS storing en airbagstoring getoond. (zie foto)
Ik heb begrepen dat dit probleem kan worden veroorzaakt doordat er vocht in de zekeringkast bij het motorblok kan zijn gekomen. De zekeringen zijn dan in orde maar eronder is de boel stuk. Klopt dit? Zijn er mede forumbezoekers die dit herkennen?
Je zou in je instructieboekje eens kunnen nagaan welke zekeringen er allemaal in de zekeringenbak onder de motorkap zitten (zit onder een deksel naast de accu, bestuurderszijde).
Ik heb het bij mijn C4 ook gehad, maar toen was de zekering van het motormanagement het enige slachtoffer, waardoor ik een scala aan motorstoringen kreeg en de motor niet wilde starten. Zekering was nog goed, maar starten ho maar.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Je hebt de avatar van Beremans gepikt ohoh.
Is dit een normale C4 of een Picasso?
Ik zal de avatar direct aanpassen
Het betreft een normale C4 1.4 16v uit 2008.
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Al eens uitgelezen?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Probleem was vocht
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Sluit je parafaan wel goed aan met de voorruit?
Is een regelmatig voorkomend probleem, (regen)water stroomt dan niet via de parafaan maar rechtstreeks de motorruimte in
...in mijn topic staat een voorbeeld hoe ik dat heb opgelost (mom’s new ride pag. 6-7)
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Het is oogelost!
Rovers schreef:Het is oogelost!
HOE is het opgelost, nou heb ik er toch niks aan als jou jou reactie lees.
Excuus, ik dacht dat ik de oplossing al had vermeld.
In het totaal waren er bij het uitlezen 21 foutmeldingen.
Het was een samenloop van omstandigheden wat het totale probleem veroorzaakte.
Er speelde uiteindelijk twee zaken: 1. Een gaatje in het koelsysteem. Dit veroorzaakte sluiting en vervolgens een serie foutmeldingen.
2. De bobine was defect en zorgde ook voor een aantal problemen.
Gaatje gedicht met stopleak en bobine vervangen. Bij uitlezen geen enkele melding meer.
Afgelopen vrijdag is de auto APK goedgekeurd en rijd weer als een zonnetje.
Kosten met keuring €145,00
Iedereen dank voor het meedenken!!
Erg netjes voor dat geld!
Bobine bij mij was bij 125.000 km een beetje RIP… deze was gescheurd waardoor 1 / 2 cilinders niet of niet regelmatig liepen. Gevolg was hiervan dat de auto zichzelf uitzetten na verloop van tijd. Ik had hem nét 2 dagen…!
Door ANWB werd ik geholpen en afgesleept naar dichtstbijzijnde garage, kosten? €274,- incl. Diagnose. Dan heb jij nog wel een 1.4 16v, maar de kosten zijn erg netjes ook nog incl. APK!
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I