Nieuwe elektrische PSA-voertuigen vanaf 2019
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 mei 2016 01:28 AM

Op de 25 mei gehouden Innovation Day hebben PSA en Dongfeng de gezamenlijke plannen voor een nieuwe generatie elektrisch aangedreven voertuigen gepresenteerd. Op het CMP-platform komen volledig elektrische auto’s te staan en de EMP2-bodemgroep wordt geschikt gemaakt voor hybride aandrijftechniek.

Het Common Modular Platform (CMP) is de bodemgroep voor compacte stadsauto’s en mini-SUV’s. Als e-CMP wordt het geschikt voor volledig elektrisch aangedreven voertuigen met een bereik tot 450 kilometer en een zeer hoge oplaadsnelheid van 12 kilometer per minuut. Het eerste model zal in 2019 op de weg verschijnen. In 2021 moeten er vier zijn, voor elk merk een.

Het Efficient Modular Platform (EMP2) is in 2013 geïntroduceerd met de Citroën C4 Picasso en de Peugeot 3008. Vanaf 2019 moet het geschikt zijn voor plug-in hybrid met één benzine- en twee elektromotoren. In de volledig elektrische modus moet de actieradius 60 kilometer zijn. De elektromotoren werken op alle vier de wielen en zijn zo krachtig dat bij gecombineerde aandrijving de prestaties van een 4x4 bereikt worden. De diverse componenten van de elektrische aandrijving worden zo geplaatst dat noch voor passagiers, noch voor bagage ruimte verloren gaat. Tussen 2019 en 2021 verschijnen zeven hybride voertuigen van de types SUV en crossover.

bron: persbericht PSA-groep

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 mei 2016 09:59 AM
  [ # 1 ]

Ambitieuze plannen, maar niets te vroeg, lijkt me. Ik ben benieuwd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 28 mei 2016 03:29 PM
  [ # 2 ]

Nog een illustrate die wil laten zien dat de elektrische aandrijvingscomponenten niet ten koste gaan van de binnenruimte. Of Citroën de naam HY weer uit de kast haalt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Barthough
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 07-03-2018

Gepost: 27 april 2018 11:27 AM
  [ # 3 ]

Ik heb onlangs ook een interessant artikel gelezen over e-mobiliteit. Hierin kondigt PSA aan dat ze tegen 2025 een E-variant voor elke reeks willen implementeren. Het startsein hiervoor is 2019. De Groep heeft nu de divisie E-Mobility opgericht. De nieuwe auto’s zouden “pure” eigenontwikkelingen moeten zijn - en niet als voorheen alleen maar als “afgeleide producten”.. Ik ben echt benieuwd of het allemaal zo realiseerbaar is…

Je kunt een auto niet als een mens behandelen - een auto heeft liefde nodig - Walter Röhrl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook