Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Hallo,
De accu van mijn BX 1.6 TRS is kapot. Er zat een 55 ampère accu in. Als ik online ga zoeken komen diverse websites met suggesties voor accu’s met minder ampères. Ik wil graag weten welke accu er origineel in heeft gezeten. Ik heb echter geen handleiding. Kan iemand me vertellen welke accu ik het beste kan kopen?
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
over het algemeen, wat je eruit haalt stop je er weer in. de ampere is gekopelt aan de assersoires die de auto heeft, hoe meer stroomverbruikers, des te meer ampere erin moet, ook al zou je er een 100 ampere in stoppen, als ie maar 12 volt is, maar normaal is tussen de 45 en 50 amp genoeg,
Het formaat (dus in centimeters) van de accu kan soms ook van belang zijn, maar bij de BX is dat niet snel een probleem. In mijn 16 TRS (met airco, dus een flinke stroomtrekker) heb ik een 60Ah van Bosch.
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007
- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Dus https://www.accuserviceholland.nl/dynac-auto-accu-12-volt-62-ah-type-56219.html zou een prima accu moeten zijn?
Op http://mijnxantia.blogspot.com lees je alles over mijn Xantia.
Foto’s van mijn BX 1.6 TRS
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon even het kenteken inkloppen op http://www.accumegastore.nl
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Rougefurio schreef:Het formaat (dus in centimeters) van de accu kan soms ook van belang zijn, maar bij de BX is dat niet snel een probleem. In mijn 16 TRS (met airco, dus een flinke stroomtrekker) heb ik een 60Ah van Bosch.
Wat trekt er veel stroom dan met airco?
Gr. Wim.
Ehh… maak ik een denkfoutje? Ik bedoel dat een airco veel vermogen opslorpt, zeker 5 pk.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Jawel, maar dat komt toch gewoon doordat die aircopomp zo zwaar draait?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Alleen hybride Toyota’s/Lexi hebben een electrische aircopomp, en wellicht de volledig elektrische auto’s tegenwoordig ook.
Een conventionele aircopomp neemt in ieder geval zo’n 5 pk aan vermogen op, ofwel 3-4 kilowatt. Maar da’s geen elektrisch ding.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
2d schreef:...en wellicht de volledig elektrische auto’s tegenwoordig ook.
Moet haast wel zou je zeggen, anders heb je met je Tesla van een ton in de file geen airco .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Kennis van mij heeft in de kofferbak van de Tesla een benzine-generator mee voor de zekerheid voor als ie af en toe zonder stroom staat.
Dan staat die generator soms naast de auto te pruttelen op de stoep.
Gr. Wim.
Hybride Tesla
Tja inderdaad, wat er nou milieuvriendelijk is aan die dingen.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Ik denk het enorme accupakket. Daar zitten vast geen schaarse stoffen in verwerkt die vervolgens ook nog lastig af te voeren of terug te winnen zijn als de accu versleten is . We gaan een beetje off-topic trouwens…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wim V8 schreef:Kennis van mij heeft in de kofferbak van de Tesla een benzine-generator mee….
leuk verhaal, kan niet werken. Een Tesla laden met een aggregaat kan niet zonder speciale stabilisatoren en laadapparatuur.
Nu graag ontopic blijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er lijkt iets van omvormer/stabalisator tussen te zitten maar wel mogelijk dus?
Sorry, laatste off topic maar het leek me zo’n voor de hand liggende oplossing dat daar toch al op ingespeeld moest zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=YhCkP5zQF4U