Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Geheel onverwachts overleed vorig jaar Kees de Waard Wagner, ofwel Visa GTI 115. NA 51 pagina’s op dit forum, waarin hij op het laatst gewag maakte van de verkoop van zijn Visa. 51 pagina’s en een aantal jaren lang hield Kees ons op de hoogte van het wel en wee van de Visa. Kees is dus helaas niet meer en even leek het erop dat de Visa ook uit het beeld was verdwenen. Maar let op, er komt een vervolg!
De Visa stond in de verkoop en een verzamelaar uit Nieuw-Vennep, (nee niet ik) had contact met Kees. Tot verkoop kwam het niet, maar na zijn overlijden hebben de erfgenamen wederom contact gezocht met deze verzamelaar en komt het toch tot verkoop. Rijden doet hij er niet mee, ja naar de garage 100 meter tegenover hem voor de verplichte APK.
Februari 2018 komt er verandering in de situatie, de auto wordt mij via via aangeboden. Kopen lukt helaas niet. Het via-via contact laat weten dat de auto naar een andere koper toegaat. Jammer maar helaas. Een paar uur na het laatste app-contact krijg ik opnieuw een whatsapp met foto’s erbij. De Visa heeft averij opgelopen… voorkant heeft in de vangrail gezeten.
De zaterdag erop komt de eigenaar / verzamelaar uit Nieuw-Vennep naar mijn garage, of ik geïnteresseerd ben in een Visa GTI met voorschade, opnieuw doe ik een bod, maar wel minder vrijblijvend als de eerste keer.
Vlak voor de verkoop was de auto getaxeerd, dat bleek nu goed van pas te komen. De schade expert stelt de schade vast op een behoorlijk hoog bedrag. Mede omdat er van de Visa geen enkel onderdeel meer leverbaar is. Het unieke karakter van de auto is eigenlijk niet bast te houden….
De auto wordt mij deze keer gegund, een transport bedrijf haalt voor mij de auto op. Rijden was onmogelijk. Het probleem van niet kunnen rijden was ook tevens de oorzaak van de crash. Direct na de benzinepomp is een brandstofleiding gescheurd, de brandstof sproeide op het rechter achterwiel wat daardoor spekglad werd, met alle gevolgen van dien.
Bij aankomst de lekkage eerst maar eens gemaakt, dat was gelukkig snel opgelost. Toen ook maar eens de schade bekeken. Door drukte geen tijd gehad om bijvoorbeeld de auto met schade te bekijken, maar door de telefoon wel gesproken met de persoon die de schade had getaxeerd. De schade valt reuze mee. Goed het is inderdaad wel wat, twee schermen, motorkap is de hoek omgebogen, bumper en bumper balk. Maar beide snippen bijvoorbeeld zijn helemaal nog intakt, staan geen mm naar achteren.
De week daarna maar eens wat onderdelen opgezocht, Visa en C15 zijn op veel punten gelijk, dus voorscherm C5 rechts, nieuw leverbaar, net als de bumper, de bumperbalk, slotbalk en beide knipperlichten in de bumper. Motorkap heeft Jan van Gompel nieuw liggen, net als het linker voorscherm. En ja het unieke van de auto, de stryping… die heeft het Letteratelier voor mij gesneden Verder zijn bijna alle delen nog bruikbaar, de onderspoiler, de spatbordverbeders, de kuntstof lijst op motorkap en op beide voorschermen, alle nog heel.
De Visa GTI 115, DE VISA GTI 115 komt dus weer op de weg, helemaal in oude luister? Nee, er zat bijvoorbeeld een sticker op het linker voorportier, de weekmaker van de sticker had de lak ook aangetast. De vorige eigenaar had getracht die sticker te verwijderen, maar met resultaat dat de lak meekwam. Dat kan nu mooi opgelost worden. Door het plaatsen van een splinternieuwe motorkap denk ik erover de buitensluitingen die er nu opzitten te verwijderen.
Dat extra achteruitrijlicht laat ik er nog wel even opzitten.
Wat nog te doen, koplampen zoeken, ik heb al een Boschnummer van de grootlichten, dan kan ik de optieken los bestellen. Maar misschien tik ik nog wel een gebruikt setje lampen op de kop. Verder voor zo ver ik gezien heb helemaal niets. de auto was en is nog steeds roestvrij, heeft net 100.000 gereden, net voorzien van een nieuwe remkracht verdeler en APK.
komt dus een vervolg
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
te gek dat deze bijzondere auto bij jou terecht is gekomen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Fantastisch!!! Heb je daar nog plaats genoeg, om al dat mooi Citroën spul te stallen ???
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Het kwam al even voorbij op Facebook, echt helemaal top dat deze bijzondere auto van een bijzonder mens bij jou terecht is gekomen.
Uiteraard ben je ons nu wel wat foto’s verplicht
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gaaf!! Erg leuk om te lezen!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het is jou gegund, Johan. Het heeft zo moeten zijn!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik kijk uit naar het vervolg.
Speciale auto, nachten van wakker gelegen of ik die zou kopen, financieel was het zwaar geweest maar vooral waar moest ik hem zetten, niet echt eentje om zomaar voor je deur te laten staan, die moet een droge plek hebben.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gekoesterd maar ook GOED gebruikt door Ome Kees.
Op zijn leeftijd en met zijn flinke postuur was het een schitterend gezicht om ‘m zo lekker te zien boenderen op Assen of zomaar tijdens een ritje als ik eens op de bijrijdersplaats mocht zitten.
Schitterend moment was ook dat hij de rood geverfde houten bumperlip erop had gezet , onderbouwd met een mooi technisch verhaal.
De oranjerode velgen met enorme sloffen, slicks en nog wat dies meer zij.
Kees was gek met ‘t ding en wij met Ome Kees!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hoe is het met deze Visa GTI?
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Daar staat ie al een hele tijd op.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Gisteren en vandaag alle pagina’s van het draadje gelezen. Ik weet niet hoe ik daar ben gekomen, maar Googles wegen zijn ondoorgrondelijk. Het draadje dan meer dan 10 jaar geleden begon heeft mij heden nog zeer geboeid.
Grtz,
Maurice
C4 B7 1.6 VTi Automaat
KGN Bourrasque Metallic
ORGA 12568