3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Cruise control inbouwen in Pluriel van 2005
Fred PT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 12-01-2018

Gepost: 02 mei 2018 04:01 PM
  [ # 31 ]

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=zgXCrBuWI8w

Citroen Pluriel 1.6i 16V Sensodrive

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 04:17 PM
  [ # 32 ]
Fred PT schreef:

Kan iemand het filmpje wel openen?

Nope.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 02 mei 2018 04:20 PM
  [ # 33 ]

Je hebt een edit link geplaatst, niet de link naar het publieke filmpje.

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
Fred PT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 12-01-2018

Gepost: 02 mei 2018 04:42 PM
  [ # 34 ]

https://www.youtube.com/watch?v=zgXCrBuWI8w&feature=youtu.be

Deze dan?

Citroen Pluriel 1.6i 16V Sensodrive

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 02 mei 2018 04:43 PM
  [ # 35 ]

Ja die kan ik hier wel bekijken.

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
Fred PT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 12-01-2018

Gepost: 02 mei 2018 04:45 PM
  [ # 36 ]

Inmiddels gerries suggestie om eens met een ander orga nummer te proberen gevolgd… en communicatie… en zag wel wat fouten maar niets wat ook maar iets met de CC te maken had… Kan ook niet meer vinden hoe de BSI te programmeren… of de programmering ervan te controleren…

Bestaat er ergens een flowchart van het Lexia programma of zit die flowchart erin?

Citroen Pluriel 1.6i 16V Sensodrive

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 02 mei 2018 07:11 PM
  [ # 37 ]

De CC moet sowieso in de ECU (injectie)en BSI geactiveerd en als er een indicatie op het dashboard\ display is voor de CC vaak ook nog in het instrumentenpaneel. Het is vaak even zoeken omdat de benamingen nogal wisselend zijn per model. vaak wordt de CC met snelheidregeling aangeduid.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 09:17 PM
  [ # 38 ]

Geen aanmelding in het instrumentenpaneel nodig, er is namelijk geen aanduiding daar van de CC.

Dus in de BSI en motor-ECU aanmelden is afdoende.

@Fred

Je bent dus al verder dan Gerrie. Bij hem werkt het in het geheel nog niet.

Het schuifschakelaartje en de drukknoppen zijn niet de meest betrouwbare onderdelen van het systeem.
Wellicht even met contactspray schoonmaken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2018 09:46 PM
  [ # 39 ]

zijn die inderdaad onbetrouwbaar?? Dan moet ik de mijne misschien ook eens behandelen. Hoewel ik ze wel zie reageren als ik ze test met de lexia….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 09:50 PM
  [ # 40 ]

In de C2 uit onze vloot zitten ze ook.
Het schuifschakelaartje heeft het een periode niet gedaan, daarna zo maar weer wel.
Tevens wel eens gehad dat het indrukken van de min-toets ook leidde tot een snelheidsverhoging.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2018 09:06 PM
  [ # 41 ]
Kooijman schreef:

De storingen die vaak voorkomen of zijn voorgekomen:
- katalysator niet efficiënt genoeg (diagnose lampje gaat aan)
- cruise control werkt nagenoeg nooit, ook niet als je de auto reset (meerdere malen knopjes laten vervangen en geen resultaat)

Een aantal van deze storingen zijn niet verholpen, maar de boel is wel duidelijker nu.

– katalysator niet efficiënt genoeg: hoewel je op het forum nog wel eens ziet dat de sensor van de cruise controle wat streng is en ook wel eens wordt verplaatst, blijkt in dit geval dat de katalysator inderdaad niet helemaal tip top is.
– cruise control: deze wordt uitgeschakeld door de BSI (heet dat toch?)  als de katalysator een error geeft.

Het bovenstaande even deels geknipt uit een ander topic, maar mogelijk met hier relevante informatie.
Ik kende ‘m nog niet, de relatie tussen de katalysator en de werking van de cruise control.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 01 juni 2018 01:05 PM
  [ # 42 ]

Ik heb bovenstaande overigens van GJO. Kan je een betrouwbare bron noemen.

(Met sensor bedoel ik lamba sonde overigens…)

Is de pluriel 2005 van dezelfde generatie als mijn c3 uit 2002?

Je kan eens proberen de fouten te wissen en te resetten met lexia. Niet met je standaard uitlezertje.

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juni 2018 01:10 PM
  [ # 43 ]
Kooijman schreef:

Is de pluriel 2005 van dezelfde generatie als mijn c3 uit 2002?

Deze nog wel, in september 2005 was de overgang naar volledig CAN.
Toen werd de CC-bediening ook verhuisd van het stuur naar een aparte stengel links van de stuurkolom.

Kooijman schreef:

Je kan eens proberen de fouten te wissen en te resetten met lexia. Niet met je standaard uitlezertje.

Zowel furriegurrie als Fred PT bezitten een Lexia.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Kooijman
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 22-01-2014

Gepost: 05 juni 2018 10:15 AM
  [ # 44 ]
René Jongejan schreef:
Kooijman schreef:

– katalysator niet efficiënt genoeg: hoewel je op het forum nog wel eens ziet dat de sensor van de cruise controle wat streng is…

Oké, bij deze zin zat ik te slapen. ‘Sensor van de cruise control’ moet zijn ‘sensor/lambda sonde van de katalysator’.

Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2018 08:46 PM
  [ # 45 ]

Zie voor meer informatie over de werking van de schakelaar en de drukknoppen https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2047411/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook