Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Beste mensen,
mijn DS heeft een tijdje niet gedraaid (maandje of twee). Wegens aanhoudende perikelen met een lekkende pomp heb ik deze vervangen door een CX pomp. Gekocht bij het bekende adres in Abbenes.
Na starten krijg ik geen druk in het systeem.
-ik heb de slang van vat naar pomp helemaal gevuld voor de start….wat een geklieder
- ik heb eerst een aantal minuten de motor laten lopen met de ontluchtingsschroef open om het primaire circuit te ontluchten.
- daarna de schroef dichtgedraaid.
Nu zou ik normaal gesproken druk moeten hebben in het hele systeem, toch?
Auto komt niet omhoog, heeft geen stuurbekrachtiging…
Zie ik iets over het hoofd, vergeet ik iets???
Elke tip is welkom!
Weet je zeker dat de slang van vat naar pomp inderdaad helemaal gevuld is, zoals je schrijft? Een flinke luchtbel aan één kant kan al spelbreker zijn.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Heb je de slang èn het filter gevuld terwijl het filter onderste boven gehouden is? Zodat het hele aanzuiggedeelte gevuld is?
Daarna de truc om snel om te draaien en in het voorraadvat te steken.
Ik gebruik dan een prop doeken op het aanzuigfilter en doeken rondom de opening van het vat. Omdraaien en de prop vlak voor de opening weghalen.
Er lekt dan wat lhm maar door de doeken is dat eenvoudig op te ruimen.
Misschien is er een andere methode, maar op deze wijze werkt het.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Filter wel goed schoon? Anders wordt t niks. Ik vul nooit de slang, met de ontlasschroef een hele slag open en n beetje gas trekt ie alle lucht er doorheen. De pomp kan 250 bar druk maken, maar max 1 bar aanzuigen!
Succes!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zeker de DS pomp gaat NIEt je aanzuigbuis leegtrekken als daar lucht in zit. Verder gaat zo’n pomp kapot als je em niet voorvult. Want dan krijgt ie geen smering.
Als je de ontlastschroef open zet moet je on het vat een straaltje zien. Is dat er niet, dan zit er lucht in je primaire circuit.
Zie je dat straaltje wel, dan zet je de ontlastschroef dicht. Straaltje moet stoppen. Stopt het niet, dan sluit de ontlastschroef niet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Toch gek dat dat bij mij altijd werkt. Ok misschien niet met n gortdroge pomp… maar na t schoonmaken van t filter ontlucht ie altijd prima zonder de slang helemaal te vullen.
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Beste mensen bedankt voor de tips. Pomp werkt nu weer. Ik denk dat er idd een luchtbel in het systeem zat. Auto komt weer goed omhoog en stuurbekrachtiging werkt weer.
Fijn dat er dit forum is