![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2302.jpg)
Totaal aantal Berichten: 251
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
als ik een bocht naar links neem, hoor ik de aandrijfas kraken. bij andere auto’s was het altijd zo klaar als een klontje: de homokineetkoppeling. maar nu is het geval dat als ik een bocht naar links neem en ik duw de koppeling in, hoor ik geen gekraak. neem ik een bocht naar links met gas erop, hoor ik wel gekraak. rara, politiepet!!! is de homokineet nu wel of niet naar de gallemiesen? de hoesrubber is niet gescheurd of lek. kan het ook het tussenlager zijn ofzo? heeft iemand anders ook ervaring hiermee?
graag hoor ik jullie massale reacties.
Groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Als je de koppeling indrukt wordt de kracht van de homokineet afgenoemn, en zal hij dus niet meer kraken / tikken. Hoogstwaarschijnlijk is dus wel gewoon je homokineet naar de galamieschen.
Trouwens, bij andere merken werkt dat net zo hoor. Gewoon stukje mechanica….
Test
Sja was bij mij ook, het begon met alleen tikken met gas erop… maar dat ging snel over naar altijd tikken in de bocht.
Ook begon het eerst naar de ene kant wel en de andere kant niet, dat probleem is ook verholpen, tis nu gewoon aan beide kanten, weet je weer waar je aan toe bent he
.Prutselaar.
Erwin_B schreef:Sja was bij mij ook, het begon met alleen tikken met gas erop… maar dat ging snel over naar altijd tikken in de bocht.
Ook begon het eerst naar de ene kant wel en de andere kant niet, dat probleem is ook verholpen, tis nu gewoon aan beide kanten, weet je weer waar je aan toe bent he
Heeej, dat heb ik ook, aan beide kanten wel te verstaan en alleen als ik met gas erop een snelle bocht pak. Rechtuit en rustig een bocht door is er niks aan de hand. Het is ook geen “kloink” ofzo maar een snel “getik”.
@broer….wat doen we ermee? maar alle 4 vervangen?
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
sja, ik denk dat het kloinken vanzelf komt als je er mee door blijft rijden, althas bij mij wel..
als ik nu achteruit inparkeer en helemaal door draai is het net of mijn wielen iedere keer ff vast slaan en weer los schieten.
.Prutselaar.