Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Draai niet te lang zonder LHM, anders kan je ook nog een andere pomp zien te vinden…..
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
en anders even v-snaar van de pomp los gooien zodat de pomp niet meer mee draait!
Weer even een update…
De leiding is inmiddels gerepareerd, en ook maar even de LHM filters schoongemaakt. Was ook aan reiniging toe. LHM is ook weer op peil. ABS melding is weg. Na de motor een tijdje aangehad te hebben gaf hij melding dat de motor te heet werd. Koel ventilatoren sloegen niet aan, ook werken de ramen niet en de interieur ventilatie niet. Achterklep is ook vervangen. Bij het openen van de oude klep was hij al wat zwaar, het leek eerst of er een gasveer miste, maar de bevestiging is er af geschoten. Ook even naar roest onder de auto bekeken. Ziet er netjes uit, op één plek na. Ik vond eerst die spoiler niks, neig er toch wel steeds meer naar om die spoiler over te zetten. Hij moet dan wel gerepareerd worden. Oorzaak van kapotte achterruit was ook een zware tak die op de achterkant was gevallen. Hij is dus bijna of helemaal gebroken.
XM Break V6 12V Ambiance 1992
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Eise schreef:
Als ik de spoiler op deze foto zie, vind ik hem wel wat toevoegen aan de wagen Het geeft die lange auto wat extra.
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Heel geslaagd ja zo. Ook de velgen. Geeft de break iets sportievers…
Auto staat er inmiddels zo bij. Doordat er de auto een tijd zonder achterruit stil heeft gestaan is er veel water in gekomen. Auto heeft ongeveer 4 weken binnen staan drogen met de mat omhoog, onderkant mat was doorweekt en er stond 2 cm water in de auto. Gek genoeg geen roest aan de dorpels of onder de mat in de kofferbak.
Ik vind persoonlijk speedlines erg mooi staan bij een XM break.
Er is een probleem waar ik geen raad mee weet, de linker kogel van de gasveer is afgebroken, ik dacht eerst dat er een gasveer miste maar later zag ik dat de kogel eraf was. Heeft iemand hier een oplossing voor, het lijkt dat je de kogel er niet gewoon uit kan draaien zoals bij een berline(volgens mij). Ik zag dat de gasveerkogels van de C6 achterklep en de motorklep van de XM op dezelfde manier zitten gemonteerd(puntlas.
XM Break V6 12V Ambiance 1992
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hoe is het ondertussen met dit project,is er nog vooruitgang?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Ik ga het project binnenkort weer oppakken maar ik heb nog een kabelboom nodig. Heeft iemand een type 1 v6 sloper staan?
XM Break V6 12V Ambiance 1992
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-08-2007
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
En hoe gaat het?
‘76 LN, ‘77 C35
Leuk en herkenbaar project. Ik ben met iets vergelijkbaars bezig
Ik heb een V6 ZPJ sloper eerste serie staan. Welke kabelboom zoek je?
En die spaakvelgen, heb je die nog?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
heb je mss een goed werkende Diravi?
Of kan iemand vertellen wat het trucje is om het stuurhuis lekvrij te krijgen?