Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mooi opgelost!!!!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Na het eindeloze gesleutel aan de groene was de bruine weer aan de beurt. De bestuurdersdeur wilde niet meer dicht, huh!? Het slotmechaniek wilde de deur niet meer vergrendelen. Na wat gezoek bleek dat de nok die daarvoor moet zorgen versleten was, er zit een diepe groef in.
Hmm, wat nu, ik heb precies dat mechaniekje natuurlijk niet liggen. Aan de andere kant, die zal waarschijnlijk ook al aardig ingesleten te zijn, misschien beter om het te repareren met een nok uit een achterdeur… (of ben ik gewoon ongeduldig en zoek ik een excuus om het nununu te fixxen )
links de versleten nok, de groef in het midden hoort er niet in. Eerst de klinkrand erafgeslepen en de nok-as eruitgedrukt bij de patient en de donor. Vervolgens de nok-as geboord en er M4 ingetapt zodat die weer geborgd terugkan met een boutje. Nog even het raammechanisme gesmeerd en alles teruggemonteerd, prima dingetje weer!
Nu nog vinden waarom er retour-LHM lekt op het voorraadvat
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Verzin een, volledig ongepast, onderschrift bij deze foto:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zoonlief watdoetunu.
Adri
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik denk dat ik weet wat ie doet dus ik zeg: Vuurtje?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dat ziet er inderdaad nogal dubieus uit ja, met een tennisbal op de knobbel was het er niet heel veel beter geworden, dus wat dat aangaat mag je blij zijn dat een CX niet zo’n luikje heeft Niels.
Ik had daar best een toeter bij kunnen opsteken, Vloeistof Hydraulisch Mineraal is niet zo licht ontvlambaar
Bij de rit naar en van de LeCiPre-keuring werd duidelijk dat de bollen nu echt behoorlijk plat zijn, vooral op de achteras. Ik heb dat klusje al een paar jaar uitgesteld, omdat aan beide kanten de leidingen niet meer los willen. Nu schijnt het ook zonder te kunnen, maar ik hou nu eenmaal van complicatie-maximalisatie.
Stuurboord bleek vorige week toch los te willen, alleen zit het leidingknooppunt achter dat luikje net naast de opening, dat kost je het vel op je wijsvingerkootjes.
De NOS-leiding die ik hiervoor had aangeschaft bleek te kort (CX?), maar hemelsbreed paste het gelukkig toch.
Voor bakboord had ik wel de goede, maar GroenLinks wilde graag interumperen met een leidingwartel die echt niet eruit wilde (dan maar afknippen) en een drukstangborgclip die zich corrosief verenigd had met de cup. Dus dat zag er uiteindelijk zo uit:
Gelukkig lag er nog een bruikbare veercilinder te slingeren in de bende, dus het zit weer aangesloten allemaal. Nog geen drukproef gedaan, dat is de verrassing voor volgende week.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het rondje bollen is gelukt, de exemplaren onder de motorkap waren er in vergelijking met achter vrij gauw af en op. Op naar Vijfhuizen!
Goeie testrit, dat veert stukken beter. Bij het onder de auto liggen viel wel dit uitlaatrubber op:
vorig jaar gekocht op CM, nu al in deze staat, jammer. Heb er nu iets gekocht en er vamiddag opgezet wat lijkt op NOS, ben benieuwd of het langer meegaat.
Als laatste een vraagje, hoe bescherm je deze wartels het best? Dik vet, kit, een hoedje van het één of ander erop?
zodat het later een keer wel los wil…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Wij gebruiken offshore denso-tape. Dat is wellicht overdreven voor op een auto, maar wellicht gewoon volkliederen met tectyl?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Die denso-tape, is dat iets vulcaniserends? Want dat zou ik overwegen. HPX heeft zoiets, en Tesa ook, gewoon bij de bouwmarkt. Ik weet niet of het jaren goed blijft, maar wellicht het proberen waard.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nee, juist niet. Je kan het vergelijken met een soort gaasband, doordrenkt met vaseline. Daardoor goed kneedbaar in de juiste vorm. Daarmee houden we de koppelingen roestvrij en ‘toegankelijk’ (verven is echt niet de oplossing). Als je erbij moet, tape verwijderen en gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Goed verhaal, keer zo’n rol halen. Heb jij een adresje Niels?
aan de andere kant, deze tent doet niet aan verzendkosten
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik zal uitzoeken waar wij de Denso vandaan halen. Let wel, wij gebruiken het met wat grotere hydrauliek koppelingen (1/2” tot 2”), ik weet niet hoe goed het spul blijft zitten op 4 mm leidingen. Effe kijken of ik een restantje kan vinden, dan neem ik dat wel gewoon mee.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Top, ben benieuwd
Equipe brun de merde is weer te volgen, samen met een AX Volcane
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Gisterenochtend aardig gescoord, tiende plek, helaas ‘s middags het een beetje laten liggen. Wel weer een ontzettend mooie route gereden. Na het eten nog “even” een eendventilator op de GSA van een andere équipe gepriegeld .
Vandaag weer een dag vol spanning en avontuur!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99