B_iks schreef:Afgelopen week nog een nieuwe koppeling erin. Het blijft een geweldige mobiel, dus ik hoop nog lang door te kunnen rijden. Ik zoek stiekem nog een paar turbo c.t. velgen.
ik heb nog een complete ct turbo staan.
met mooie velgen en goede banden.
eigenlijk dus de auto waarvan je droomt.
Ach de eva van mij heeft wat makken… moet er in het vorjaar eens na laten kijken.
- 2 ramen gaan niet open (zijn dichtgekit) door de vorige eigenaar
- Hij houdt in als je aan het rijden bent.. maar boven de 80 nergens last van… begin zelf te denken aan de benzine pomp, waarom? omdat als ik startbhet vrij lang duurt maar als ik voorpomp hij goed start….
maar ach hijw as goedkoop en heeft zijn geld al opgebracht… als iemand me 500 zou bieden dan kan hij ook naar afrika als taxi hahahaha net als de vorige , dir rijdt in burundi rond.
Hoeft pas in juli de apk in.
en weer een jaar apk erbij..
Lekker blijven rijden! Ik vind het altijd leuk om er eentje in het “wild” tegen te komen, maar jammer genoeg gebeurt dat eigenlijk al bijna nooit meer..
volgens vwe.nl rijden er nog maar 252 evasions rond in nederland
En nu zit ik dus met een dilemma… afgelopen week weer met me 22 jaar oude evasion naar duitsland geweest , in 1 week zeker 1000 km gereden en das veel voor mij momenteel. Ze rijdt lekker, bij elke dag gebruik geen centje pijn.
Toch heeft ze haar makken,, start problemen als ik haar niet elke dag even start.. ja ik denk aan de ontsteking… Merkbaar inhouden als je rijdt, geen idee wat daar de oorzaak van is en wat weg is zodra je boven de 80 komt.
Je lekker ruimte 311000 KM op de teller en niet moeders mooiste… Maar de ruimte en de hoge zit… en uitermate geschikt als familiebak. Desondanks staat ze vaker voor de deur te wachtten..
Dus of inruilen tegen een c5/c8 of de problemen die er zijn laten repareren… (ben zelf niet zo handig) ... moelijk dilemma, ja ..
Hallo allemaal,
hier thuis rijden we ook met een evasion, de tweede al en het bevalt uitstekend ietsje hoog verbruik maar heel veel gemak van deze auto, de 1e heeft het uitgehouden tot zo’‘n 430.000km toen werden de kosten beduidend hoger als de emotionele waarde en is die de deur uitgegaan. De 2e gekocht met 234000 op de teller en die staat nu op 289000. Omdat ik hier relatief nieuw ben zal ik mij op de voorstelpagina ook even voorstellen.
groet
Evert
de mijne heeft nu 310.000 Km, wat kleine problemen maar oa d emotor die voelbaar inhoud en de start problemen als ik hem met name in de winter niet elke dag even start.. dus rondkijken naar wat anders, alhoewel hij 2 weken geleden 1000 kn gereden heeft in duitsland…
Hallo evasionrijders,
ik zit toch even met een dilemma, de eva loopt op 3 mogelijk 2.5 cilinder ik krijg ‘m nog net aan de praat, warm gaat het iets beter. Koud slaat ie gelijk weer af als ik het gas los laat. Bougies gewisseld, bougie kabels en bobine gewisseld/ vernieuwd geen verschil. Bij koud starten flink wat witte rook (klvstof??) Komt niet verder als 105- 110km/u Compressie test 2 cilinders erg laag zo’n 3 bar. Lekke kop of gebroken veer? Weet iemand wat je moet rekenen voor een koprevisie? Dus gerev kop, nieuwe pakking, nieuwe distributieriem. Probleem is dat het niet 100% zeker is dat het een kopprobleem is. Als de kop wordt getrokken heb je dan kans dat de cilinders los komen, zijn het zgn bussen die los kunnen komen of is het een ouderwets blok. Oja motor is een 2.0i bj 98. Wie kan hier wat zinnigs over zeggen. De vraag is natuurlijk is de auto deze financiele injectie nog waard.
Alvast bedankt voor jullie reacties grt Evert
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Soms is het beter om je verlies te nemen.
Op autoscout vond ik er één uit 1998, vraagprijs €849. Daarvoor krijg je het ding niet gerepareerd.
Proberen in te ruilen, krijg je er misschien nog € 100 voor.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Je hebt gelijk, ik kijk zelf al bij 806 daar zijn er meer van te koop op internet prijs is alleen even hoger heb er geen ervaring mee maar ze zijn samen ontwikkeld en de verschillen zijn vaak alleen maar cosmetisch.
Zijn er op dit forum nog liefhebbers voor onderdelen van een evasion, mocht het geen 806 oid worden dan komen er 2 heel kleine auto’s dus moet al het reserve spul de deur uit, bijna nieuwe 2017 zomerbanden met velg, stoelen of de complete auto voor een kleine prijs.
tja die van ons gaat waarschijnlijk ingeruild worden… zal waarschijnlijk geen citroen meer worden helaas als hij ingeruild wordt…. dus dan wordt het na 4 bx’xen, 2 xantia’s 2 evasions en 1 xsara eens wat anders…
wezen kijken naar een c8 in doetichem… wat een slome bak was dat.. koppeling die niet goed pakte , emissie storingen .. gewoon uitgeleefd en dat met slkechts 187.000 km op de teller. gaspedaal helemaal indrukken voordat hij reageerde… nee eerst 1,5 uur heen en daarna 1,5 uur terug.. en afvragen waarom wil ik mijn eva inruilen ????
Ben ik de enigste evasion rijder? ze heeft weer een jaartje aok eh 14 maaanden.
alleen slaat de fan nu erg vaak aan. denk dat er ergens iets niet helemaal lekker is geen idee wat.. (tips?)
olie en kvs gebruikt ze niet.
heb trouwens xsara velgen liggen iets voor iemand?
Zijn er nog eva rijders hier of ben ik de laatste der mohikanen.