Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Lekker bezig! Ga je dat knietje vastlijmen met hete loctite in de gewenste stand?
ik zie het nu pas…:
2d schreef:... aquariumslang ... werkbaars ...
die soort kende ik nog niet
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vrijdag even naar Biesheuvel Autosport gereden voor een knie van M12,5 naar 1/8"27 NPT zodat ik de oliedruksensor kan gaan monteren. Adapter maar even meegenomen om daar te passen. Tip om gewoon Loctite te gebruiken zodat ik de knie in alle mogelijke standen kan monteren was alleen de reis al waard, want daar had ik nog niet aan gedacht. Soms moet je namelijk gewoon beter de bijdragen van anderen lezen Hoe dan ook:
Past helemaal mooi! Maar het beste nieuws moet nog komen:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag samen met Waterman naar de garagebox getogen. Gisterochtend had ik alles al netjes en werkbaar gemaakt, dus de drukgroep/koppelingsplaat zat zo op het blokje (MiGs, bedankt voor die prise-as!) en ook het druklager was zonder moeite gemonteerd. Met twee man pak je zo’n viercilindertje zo op en het ding wílde gewoon weer op z’n plek, zo makkelijk ging het
De distributie stond wat slapjes en een riem was in de verkeerde draairichting geplaatst.. Dus de boel weer los gehad en goed gemonteerd.
Verder de remmen ontlucht met de ontluchtpomp. Ging wat lastig, dus uiteindelijk op de ouderwetse manier (slaafje (ik) pompt rempedaal) de boel ontlucht. Pedaal voelt weer lekker hard en voorlopig nog geen lekkages.
Al met al net een uurtje bezig geweest maar het fijne is vooral dat ik de komende week lekker wat slagen kan maken om de boel weer op te bouwen en aan de praat te krijgen. Sommige dingen kún je niet alleen, en een klusmomentje samen is goed voor de moraal
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Nice! Zit goeie voortgang in, das lekker!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmorgen ondervonden dat opbouwen toch een ander verhaal is dan ontmantelen.. Wat ongeorganiseerd en inefficiënt bezig geweest zeg maar.
De voorpijpen hangen er inmiddels weer in, en ook de tweede, ‘koele’ preheatpijp zit vast. Met nieuwe uitlaten ben je echt weer een beetje het wiel aan het uitvinden voor alles goed en netjes hangt. Er zit nu ook een ander Y-stuk in, eentje die ik nog in reserve had. Dit Y-stuk is een centimeter of twee korter dan het ding wat er eerder onder zat. Past wat lekkerder. De uitlaatklemmen die er af kwamen passen overigens niet goed (zijn een maatje te klein) dus daar komen toch nog een paar nieuwe voor in de plaats. Er lijkt al wel eerder aan geklust te zijn..
Verder het koelhuis weer op z’n plek gezet. Dynamo zit ook weer waar hij hoort, maar met de nieuwe snaar tamelijk strak, zelfs in de ‘kortste’ stand. Dat snaartje zal nog wel wat rekken veronderstel ik. Morgen mag de dynamo er echter weer af, want ik moet de nippel onder de hotspot nog afblinden. Kun je natuurlijk niet meer bij..
Tenslotte nog twintig minuten op zoek geweest maar de moer voor de massakabel naar het blok. Die heeft langzamere draad, en niets van wat ik vond paste. Uiteindelijk vond ik ‘m gewoon in de krat met ‘losse shit’ wat ook de meest voor de hand liggende plek was
Afijn, dit ochtendje was denk ik vooral een verkenningstocht naar wat er allemaal nog moet gebeuren, en een beetje mijn weg vinden. Morgen verder, en dan ga ik me bezig houden met de bekabeling van laadcircuit en ontsteking. Eén taakje dus, wellicht werkt dat wat fijner en gestructureerder
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Pomtiedom..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
En straks lekker tokkelen met het ding
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Tokkelen, is het een diesel geworden dan?
Wel mooie aflegborden voor het gebruikte gereedschap…..
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vlammen bast beter bij de Axel dan tokkelen.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vlammen ja. Ik ben erg benieuwd hoe het ding rijdt als alles weer in elkaar zit. Het motortje zal niet veel anders aanvoelen, maar de nieuwe koppeling wel, en de afwezigheid van lagergehuil ook. Stiekem denk ik dat droge, ontvette remmen ook wel anders aanvoelen
Vandaag de motor weer ‘bekabeld’: dynamo, startmotor en bobine aangesloten. Remblokslijtagetoestand en achteruitrijschakelaar ook. Alleen de bougiekabels nog. Verder ook de nieuwe draden voor olietemperatuur en oliedruk gelegd. Aardig: op de druksensor kan ik de meter aansluiten, maar ook het originele waarschuwingslicht, dat is fijn. Hetzelfde geldt niet voor de olietemperatuurlamp in het dash, maar dat vind ik niet zo erg. De draad naar de temperatuursensor heb ik in de mantel gefriemeld waar de oude draad ook in zat, en de twee nieuwe draden liggen ook al via de rubbermof door het schutbord naar binnenin het dashboard. Ik heb zélfs de temperatuursensor nu netjes met Loctite vast gezet, en dus niet met twee koperen ringen. Tenslotte de benzineleidingen met nieuw filter aangebracht, op de aanvoer vanuit de tank na.
Wat moet er nog gebeuren: bougiekabels dus, en de houders hiervoor. Luchtfilterhuis. Paar liter olie er in (het filterpatroon wissel ik met de olie na een kilometer of 1000). Bediening van de carburateur, en vrije slag van het koppelingspedaal. En de uitlaat definitief monteren (er liggen nieuwe klemmen van 53 millimeter klaar). Dan rest alleen nog de accu.
Als alles gedubbelcheckt is droog starten zonder benzinetoevoer tot er oliedruk is. Dan met bezine (er ligt 10 liter 98 ongelood klaar in een jerrycan) starten en kijken wat er gebeurt. Ik neem in ieder geval koud bier mee
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De boog hoeft niet altijd gespannen te staan dus vandaag een sort of periode-correcte radiocassetterecorder mét wisselaar voor tien (10!) cd’s opgepikt
Thuis meteen getest, mét de (weliswaar veel te nieuwe) Kenwood subwoofer en dat gaat helemaal mooi worden.
Maar morgen eerst maar eens dat lor weer rijdend zien te krijgen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op sleeptouw of eigen kracht?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De zon stond laag, daardoor líjkt het alsof ‘ie op een kar staat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!