1:7 vind ik best wel veel. ik haalde 1:9 met een ds23
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind 1 op 7 op lpg met een ds23 carbu die nog ingereden wordt niet verkeerd. Straks loopt ie 1 op 8 en dat is helemaal prima.
Als je kijkt naar de verbuikscijfers die de fabrikant opgaf en daar 10% bij doet voor het LPG is het helemaal prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn 23 liep ook 1 op 8 op LPG. Alleen op hele lange stukken 1 op 9.
Haal ff de 80% klep eruit. Kan je meer meenemen. Mijn actiradius was ruim 500 km op LPG.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
moet nog ingereden worden, had ik niet bedacht. Trouwens, ik heb afgelopen weken een 2 liter break gereden,veel in de stad, en die deed ook 1 op 8 maximaal
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gekke is dat mijn DS21 Injection met 5-bak bij cruisen met 160 km/h, wat 20 jaar geleden nog zo’n beetje door heel Europa kon, ook 1 op 8 liep.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat bedoel ik dus, er zijn betere cijfers haslbaar dan 1 op 7, op termijn
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waarschijnlijk wel. Eerst inrijden, dan gas goed aftellen en mischien de ontsteking iets vroeger.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt wel erg af van de rijstijl hoor. Rijd je een beetje lekker vlot mee dan is 1 op 7 prima. In testberichten uit de jaren 70 werd ook al gemekkerd dat een 23 zoop..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daarbij heb ik liever dat-ie wat meer verstookt dan dat-ie schraal loopt. Voorlopig vind ik ‘t allemaal prima zo. M’n vorige motor, een DY3 met op drie cilinders lekkage op de koppakking, een vastgelopen stoterbus, een kromme stoterstang, een beschadigde nokkenas, een uitgerekte distributieketting en stootranden in de cilinders waar je U tegen zegt liep op het laatst op een hele goeie dag 1:6. Als je rustig reed. Wat niet ging, omdat er geen vermogen meer in zat
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik snap dat niet, mijn Jaguar liep met de 2.8 motor op LPG 1 op 7 en die weegt ruim 1700 kg en heeft de stroomlijn van een flatgebouw. Daarmee vergeleken lijkt de DS wel een dolfijn.
Penny Lane schreef:Daarbij heb ik liever dat-ie wat meer verstookt dan dat-ie schraal loopt.
Derk
Op 2000 km vakantie scheelt t circa 100 euro als je wat meer gebruikt, en die 100 euro heb je er graag voor over om niet aan de kant te staan op een regenachtige zaterdag middag in de bergen in het buitenland.
Hij rijdt op LPG.
Dat scheelt twee tientjes op 2000 km….
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2 tientjes of een meijertje, wat maakt het nou allemaal uit? Het is hobby en geld kost het toch wel. Schraal doen is armoe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gas is toch om op te koken?
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Han S schreef:Ik snap dat niet, mijn Jaguar liep met de 2.8 motor op LPG 1 op 7 en die weegt ruim 1700 kg en heeft de stroomlijn van een flatgebouw. Daarmee vergeleken lijkt de DS wel een dolfijn.
Tja. Dat is op zich merkwaardig. Ondanks (of misschien dankzij?) dat ‘t een echte ‘Hemi’ is, is een DS-motor bij alle geweldige kwaliteiten die erbij horen nu eenmaal vooral heel erg goed in het omzetten van fossiele brandstof in 1) hitte en 2) lawaai…
Zo’n XK-blok is qua techniek ook wel van een heel andere klasse dan de opgeleukte Traction-motor die er in een DS ligt. Misschien dat een XK-blok daarom net iets meer joules per eenheid brandstof weet te genereren en dat dat het verschil in gewicht en stroomlijn redelijk teniet doet?
Maar ik vind die 1:7 verder gewoon prima. Dan zijn de brandstofkosten op LPG ongeveer gelijk aan die voor m’n P205 op benzine. Daar kan ik uitstekend mee leven.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!