Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoe dan ook rijdt hij weer, en prima ook, alhoewel er natuurlijk wel wat dingetjes zijn.
Hoogtepunten van deze ochtend:
Uitlaatklemmen vast gezet
Bougiekabels en beugeltjes daartoe gemonteerd
3,5 liter Valvoline 15W40 erin (oliefilter laat ik even zitten nog)
Koppelingskabel gesteld
Gaskabel gesteld en alles rond de carb nagelopen
Per Berlingo naar Kruidvat gereden voor een nieuwe 9 voltbatterij voor in de multimeter
Oliedruk- en temperatuurmeter aangesloten
Tijdje doorgestart zonder benzinetoevoer naar de brandstofpomp
Tien liter verse 98 in de tank gegoten en aanvoer brandstofpomp erop gedrukt
Paar keer rond laten gaan en even later een draaiend boxemotortje waarvan de oliedruk aan het einde van de schaal staat (meer dan 7 bar dus)
Een zeer korte proefrit, twee broodjes kroket en een enorme blauwe rookwolk verder vastgesteld dat het in de basis allemaal wel goed zit
Des Middags het hele front er weer op gebout en dat ging ook prima, alhoewel het altijd wel weer een beetje vechten is met bevestigingsboutjes en kooimoeren.
Vanavond naar Waterman gereden om nog wat fijnafstelling te doen maar tijdens het ritje erheen bleek het eigenlijk allemaal al heel aardig te rijden. De timing is prima en stationair loopt hij heel mooi. Eén ding gaat nog niet goed: hij hikt bij tickover als je het gas indrukt. Daarna trekt ‘ie als een tierelier.
En verder nog wat min of meer dringende zaken:
Uitlaat lekvrij maken (er zit nu geen cement tussen de verbindingen en het blok klinkt als een kever, zo ruftend)
Nieuwe tellerkabel (de bevestiging aan de bak was al gammel, maar nu echt stuk, dus geen snelheids- en kilometerteller meer)
Paar leidingen en kabels onder de kap nog iets netter bevestigen
Ventilatiegebeuren terugbouwen.
Maar al met al ben ik een tevreden mens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Acceleratiesproeier?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zal ‘m mentaal noteren. Het lijkt al wat beter te gaan..
Afgelopen nacht de Axel bareback geparkeerd en heden ochtend geen druppeltje olie te bespeuren
Hier nog een plaatje van de muitende tellerkabel, en ik heb ondertussen een exemplaar uit een CX bemachtigd (bedankt Leontien!) die weliswaar langer is, maar dezelfde koppelstukken heeft en voor zover we het kunnen zien prima zou moeten werken.
En omdat m’n rondje vandaag per leasert ging de jerrycan maar even meegenomen en gevuld met 102 octaan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmorgen de laatste loodjes. Waarvoor? Ik moet op en neer naar Frankrijk (enkele reis zo’n 650 kilometer), morgen heen, dinsdag terug. De brandstof is vergoed, dus ik ga lekker met de Axel, want de perfecte shakedown na zo’n grote ingreep!
Natuurlijk hoor ik allerhande stemmetjes fluisteren dat ik de Leasert of de Berlingo moet nemen, maar A; de Axel heeft me nog nooit laten staan en verdient kilometers en B; als ik het níet zou doen heb ik de hele (saaie) rit het gevoel van ‘had ik nou maar in de Axel gezeten’!
Wat behelsden de laatste loodjes: de uitlaat heb ik van voor tot achter opnieuw en met cement vast gezet. Dat kostte me een tube pasta, een uur van m’n leven en drie nog komende afspraken bij de fysio, maar soit. Verder onder de kap alles aan kabels, leidingen en snoeren/stekkers netjes vastgezet: zip tie moment! Tevens de CX-tellerkabel gemonteerd en deze past met een nieuwe omweg heel mooi en later zou ook blijken dat deze perfect werkt.
Ducts en regelklep voor de ventilatie én buizen gemonteerd. Kan ik in geval van vochtig weer goed ontwasemen. De voorruit in een nieuwe laag Rain X gezet. Buis voor de luchtvoorverwarming geïnstalleerd. Reservewiel terug gelegd. Binnen eigenlijk alleen de middenconsole weer bevestigd en de ruiten van binnen wat gereinigd.
Natuurlijk ga ik goed voorbereid op pad: ANWB-kaart (europadekking) en reserveonderdelen gaan mee, alsmede mijn mobiele gereedschapsset, assteunen, jerrycan en nog vanalles waar je bij trubbels onderweg iets aan kan hebben. Zo’n speleologielamp bijvoorbeeld!
De Axel reed tijdens de rit naar huis gewoon helemaal zoals het heurt en morgenvroeg om een uur of halfzes trap ik het ding aan
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Goed plan, gewoon gaan!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:...
Ducts
= luchtslang
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En vastzetten met ducttape!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maar met ‘duct’ bedoel ik toch echt een kanaal, geen buis
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Net nog ff een rondje om de Axel gelopen met 2d. Het ding loopt top en onder de kap ziet het er strak en schoon uit. Respect. Topwagen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maak je een paar mooie plaatjes tijdens je tocht? En ik ken je voorliefde voor kringloopspul, dus neem een paar spanbanden mee voor als je wat op je roofrack wil vervoeren
Bon voyage!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Twee dagen, 1245 kilometer
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Lekker snorren in dat ding. Mooi dat het naar wens gaat, goed werk geleverd dus!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zie nog 2 losse stekers uit het dashboard steken!
Met 130 km/h gekruist?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kortom, gewoon even alsof ‘t niks is Goed bezig weer!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En nu een nieuw filter erop en schone olie erin?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986