Ik had net even een ritje gemaakt van max 5km en ik rook verbrand plastic in mijn auto.
Ik motorkap open en er kwam rook ergens onder het inlaatspruitstuk weg. Had brandde niet meer maar liep te smeulen. Bij de startmotor in de buurt.
Daar loopt ergens een kabelboom en Volgens mij stond die te smeulen. Helaas kon ik het niet goed zien ook niet met een spiegeltje. Het zat ergens onder het inlaatspruitstuk maar dan iets lager.
Weet iemand wat voor bekabeling daar allemaal loopt?
Ik schrok wel een beetje en het bleef maar doorsmeulen dus ik heb de tuinslang en even opgezet. Toen was het gelukkig vrij snel over.
Ben benieuwd wat het is. Misschien bekabeling doorgejaagd door een steenmarter?
Is het niet gewoon blad en/of takjes? Die heb ik ook heel veel onder de motorkap, vooral rondom de bougies en injectoren.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Bijna…
Het stukje isolatie wat voor het interieur filter zit was naar beneden gevallen en lag op het uitlaatspruitstuk.
Pfff wat ben ik opgelucht zeg dat dit het is en niet een gesmolten kabelboom ofzo.
In je startpost heb je het over ergens onder het inlaatspruitstuk. Die zit aan de andere kant van het blok Uitlaat zit bij de 1.6 aan de voorzijde van de motor toch? En de inlaat zit tussen blok en firewall?
Gelukkig valt het mee!
Mijn auto krijgt morgen APK en onderhoudsbeurt, ben benieuwd wat daar allemaal uit komt. Ik verwacht airco-condensor lek (airco is stuk) en voor de APK waarschijnlijk beide achterwiellagers.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
FastFred schreef:In je startpost heb je het over ergens onder het inlaatspruitstuk. Die zit aan de andere kant van het blok
Gelukkig valt het mee!
Mijn auto krijgt morgen APK en onderhoudsbeurt, ben benieuwd wat daar allemaal uit komt. Ik verwacht airco-condensor lek (airco is stuk) en voor de APK waarschijnlijk beide achterwiellagers.
Ja je hebt gelijk het is ook niet het uitlaatspruitstuk maar stuk uitlaat wat onder de motor door loopt en dan weer richting achteren gaat. Zit ook een hitteschildje in de buurt.
Succes met je apk. Enig idee wat de kosten zijn van die wiellagers ? Kan je die een beetje gemakkelijk zelf vervangen?
Ah, daar zo. Vond het al raar dat er iets van het interieurfilter op het uitlaatspruitstuk zou vallen.
Geen idee, ga ik morgen horen. Zelf vervangen heb ik de kennis en de spullen niet voor, dat laat ik lekker door de garage doen. Het enige dat ik doe is er benzine in gooien, af en toe wat olie in de motor en lucht in de bandjes.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Heb je geen pers nodig om de lagers weer in de naaf te krijgen, dacht ‘t wel eigenlijk..
...niet zo bescheiden Fred, je kunt echt wel meer dan je omschrijft haha
Gelukkig geen kabelboom, als die gaat smeulen door aanraking van een heet deel heb je een probleem
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
De theorie is er wel hoor, de praktijkervaring ontbreekt alleen volledig. Sterker nog, heb VMBO autotechniek gedaan, maar ik was altijd beter in de theorie en met elektronica dan met het daadwerkelijk sleutelen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon