102 van de 126
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 mei 2018 10:08 PM
  [ # 1516 ]

Ik heb gewoon supergoeie ogen.
(Echt niet)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 10:12 PM
  [ # 1517 ]
Arjan Verkade schreef:

Zit de stekker op het tankje aan de zijkant er nog op?

En die op de module, waarop de niveausensor is aangesloten?

Die was bij mij een keer RIP.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 10:19 PM
  [ # 1518 ]

Nog iets, de temperatuursensor zit redelijk hoog in het blok.
Als je met te weinig KVS rond rijdt kan op die plek lucht komen te staan i.p.v. KVS.
En aangezien lucht een zeer kleine soortelijke warmte heeft vergeleken met KVS kan die luchtbel heel snel opwarmen en veel warmer worden dan de KVS op dat moment is.
Daardoor kan het lijken dat het blok heel heet is.

Daarnaast, als je veel KVS moet bijvullen, dan ook altijd alle drie ontluchtingspunten even open.
1 vlakbij bij de temperatuursensor, 1 op de waterpomp en 1 op de radiateur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 mei 2018 10:39 PM
  [ # 1519 ]
Mulder schreef:

Lampje doet het, toen dat aanging (of toen ik doorhad dat ie aan was, zeg het maar) stond de temperatuur op een indrukwekkende 115 graden… shock
Ik was op dat moment thuis en ben meteen gestopt,

volgens mij hebben we het over verschillende lampjes.
er is een oranje die aangeeft dat het kvs niveau te laag is en een rode die aangeeft dat de temperatuur te hoog is.

115 graden is wel genoeg om de motor te laten koken.
had je geen stoomwolk vanuit de motorkap?

 

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 10:49 PM
  [ # 1520 ]

Door de drukdop kookt het niet bij 115 °C, dat is wel de alarmwaarde van de sensor trouwens.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 mei 2018 11:08 PM
  [ # 1521 ]

115 graden is iets van 0,7 bar overdruk.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 11:20 PM
  [ # 1522 ]

Volgens mij is de drukdop 1,4 bar(o).

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 11:25 PM
  [ # 1523 ]
René Jongejan schreef:

Daarnaast, als je veel KVS moet bijvullen, dan ook altijd alle drie ontluchtingspunten even open.
1 vlakbij bij de temperatuursensor, 1 op de waterpomp en 1 op de radiateur.

Mijn ervaring is dat de boel zichzelf redelijk ontlucht. En als dat niet direct zo is, eigenlijk alleen de nippel op de waterpomp wat lucht laat ontsnappen. Goede reis!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 25 mei 2018 08:22 AM
  [ # 1524 ]

750 km non stop, file in Parijs, zon… geen centje pijn en alle kvs is er nog. cool hmm
Wel een wijze les: alles blijven checken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 08:29 AM
  [ # 1525 ]

Top!

Maar ik zou als ik jou was toch maar eens het complete KVS-niveaubewakingscircuit (laten) controleren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 mei 2018 11:40 AM
  [ # 1526 ]

Hier wat meer info over schakel- en alarmwaarden van het koelsysteem.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 mei 2018 09:46 AM
  [ # 1527 ]

Het is maar goed dat ik koelvloeistof heb gekocht die tot ver onder nul vloeibaar blijft, want de buitentemperatuurmeter geeft sinds enkele dagen structureel aan dat het buiten min 40 graden is… Waar zit de sensor? Of is het display gewoon definitief overleden? 

En een onverlaat is tegen mijn rechter buitenspiegel aangereden/gelopen. Deze staat nu niet meer keurig echt op het zwart kunststof draaipunt. Het spiegelglas kan niet verder naar buiten worden gekanteld en ik zie daardoor nu hoofdzakelijk mijn eigen auto in de spiegel. Wrikken aan de spiegel zelf heeft geen resultaat. Zie ik een trucje over het hoofd of moet ik er van binnenuit bij om dit op te lossen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2018 09:59 AM
  [ # 1528 ]

Buitentemperatuursensor zit achter de voorbumper in de buurt van de linker koplamp.
Is aangesloten op de kabelboom die naar de koelventilatoren gaat.

Wat de buitenspiegel betreft, eerst het huis weer in de juiste stand zetten.
Daarna kijken of het glas nog goed gepositioneerd is.
Anders deze even opnieuw plaatsen, het loshalen is even een truucje met een veer met een oogje.
Heb je overigens elektrisch of manueel bediende spiegels?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 31 mei 2018 10:04 AM
  [ # 1529 ]

Dat is een fijne plek. Maar waarschijnlijk is ie dan losgeraakt bij mijn controle van de fans.

Het spiegelhuis staat niet meer recht op het zwart kunststof draaivoetje. Dus het spiegelhuis goed zetten lukt niet. Ik vermoed dat ie over en randje van het zwarte deel is geschoven. Domweg omhoog rukken lijkt me niet de oplossing. De positie van het glas komt wel overeen met de stand van het pookje in de deur in ieder geval (ik heb dus handbediende spiegels), dus het heeft (gok ik) puur te maken met de niet-correcte stand van het spiegelhuis.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2018 10:30 AM
  [ # 1530 ]

Als de sensor losgeraakt is, dan zie je slechts streepjes in het display.
Lijkt er dus meer op dat de sensor is overleden.

Bij de buitenspiegel even de zwarte kunststof ring aan de onderkant omhoog schuiven.
Dan zie je een aluminium voet met daarin een borgboutje met inwendig zeskant.
Deze even lossen, het gehele huis iets optillen, in de juiste positie terugplaatsen en weer borgen.

Succes, lukt zelfs met 2 linkerhanden. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
102 van de 126
« Eerste  < Vorige 100 101 102 103 104 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook