Of je gaat naar Garage Berben in Ulft , zeer kundig en vaklui.
Ik lees weer met belangstelling mee, en vraag me af wanneer kijkt er eens iemand bij de mijne.
In perfecte staat van onderhoud, is hij te duur?
Ik snap er niks van, ik nodig je uit , kom maar eens in de mijne rijden, en dan mag je het verhaal hier doen ook als je denkt dat er wat mis mee is.
Welke? Die groene uit Gaanderen.
Natuurlijk zijn er meer betrouwbare garages die wel een uurtje of langer willen besteden aan een aankoopkeuring, maar ik noemde Gert de Jong in Aalsmeer omdat die een kwartiertje bij de garage waar de auto staat vandaan zit; Ulft ligt bijna in Duitsland!
Ja dat weet ik, maar men vroeg om een garage in de buurt van citroville, Borculo.
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of Johan oldenhage. Ga je proefrjden naar nieuw vennep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@ Xm liefhebber:
Oké, dat is dan een misverstand. Als je in het oosten van het land woont ga je je auto natuurlijk liever niet in Aalsmeer in onderhoud geven, maar mijn advies betreft de aankoopkeuring van een auto die in Zwanenburg staat.
Ja, zo had ik ook begrepen.
Xm liefhebber schreef:Of je gaat naar Garage Berben in Ulft , zeer kundig en vaklui.
Ik lees weer met belangstelling mee, en vraag me af wanneer kijkt er eens iemand bij de mijne.
In perfecte staat van onderhoud, is hij te duur?
Ik snap er niks van, ik nodig je uit , kom maar eens in de mijne rijden, en dan mag je het verhaal hier doen ook als je denkt dat er wat mis mee is.
Welke? Die groene uit Gaanderen.
Je hebt er eentje te koop begrijp ik hieruit?
Je hebt er eentje te koop begrijp ik hieruit?
Ik heb even gekeken, prachtige auto in een staat zoals het hoort! En m.i. zeker niet te duur! Hier komt niemand op? Vreemd….
Voor mij is hij op dit moment gewoon te duur en de kleur niet mijn smaak, maar daar zo over heen te komen zijn..
Ik zal garage Berber eens opzoeken. Niet direct om de hoek ( van Huissen) maar goed te doen. Dank voor de tip.
Verder wil ik nog even vermelden dat ik de verkoper van de XM absoluut niet wil bekritiseren, maar dat mijn post alleen bedoeld is om wat te brainstormen over de auto en hoe je zoiets nou aanpakt.
Ik vind het ook vreemd, maar kennelijk koopt men XM’s die net 1000 euro of minder kosten, of een die aantoonbaar 20 jaar in een schuur heeft gestaan en betaal daar rustig 9000 euro voor, Berben is vader en zoon, bezeten van citroen , je moet wel tijd hebben want hij legt alles graag uit
Mooi zo’n vader/zoon bedrijfje met liefde voor ons merk. Die ga ik zeker bezoeken zo gauw ik weer bollen onder de kont heb. Wat betreft de prijzen voor XM’s, inderdaad zeer uiteenlopend, je kunt er geen peil op trekken.
Ik zie verder af van het idee dat ik voor weinig een betrouwbare XM kan kopen. Dat gaat dus nog wel even duren, mede afhankelijk van de tijdelijke aanstelling die ik heb en of deze in december verlengd gaat worden.
Mogelijk ruil ik mijn Megane in voor een Xantia om de tijd die ik nodig heb om een XM te kunnen betalen/onderhouden te overbruggen. Gelukkig heb ik nog wel contacten onder liefhebbers van dit type. Ik weet dat ze fijn rijden al hebben ze niet de grandeur van een XM.
Juist omdat je er geen peil op kunt trekken, bestaat de kans dat je voor weinig geld een heel redelijke XM kunt bemachtigen. Als ik een bepaalde XM graag zou willen hebben, zou ik er wel pakweg 75 euro voor over hebben om erachter te komen hoe de conditie is. Maar misschien heb je gelijk en kan een verstandig mens beter niet aan een XM zoals in Zwanenburg beginnen, omdat je zelf al hebt gezien dat er achterstallig onderhoud is. En inderdaad: een Xantia levert waarschijnlijk minder kosten op en is kwalitatief beter.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou het ook meteen doen als ik meer middelen had op dit moment. Je hoeft geen expert te zijn om te kunnen inschatten dat deze XM een hoop aanloopkosten gaat krijgen. Na mijn ervaring met zeker 5 XM’s, 2 CXen en 2DSen en nog een handjevol BXen en Xantia’s in de afgelopen 20 jaar….heb ik wel enig idee…