c5breaker schreef:Geachte lezers , deelnemers aan dit topic,
fijn te bemerken dat er toch reacties op komen op het 1e en vervolgdraadje.
Om de communciatie en informatie helder en open te houden, kan ik jullie meedelen dat ik inmiddels ‘n reactie heb mogen ontvangen per mail van Citroen Nederland dat mijn coulance aanvraag in behandeling is bij mensen die coulance vraagstukken behandelen, en dat hierop een reactie (uitspraak denk ik) zal volgen.
Ik wacht dit even af,
Om de puntjes op de i te zetten :
erik wijngaarden Geplaatst: 22 Mrt 2006 23:20 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
als je deze reactie en uitleg eerder had gegeven was het vorige draadje w.s. niet gesloten geweest. maar goed om te horen dat er toch zoveel medewerking is geweest van emmerpark.
De naam van de goede dealer is Emerpark
@C5breaker: als men je eerste topic gewoon goed had gelezen had men direct wel kunnen inzien dat je heel tevreden was over Emerpark. Ik snap dus ook niet dat het zover heeft kunnen komen. Ik hoop dat je tot een fatsoenlijke coulance deal kan komen met Citroen NL. Een organisatie die overtuigd is van de kwaliteit van haar producten kan het niet maken een klant zo het bos in te sturen. Veel succes toegewenst.
toniclight schreef:Ds23man schreef:Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!
GRG
Dat is heel wat anders. Hier is volgens mij geen sprake van een productiefout
Jeroen
Maar een VAG dealer heeft wel een heel dik boek van de importeur waarin alle coulancegevallen in staan, vb we hebben ook een A6 waar het chroomwerk wat groen uitsloeg. Even naar de dealer, boek erbij, bleek onder de coulance te vallen. Gelukkig viel het weg te poetsen, wat door de dealer gratis gedaan is. Volgens mij heeft Citroen nog nooit garantie gegeven op chroomwerk! Natuurlijk hebben we ook slechte ervaringen met bepaalde VAG dealers, waardoor we nu bij een universeel bedrijf zitten die in VAG gespecialiseerd is.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Re: Nabrander Aftersales Citroen Nederland
even tussendoor:
c5breaker schreef:........Emerpark en met name de heer Nijenhuis niets dan lof over hoe hij deze zaak heeft aangepakt…......
wij worden ook altijd geholpen door Nijenhuis van Emerpark, erg vriendelijk en problemen worden altijd netjes opgelost!
Re: Nabrander Aftersales Citroen Nederland
PjotrBlom schreef:even tussendoor:
c5breaker schreef:........Emerpark en met name de heer Nijenhuis niets dan lof over hoe hij deze zaak heeft aangepakt…......
wij worden ook altijd geholpen door Nijenhuis van Emerpark, erg vriendelijk en problemen worden altijd netjes opgelost!
Het topic heet ook niet voor niets Aftersales Citroen Nederland, waar ik overigens na het bericht dat zij de zaak in behandeling hebben nog niets van vernomen heb.
Over de manier waarop Emerpark/Wladimir Nijenhuis de zaak heeft opgepakt heb ik dan absoluut geen klachten, sterker het siert ze alleen maar.(kan ook niet anders, zijn praten face to face met klanten)
Ik hou jullie op de hoogte, mochten er vragen , reacties - niet off topic- hoor ik ze graag
Wat mij betreft schrap je dit hele onderwerp Moderator(en), uit de onderwerpenlijst.
Het riekt mij te veel naar schandpaalnagelarij en sensatiezucht. Toegevoegde waarde voor de C5 rijder c.q. forum lezer; nihil
We gooien het in de groep
(van elf hoog)
de wagen is altijd dealer onderhouden, dan verwacht je niet
dat dit gebeurt.
volgens de nieuwe consumentenwet is degene die het product verkoopt aansprakelijk,
als het binnen de voor het betreffende product geldende termijn stuk gaat.
dit is niet algemeen bekend maar als je het voor de rechter brengt win je het.
dit noemt men consumenten bescherming, anders is er altijd maar 1 benadeelde nl. de consument.
de wet is in januari aangepast en nog niet bij een ieder bekend.
de dealer draait dus op voor de reparatie en niet citroen nederland.
uiteraard moet je betalen voor de tijd die het onderdeel gefunctioneerd heeft , want je mag er geen voordeel van hebben.
auto,s zullen door deze wet duurder worden want uiteindelijk betaalt de consument toch
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
c5willem schreef:
de dealer draait dus op voor de reparatie en niet citroen nederland.
uiteraard moet je betalen voor de tijd die het onderdeel gefunctioneerd heeft , want je mag er geen voordeel van hebben.
Toch is mij (nog) niet duidelijk. Waar heeft TS deze auto gekocht? Bij Emerpark Breda of bij een handelaar? Zou after all (na al deze positieve aandacht voor Emerpark Breda) beetje cru zijn als TS een rechtszaak aan kan gaan spannen tegen Emerpark om zijn coulance te halen indien hij de auto hier gekocht heeft.
toniclight schreef:
Ds23man schreef:
Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Pon, je kunt nog steeds met een golfje II bij de garage komen met een lekke kachelradiateur, zat een produktiefout in waardoor je een mobiel turksbad kreeg, wordt kostenloos vervangen!
GRGDat is heel wat anders. Hier is volgens mij geen sprake van een productiefout
Jeroen
@ jeroen: hoe zeker ben je hiervan? Volgens mij draait dit topic om een mogelijke productiefout aan te tonen waardoor de automaat voortijdig kapot kan zijn gegaan.
c5breaker schreef:Geachte lezers , deelnemers aan dit topic,
Ik hoop dat je tot een fatsoenlijke coulance deal kan komen met Citroen NL. Een organisatie die overtuigd is van de kwaliteit van haar producten kan het niet maken een klant zo het bos in te sturen. Veel succes toegewenst.
Als ik dit hier zo zie moet je ook dit topic maar eens lezen :
C5: Katalysator/uitlaatgas storing en op 3 cilinders lopen.
Citroen moet maar eens meer hun best gaan doen dat mensen
ook na de garantie periode nog Citroen willen rijden.
Je verwacht dat een auto toch langer dan 3-4 jaar klachten vrij is ???
....Succes…
Het feit dat ik me druk maak om de bejegening vanuit Citroen Nederland is voor mij te rechtvaardigen, je hebt als consument een bepaalde verwachting van een product daar tegenover staat de verantwoordelijkheid van fabrikant.(ook na verloop van garantietermijn)
Per slot van rekening heb ik een Citroen gekocht en in mijn beleving is Citroen dus voor mij het aanspreekpunt als er iets niet goed is aan de wagen.
Ik heb reparatie uit laten voeren door Citroen, als zij dan gespecialiseerde bedrijven aanwijzen die herstellingen doen verwacht je dat dat goed gebeurt , en dat is dus nu niet zo .
Oldenhage stelt dat ik doorsla en stelt dat Citroen er niets aan kan doen dat de bak niet goed is.Niet juist , het is de perceptie van de consument die bepaalt of een merk succesvol is.Als dat merk andere bedrijven in dienst neemt voor te leveren diensten, maakt dat in de ogen van de afnemer / consument niets uit , hij rijdt per slot van rekening een Citroen en niet een merk auto ‘“diensten door derden geleverd in opdracht van’”
Dus in mijn beleving (consument) is Citroen wel degelijk het aanspreekpunt als er iets niet goed is aan de auto.
Daarnaast is het nog altijd zo dat een persoonlijke benadering en de wil om de grieven van klanten aan te horen en gezamelijk naar een oplossing te zoeken (lees coulance regeling) een belangrijke factor is om klanten te binden.
Voor succesvol ondernemen moet je continuiteit waarborgen dat doe je door er voor te zorgen dat je bestaande klanten tevreden zijn en tevreden blijven voor nu en in de toekomst.
Ik ben zelf manager sales/marketing in een Europees opererend bedrijf en heb dus de ervaringen dat gezamelijk met klanten naar bevredigende oplossing zoeken klanten bindt en je er nieuwe klanten bijkrijgt.
De beste reclame is nog altijd mond op mond reclame, het is niet belangrijk wat Citroen Nederland vindt of stelt, het is de klant die bepaalt hoe een merk in de markt staat, zeker in een ‘kopermarkt’zoals die nu vandaag is.
Voor alle duidelijkheid , voor mij is een coulanceregeling een tegemoetkoming in de gemaakte kosten, dus geen volledige vergoeding.Het enige wat ik aan Citroen Nederland vraag is of zij met een voorstel willen komen waar wij beiden een goed gevoel aan over houden.De dealer heeft meer dan zijn deel gedaan hieraan, het is nu aan Citroen Nederland om ook haar deel te leveren.
Geplaatst: 05 Apr 2006 20:53 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Voor diegenen die stellen dat dit riekt naar sensatiezucht,en schandpaalnagelarij voor hen hoop ik oprecht dat zij jarenlang probleemloos rijden, en dat de toegevoegde waarde van dit topic voor hen nihil is en blijft,want dat idee had ik dus ook toen ik deze auto kocht, en niet in de situatie komen waarin ik nu zit.
Wat verwacht je nou van dit topic?
Citroën-nederland zal hier echt niet reageren, dus…terecht of niet, je gal spugen is logisch! (of het terecht is laat ik in het midden) maar ik vraag me echt af of dat persé via deze media (weg) moet?
Ik zie hier echt nul komma niks reden voor
Mijn voorstel is dit draadje vast te lassen (op slot)
René van Maren schreef:Wat verwacht je nou van dit topic?
Citroën-nederland zal hier echt niet reageren, dus…terecht of niet, je gal spugen is logisch! (of het terecht is laat ik in het midden) maar ik vraag me echt af of dat persé via deze media (weg) moet?
Ik zie hier echt nul komma niks reden voor
Mijn voorstel is dit draadje vast te lassen (op slot)
Ik ben wel benieuwd naar de vorderingen van de Topicstarter. Dit draadje lijkt me prima geschikt hiervoor. Ik denk niet dat CNL zo “impressed” zal zijn van het feit dat de negatieve bevindingen hier de revue passeren. Voor echte publiciteit kun je beter een goed bekeken consumentenprogramma opzoeken. Of haal je recht via de rechter.
Beste TS, als je zo overtuigd bent van je gelijk waarom sleep je citroen NL dan niet voor de rechter ipv hier je grieven neer te zetten.
begrijp me niet verkeerd maar in het verleden heb ik bij een ander merk ook problemen gehad en heb dit rechtstreeks met de dienst na verkoop geregeld.(en veel is op deze manier opgelost)
Goed idee, dan weten we precies hoe het zit..
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
M&M schreef:Klopt het dat de auto bij een handelaar vandaan komt , en zo ja ... waarom is Cit NL dan aanspreekpunt ?? enkel en alleen vanwege bepaalde verwachtingen van dit product ??
Vreemd ...
Dat is een belangrijke vraag.
Indien van een handelaar, dan verdient Emer een dikke duim voor hun bemiddeling, maar dan zou je toch verhaal moeten gaan halen bij de handelaar lijkt me.
@ jeroen: hoe zeker ben je hiervan? Volgens mij draait dit topic om een mogelijke productiefout aan te tonen waardoor de automaat voortijdig kapot kan zijn gegaan.
Ik ging er vanuit dat de gevallen bij VW gewoon door VW erkend zijn. Dus logisch dat VW daar niet moeilijk over doet. Dit geval kan inderdaad ook een productiefout zijn, maar (nog) niet erkend.
Verder mag dit draadje van mij gewoon open blijven. Ik geloof echt wel in de oprechtheid van de starter van dit draadje. Je hoeft er niet mee eens te zijn natuurlijk. Iedereen kan zijn zegje doen ter verdediging van Citroen Nederland. Maar om het weg te censureren zou ik niet juist vinden. Tenzij het forum inmiddels niet meer onafhankelijk is en Citroen NL te vriend wenst te houden.
Jeroen