4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Ratelend dak
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 25 mei 2018 06:02 PM
  [ # 46 ]

Wel heren, het spijt mij te vertellen dat ook de nieuwe set kabels zijn vernageld…. Ook het inkeren met het dak open over het achterraam werkt in mijn geval niet. Ik ben nog steeds van mening dat de motor te veel kracht heeft. En nu de kabels zijn vernageld neem ik de kans om hier maar eens mee te experimenteren.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 06:17 PM
  [ # 47 ]

Zou mijn advies niet zijn.
Daarnaast valt er naar mijn idee niets in te stellen op het motortje.
De stelbout met borgmoer zit in het verlengde van de motoras op het reductordeel.
Volgens mij alleen maar om iets van speling op de overbrenging daarin af te stellen.
Eenmalig, bij fabricage.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 25 mei 2018 06:31 PM
  [ # 48 ]

Zou niet weten wat ik anders er aan kan doen. Laat het eerst even liggen en ga wat pionieren.

PS voor wie er belqng bij heeft heb ik nog een achterraam zonder dak liggen en enkele sliders

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 06:34 PM
  [ # 49 ]

In alle technische documentatie die ik over het dak heb staat nergens iets vermeld over de eventuele afstelling van het motortje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 25 mei 2018 06:39 PM
  [ # 50 ]

Ik heb gezocht op inalfa, leveranciers van motortje, de motor word in verschillende versie gebruikt in verschillende auto’s, maar het principe blijft hetzelfde. Daar kwam ik tegen dat doormiddel van een schroef de druk van de motor afgesteld kon worden. Het probleem hierbij was dat er te weinig druk aanwezig was om het dak te sluiten.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 06:42 PM
  [ # 51 ]

Graag een linkje naar deze info.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 19-02-2018

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 mei 2018 06:51 PM
  [ # 53 ]

Heb je wel en kabels en het tandwiel tegelijk vervangen? En niet alleen de kabels?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 07:00 PM
  [ # 54 ]

Linkje even bekeken, maar dat gaat over een bout die niet op de versie van de motor in de Pluriel zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 10:09 PM
  [ # 55 ]

Dit is de versie van de Inalfa-motor die in het Pluriel-dak zit, het zwarte deel is het daadwerkelijke motortje, de rest is een reductor met worm en wormwiel.
Linksonder zie je de bedoelde stelbout met borgmoer.
Leg mij nu eens uit hoe je daarmee het koppel van het motortje kan instellen.

Het is dat ik mijn reserve-motor niet onbruikbaar wil maken, anders had ik ‘m even open gemaakt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 mei 2018 10:13 PM
  [ # 56 ]
mwmeer schreef:

een achterraam zonder dak

Met de 3 bevestigingspunten van de dakmotor nog heel?
In dat geval gewoon weer bruikbaar, volgens mij liefhebbers zat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 mei 2018 11:35 AM
  [ # 57 ]
mwmeer schreef:

Ga wat pionieren.

Krijg hieruit de indruk dat je niet meer weet waar je het zoeken moet.

Mag ik je nog een advies geven?

Neem contact op met Huub Rutten, je weet hoe hem te bereiken.
Een ritje naar Limburg is altijd goedkoper dan nog een set kabels inclusief tandwiel naar de gallemiezen te draaien.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 27 mei 2018 06:07 PM
  [ # 58 ]

Ik heb onlangs een beschrijving gemaakt van hoe de motorsteunen (toch) te repareren (http://www.tvda.nl/citroen/). Het lijkt nog steeds goed te gaan, ware het niet, dat er toch bij het sluiten steeds één harde klik te horen was. Kennelijk is de kabel daarbij toch een paar tandjes doorgeschoten, waardoor de afstelling weer ontregeld is. Ik heb nog niet gekeken, maar ik denk dat de boosdoener in dezen één van de punten is, waar de geleidebuizen uitkomen bij het aandrijfmotortje, zie de gele pijl in de bijlage. Ik heb er nog geen tijd voor gehad dat aan te pakken, maar dat ga ik op dezelfde wijze proberen te repareren.
Ik denk, dat dat ook de oorzaak van het probleem van Roel is. Dus Roel, misschien moet je je toch ook eens aan deze methode gaan wagen. Mocht het niet lukken, dan heb je altijd nog dat andere achterraam….

Afbeelding Bijlagen
reparatie-02-rampgebied-b.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook