Medeforummers,
Ik ben bezig met het aansluiten van een versterker (ligt in de kofferbak). Nu moet ik een dikke kabel trekken vanaf de plus van de accu naar de versterker..
Maar.. waar zit er ergens een doorvoer mogelijkheid in het schutbord? Liefst eentje die ook redelijk makkelijk te gebruiken is. Het gaat om een Saxo 1.4 SX 3-deurs uit 1996 (MK1).
Alvast bedankt.
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
als je bij je pedalen onder je stuur naar de richting van je motor kijkt zie je daar een rubber ovaaltje als je daar een schroevendraaier van binnen naar buiten doorprikt heb je een mooie doorvoer Groeten Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
XsaraVTR schreef:als je bij je pedalen onder je stuur naar de richting van je motor kijkt zie je daar een rubber ovaaltje als je daar een schroevendraaier van binnen naar buiten doorprikt heb je een mooie doorvoer Groeten Lodie
Ik zal het vanmiddag gaan proberen.
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
Ik heb net even bij de pedalen gekeken, maar ik zie geen rubber ovaaltje.
Zit deze soms achter de afdekking?
Ik zie trouwens dat er links (in het spatscherm) onder de motorkap
een kabelboom richting dashboard loopt, maar waar komt deze uit?
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
weet niet waar die kabelboom uitkomt
en ja sorry had ik er ff bij moeten zetten maar de vloerbekleding moet je daar ff weghalen GreetzZz en succes
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Ik heb de kabel nu door het linkerspatscherm lopen, deze gaat via een rubberen afdekplaatje (wat er al zat, maar geen functie had) naar binnen geleid en deze onder de vloerbekleding naar achteren geleid. Nu gaat de 12V+ kabel via de linkerzijde en de signaalkabels lopen via de rechterzijde. De massa heb ik aangesloten op een blank stuk ijzer onder de mat in de kofferbak.
Ik kwam er helaas achter dat de remote-aansturing van mijn head-unit kapot is, dus heb ik een schakelaar tussen de 12V+ en remote aansluiting op de versterker gezet. Ik moet nu alleen nog een ledje ofzo in het dashboard gaan zetten, zodat ik kan zien dat mijn versterker aanstaat. Want als ik de versterker per ongeluk aan laat staan, dan start de auto de volgende dag niet meer.
Maar de subwoofer (Infinity) doet het prima.
Allen bedankt voor de hulp!
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
Re: versterker draad
saxo 1.4 biton schreef:als je de deur dicht doet zit de draad er tussen maar dat kan geen kwaad dacht ik
Lijkt mij niet verstandig: die draad naar achteren is een +12V en het chassis (de deur) is de massa. Een draad tussen de deur klemmen is de draad langzaam beschadigen, dus het is nu wachten op een kortsluiting!!
Re: versterker draad
EW schreef:saxo 1.4 biton schreef:als je de deur dicht doet zit de draad er tussen maar dat kan geen kwaad dacht ik
Lijkt mij niet verstandig: die draad naar achteren is een +12V en het chassis (de deur) is de massa. Een draad tussen de deur klemmen is de draad langzaam beschadigen, dus het is nu wachten op een kortsluiting!!
Dat heb ik vroeger met een eerdere auto al meegemaakt.. Dat was dus niet echt slim. Maar ter hoogte van het deurschanier zit een rubber dopje, daar zit mijn kabel doorheen.
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
PjotrBlom schreef:Saxo en P106 zijn technisch het zelfde dus:
dan doorvoergaten
Nou, ik heb die kabel bekeken. Maar bij mij zit er toch een heleboel meer onderdelen in de weg dan op de plaatjes van de 106. Overigens heb ik 4 jaar geleden een 106 1.3 Rallye gehad, maar het plaatje op het 407forum komt ook niet overeen met de motorruimte van de Rallye.
Maar het is opgelost.
———————————————
JVC KD-G401 Headunit
Sony Xplod versterker
Infinity Subwoofer
.. one satisfying combination
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010