Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
ed-gs schreef:Ik heb het papier wel vervangen. Het is vaak erg vergaan zodat later je bekleding er niet op blijft zitten. Ook zit er veel roest onder dat ik eerst behandeld heb.
Je kunt er sisal touw met de juiste diameter inlijmen. Ik heb dit gedaan met kit.Zie het plaatje.
Hier heb ik hetzelfde gedaan. Alles eruit en een soort touw erin (die al strak erin past trouwens).
Als je het volledig met een kit gaat opvullen heb je al een tube of 5 nodig.
De bekleding heb ik er aan geniet.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga het touw vervangen.
De bodem is eindelijk binnen. Hij paste blijkbaar nét niet in het TNT busje.
Dan ook nog maar even het schutbord en de binnendorpels geborsteld. Daar wordt je lekker vies van.
Het moet op zich beter geborsteld worden, maar ik denk dat ik daarmee wacht tot de bodem eruit is. Dan kan ik er wat beter bij. Komend weekend heb ik weer wat tijd, hopelijk schiet het een beetje op.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag was het weer een lekker lange dag.
Dit zijn de mooie spijkertjes. Heb er zeker meer dan 100 uit de koets getrokken
En het was ook heel veel gedoe om het papier om de deuren vandaan te halen.
Ook weer door heel veel spijkertjes.
Remleiding en benzineleiding uit de bodemplaat gehaald. Die hoeven niet heel te blijven want ze zijn niet meer in nieuwstaat.
En toen het zonnetje even in de kofferbak scheen kon ik daar wat van het vieze teer weghalen.
En dan is het tijd voor de zaag erin te zetten.
En daar ligt ie dan.
En hier ligt ie dan niet meer.
En zo kan ik makkelijker het schutbord borstelen.
En ook de binnendorpels.
En dan zie ik dat ik hier ook echt wat transplantatiemateriaal nodig heb. Ik kan echter nergens binnendorpels vinden. Moet ik deze zelf gaan klussen? Of nemen we gewoon een buitendorpel?
En dan maar meer borstelen…
Heb het dakje ook maar wat geborsteld. Komt nooit in het zicht, maar het is vies en dat is niet fijn.
Dan de dorpels nog wat beter geborsteld om te kijken hoe ik die ellende achter op kan gaan lossen. Deze kant kan misschien blijven zitten met een nieuwe borging.
Deze niet…
Is dit makkelijk te vervangen? Weet iemand wat hiervoor allemaal los moet?
De rest van de dorpel is best wel hard.
Anders had ik de bodem er ook niet uit durven halen, natuurlijk…
En morgen weer lekker verder.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Als je zover gaat sla dan ook je achteras eronderuit. Dan kun je beter bij de verstevigingen die je moet aanpakken. Bovendien is revisie van je achteras het eerste belangrijke technische werk. Gereedschappen kun je van mij lenen.
Die as moet er toch onderuit, daar had hij toch een koopje voor gedaan.
Ik zou dat mooie stuur eruit halen voor het beschadigd is.
Maar ik zou vooral een mini sodablaster kopen of een grote huren, borstelen is leuk en al goed gevorderd maar je krijgt niet alles weg.
Wat gebeurd er met dat TNT geleverd bodempje? Rechten of andere laten opsturen-ophalen?
Wat doe je met die nagels? In een bakje azijn ontroesten?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik zat te twijfelen od ik het vervangen van de achteras zou uitstellen. Maar Briard heeft gelijk, deze moet er nu ook gewoon onderuit, pb is verstuurd.
De bodem is niet meer recht te krijgen. Er moet een nieuwe worden opgestuurd. En de nagels gaan de prullenbak in. In de carosserie wil ik niet meer spijkeren en voor de bekleding ga ik wat beters bedenken.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En het was weer een goed besteedde zondag.
Omdat ik besloten heb dat de achteras er onderuit moet, meteen maar met de voorbereidingen begonnen.
Deze zijn recentelijk gereviceerd!
Omdat de kont nu toch niets meer weegt, durf ik hem hier wel op te pakken:
Die staat mooi zo, en zo kan de as er onderuit:
Dan een klusje waar ik al een tijdje tegenop zie, deze gunk weghalen.
Het is de meest plakkerige troep die je je maar kan voorstellen.
Het is nog niet schoon genoeg, maar de rest moet met meer hitte of tinner, maar niet vandaag.
Ooh, en nu is de scheur boven het rechter achterwiel extra goed te zien
En aan één kant zit dit hout, aan de andere kant niet:
Hoort het aan beide kanten? Is het om het interieur aan vast te maken? Is het nog te koop?
Tenslotten de voorbereidingen getroffen om de bodem erin te kunnen zetten. Voor kan de bodem mooi hierop gelast worden.
Aan de zijkant is dit het enige stukje waar het eventueel aan vast kan, maar ik verwacht dat het hem niet gaat worden…
Rechts aan de zijkant zit dus helemaal niets meer. Daar moet een nieuw stuk aan de binnendorpel komen.
En achter zit een mooi stuk vlees om de bodemplaat aan te lassen. Dat was al te zien op deze foto.
Voor zover mijn zondag. Ben wel even toe aan een paar dagen rust.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gelukkig mag je morgen weer gewoon gaan werken
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dan kunnen mijn tere(n) handjes weer even helen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Net bij Briard langs geweest voor het lenen van het speciaal gereedschap om de torsieveer te demonteren. Spreekt voor zich, denk ik
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Heerlijk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat zijn de beste tools! Kun je tenminste mannelijk slaan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Na het werk kon ik het niet laten om met het speciaal gereedschap aan de slag te gaan
Eerst even de panhardstang en de schokbrekers gedemonteerd.
Dan nog eea losgedraaid en het blokje gemonteerd.
En na wat minder subtiele tikjes op het blok laat de torstiestang los.
Zelfde recept aan de andere kant.
En dan een vraagje tussendoor. Hoort dit zo?
Dan de achteras even ondersteund om de draagarmen relaxed los te kunnen maken.
En kijk. Daar ligt de eerste al.
En dan ligt de tweede er ook zo naast…
Alleen het achteras lichaam zit er nog onder. Deze zit aan beide kanten met drie bouten vast in het chassis. Twee heb ik er aan beide kanten uit. De laatste aan beide kanten zitten er nog in omdat ik geen dop 36 heb liggen.
Maar ik heb zelfs twijfels omdat de bout vast gelast lijkt aan de chassis kant.
Ben benieuwd of deze gewoon los gedraaid kan worden. Deze kant helemaal.
We gaan het zien. Eerst dop 36 regelen, dan desnoods de slijper erin…
Zaterdag verder.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dit staat mij ook te wachten, ik volg dit dan ook met grote belangstelling.
Ik kijk morgen effe voor je als je wil. Ik heb dop 35 of 36, gebruik ik voor de aandrijfasmoeren van de cx.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!