ik snap niet waarom dit elke keer weer gebeurt.
dit soort werk zou ik gewoon op een 4 kolommer doen met assteunen onder de buis achter.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Snap best dat ze niet op een 4-kolommer willen werken vanwege de bereikbaarheid van de krikpunten.
Kan ook op een 2-kolommer, eerst op hoogte brengen, dan een stevige poot onder het midden van die buis en iets laten zakken.
Rust het stabiel op 3 punten en kan je de armen onder de achterste krikpunten weghalen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt, op een 4 kolommer blijft dit een lastige hoek.
Gezien 1 van de krikpunten al zo los zat dat deze met de hand te bewegen was, kon je daar echt de auto niet meer meer optillen.
Goed blijkbaar is er toch over nagedacht want er is niets krom.
Volgende keer kan het allemaal op de normale manier de brug op want alles is nu weer netjes in orde.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Arjan Verkade schreef:Klopt, op een 4 kolommer blijft dit een lastige hoek.
Gezien 1 van de krikpunten al zo los zat dat deze met de hand te bewegen was, kon je daar echt de auto niet meer meer optillen.
Goed blijkbaar is er toch over nagedacht want er is niets krom.
Volgende keer kan het allemaal op de normale manier de brug op want alles is nu weer netjes in orde.
,...... laat je voor de rest niet opjutten.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt goed! Ik heb aan de hele klus weer een hoop plezier gehad en ondertussen ook weer wat geleerd
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX is weer thuis. Na het inbouwen van een hagelnieuwe Sanden airco pomp zit alles weer in elkaar. De oude pomp was gaan lekken, revisie laten uitvoeren was niet aantrekkelijk vergeleken met een nieuwe pomp. Zowel poelie als het deksel zijn overgezet zodat het in de CX past.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Ziet er strak uit die motorruimte ! Mooi werk
Wat was je kwijt voor de dynamo revisie als ik vragen mag?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Ik dacht iets van €140.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het ziet er zo langzamerhand als nieuw uit onder de kap. Dat is bij CX’en in mijn ogen een zeldzaamheid en ik vind het bijzonder prettig om naar te kijken. Het toont ook dat een auto lang houden en klus voor klus blijven verbeteren uiteindelijk een heel mooie auto op kan leveren. Ik zeg, lekker bezig!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Dat gezegd hebbende, ik heb deze maand de CX precies 10 jaar in bezit
Afgelopen week is er ook een nieuwe APK op gekomen, dat ging zonder al teveel problemen.
Enige jaloezie maakt zich meester! Inderdaad schitterende kijk onder de motorkap!
Wim
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoop dat het ook een beetje zo blijft, want het is sneller vies dan schoon!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Je kan “hier en daar” wat blanke tectyl spuiten Arjan,.....
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
In principe kan je veel inspuiten, plastic, rubber, de binnenschermen, maar vooral al dat mooie nieuwe “bling bling”
Niet dat het minder vuil wordt maar het vuil hecht zich aan het tectyl laagje, het is dus een soort bescherming.
Je gaat ook aanslag en corrosievorming tegen door weersinvloeden.