Dank voor de moeite toch , ik heb er 1 bij Citro Classiqe gevonden
Even een vraag uit nieuwsgierigheid .
Het inzakken van mijn DS na stilzetten van de motor verschild behoorlijk , soms zakt deze na 1 minuut al iets in , soms na een uur , meestal is hij na zo,n 2 uur weer in “ruststand” gekomen .
Waar zit hem dit verschil in en is er een normering voor ?
Misschien stand van het stuur?
Afhankelijk daarvan lekt het stuurhuis meer of minder.
Mmmh misschien maar als ik de DS in de garage zet staat het stuur altijd in de middenstand ook dan wil het behoorlijk verschillen .
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Toen de hoogteregelaars en veercylinders nieuw waren bleef een DS rustig een paar dagen hoog staan.
Er is niet echt een norm voor. Wel voor de rusttijd die de pomp doet. De tijd tussen twee werkslagen zeg maar.
Die moet wel langer dan 30 seconden zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok Bedankt , mijn tijd tussen 2 werkslagen is rond de 15 seconden , erg kort dus .
Wat is een goed stappenplan om te kijken waar deze snelle cyclus door komt ?
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is bijna altijd je stuurhuis. Dop die een keer af.
Je kan een voelermaatje tussen de hydraulique aansluiting en het stuurhuis steken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
≥ Het is bijna altijd je stuurhuis.
Mhhh dat wordt dan vast een dure grap ....?
Iemand een prijs indicatie ?
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Honderdje of 9…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij Jochen Hoch in Deutschland € 685. Hij schrijft zelf over zijn stuurhuizen:
Überholte Servolenkung. Alle Dichtungen, Manschetten und die Überschneidungsventile (!) wurden komplett erneuert! Im Austausch.
Iemand ervaring met deze Duitse producten? Ik weet wel…..humor hebben ze niet, maar pünktlich zijn ze wel. Toch?
Rinus
Oeps dat is een leuk bedrag ...
Wat is eventueel een goed adres in Nederland ?
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat als je je stuur helemaal naar links of rechts draait bij lekkage van het stuurhuis er een gierend geluid te horen moet zijn , of haal ik 2 dingen door elkaar ?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vroeger , toen de stuurhuizen nog geen 40 jaar of ouder waren , volstond het alle dichtingen te vervangen .
Zo heb ik er tientallen vervangen zonder ooit één te moeten terugsturen .
Nu is er dikwijls ( lees niet altijd ) mechanische slijtage op de stuurcilinder of de kleppenblok .
Dan helpt het niet met rubbertjes te vervangen ............
als je van die Duitse leverancier waarborg krijgt , kan je de gok wel wagen !
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ramrod schreef:
Oeps dat is een leuk bedrag ...
Wat is eventueel een goed adres in Nederland ?
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat als je je stuur helemaal naar links of rechts draait bij lekkage van het stuurhuis er een gierend geluid te horen moet zijn , of haal ik 2 dingen door elkaar ?
Soms hoor je een gierend geluid. Maar niet altijd…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
olga schreef:Bij Jochen Hoch in Deutschland € 685. Hij schrijft zelf over zijn stuurhuizen:
Überholte Servolenkung. Alle Dichtungen, Manschetten und die Überschneidungsventile (!) wurden komplett erneuert! Im Austausch.
Iemand ervaring met deze Duitse producten? Ik weet wel…..humor hebben ze niet, maar pünktlich zijn ze wel. Toch?
Dit is wat Chyparse ook doet.Rubbers vervangen en groen verven. Kan genoeg zijn. Die van chyparse kostten iets van 800 dacht ik. Weet geen actuele prijs.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
> Soms hoor je een gierend geluid. Maar niet altijd…
Jammer , ik hoor niks ....
> Dit is wat Chyparse ook doet.Rubbers vervangen en groen verven. Kan genoeg zijn
KAN genoeg zijn ...? op welk moment komt men/ik er dan achter of het voldoende is ...?