Gelukkig geen Opel!
Ik heb maar 1 klemmetje overgeslagen, die andere wel vastgezet. Moet nog iets beter maar zit ok. Ik gok het erop zonder die 2e. Ik ga dat nog wel een keer doen, volgende winter denk ik.
Het boeltje zit in elkaar en loopt prima. De pomp, die ik nooit hoorde afslaan, slaat nu in ider geval af. Hij slaat nu elke 20-25 s in. Maar dat kan vast beter, ik heb pas 1 keer ontlucht. Omdat ik ook de remaccu vervangen heb zal ik dus een paar keer moeten ontluchten na gymnastieken en rijden. Ik weet ook dat mijn pomp en denkelijk het stuurhuis de volgende projecten zijn. Maar goed, zover ik het heb kunnen zien in een halfuuurtje geen lekkage nog, dus dat is winst!
Ik zal ook de achterremmen moeten ontluchten denk ik? Door de nieuwe remaccu? Ze lijken lekker mee te doen.
Groeten uit Paris!
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet gokken, je leiding gaat echt breken. 20-25 seconden voor een half automaat is echt wel ok vind ik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Remmen achter nog ff ontluchten ja.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Gisteren de vlotterafstelling nagelopen omdat ze nog steeds zuipt als een bootwerker. 1 op 5! De afstelling met omgekeerd huis was OK. De afstelling in normale positie stond 5 mm te ruim. Dus lipje verbogen naar 11,5 mm. Boeltje schoongemaakt en nu maar zien of het iets gaat opleveren….. Alle sproeiertjes zaten netjes op hun plaats, en alles was eigenlijk prima schoon, op het vlotterkamertje na.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Allen,
Graag wat advies omtrent de ontkoppelingscilinder. Ik heb nu de halve auto uit elkaar voor een nieuwe HD-pomp die ik ga scoren op Citromobile. Ik kan nu goed bij allerlei andere zaken, maar ik ga alleen vervangen als het echt moet natuurlijk. Zomaar vervangen levert altijd gedonder op.
Recentelijk ontkoppelde ze een beetje laat bij terugschakelen. Opschakelen zijdezacht, maar terugschakelen een beetje laat, met name tot stilstand (3-2). Soms met een beetje gerammel hoorbaar. Ik kan nu goed bij de ontkoppelingscilinder en wil deze even testen wbt de interne veer. Kan dat ding makkelijk open of uit voorzorg vervangen? Of kan ik voelen of die veer nog heel is. Ik heb een beetje proberen te drukken, maar voel geen vering zo. Ik denk eigenlijk niet dat dat de reden is voor het latere ontkoppelen, maar misschien wel met het rammeltje. Ook zag ik dat de afstellingbout tussen de koppelingshevel en de cilinder nog maar een slag of 3 “over” heeft om vaster te draaien. Dus om de koppelingsplaten ruimer te zetten. Dat lijkt me logischerwijs een aanduiding dat de platen een dezer jaren vervangen zullen moeten worden (of de hele drukgroep). Toch?
Alvast dank!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Wat jammer dat je nu alles uit elkaar hebt liggen….. Nu wordt het moeilijk om het te achterhalen.
Het kan ook nog liggen aan je de koppelingsregelaar en/of gasklepafslag. Anders had ik je geadviseerd om de
basis afstelling even te doorlopen. Ook kan er lucht zitten in de gasklepafslag, koppelingscilinder, koppelingsregelaar en de centrifugaalregelaar. Op alle deze 4 zit dan ook een ontluchtingsnippel !!!
Je kunt nu alleen nog deze componenten uit elkaar halen en controleren op gebreken…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank!
Die basisaftelling heb ik wel doorlopen. Kruip etc. prima. Daarom denk ik dat ik naar de koppelingsregelaar moet kijken. Maar dat rammeltje….. Het is echt alleen laat terugschakelen.
Anyway, ik haal die ontkoppelingscilinder er wel even af en zal het eens goed bekijken.
Groet,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Mijn ooit groene DS eindelijk weer terug zoals ze geboren is: Gris Palladium! Nu nog ooit eens het rode interieur er weer in. Is nu nog groen, kan jaartechnisch wel.
20180528_141428 by Hilko Schmitt, on Flickr
20180528_141415 by Hilko Schmitt, on Flickr
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi hoor!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mooi man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Dat groen past ook wel bij deze grijze kleur vind ik, ik weet nog dat er toen keuze was in rood en geelbruin achtige kleur in stof, of bruin en zwart in leder.
Ik vind de godin in ieder geval prachtig.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vtske schreef:.. ik weet nog dat er toen keuze was in rood en geelbruin achtige kleur in stof…
En grijs, groen en blauw.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Klopt Waterman,over dat grijs gesproken, bij ons toen een klant met een DS 21 Pallas kleur zwart, met grijs stof interieur wat was dat chique.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.