Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als het ding eenmaal gelopen heeft, gaat het de rest van de dag vaak zonder gloeien. Ik vind het wel grappig, lekker retro onthaasten.
Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die koud is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
die 30 seconden, dat klopt. Jouw bus heeft geen snelgloeisysteem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ruudolf schreef:Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die koud is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.
ik corizeer mijzelf:
Dat is waar. Maar in mijn geval moet ik ook ongeveer 30 seconden voorgloeien, ook als die al goed WARM is. Maar dat kan ook te maken hebben met de accu die niet meer 100% is.
weet iemand misschien hoeveel AMP zo’n standaard gloeipen trekt?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een C32/C35 gloeit altijd voor, de volle tijd. Het systeem kent geen temperatuurregeling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Een C32/C35 gloeit altijd voor, de volle tijd. Het systeem kent geen temperatuurregeling.
Hoe bedoeld u dat? Ik moet het palletje gewoon de volle tijd van het voorgloeien vast houden. Dus ik zou theoretisch gewoon kunnen doorstarten zonder gloeien.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een palletje? Die moet je mij ff uitleggen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk de startknop half uittrekken om te gloeien en daarna pas helemaal om te starten.
MaartenH schreef:Ik denk de startknop half uittrekken om te gloeien en daarna pas helemaal om te starten.
Correct. ben nu dus aan het kijken voor een soort timmer relay zodat ik niet de volle 2 minuten de starter knop hoef vast te houden. dat ga je toch nog wel voelen in de vingers. helemaal als je bezig bent met reparaties en je meerdere keren moet starten.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als de motor gelopen heeft, kan ik altijd meteen starten. Je kunt de startknop toch gewoon doortrekken?
break23m schreef:Als de motor gelopen heeft, kan ik altijd meteen starten. Je kunt de startknop toch gewoon doortrekken?
Ja, maar dan slaat die niet aan.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, is dat het probleem. Bij die van mij gaat dat prima, zeker bij zomerse temperaturen. Tja, je zou het eens kunnen proberen met andere accu.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Door een brakke accu ligt het starttoerental laag, waardoor er onvoldoende compressie is om daarmee de verbrandingskamer enigzins op te warmen.
Hetzelfde doe je door voor te gloeien bij een koude motor.
Probeer eens zonder voorgloeien een warme motor m.b.v. een 2de accu en startkabels te starten.
Slaat hij dan wel aan, dan is het zeker jouw accu.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986