http://www.raceglaze.co.uk/car-care-exterior/metal-chrome/race-glaze-jet-laq-non-paint-laquer/
Plakt niet en beschermt! Vetten zijn leuk, maar blijven ook vuil aantrekken.. Voor rubber en kunststoffen zou ik autoglym rubber and vinyl care pakken.. super makkelijk op te brengen en voedt geweldig!
Verder ben je denk ik bekend met Gyeon trim en rim?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals je zegt, ik wil geen plakkerige zooi. Dat is ook niet fijn als je dan aan de auto wil werken…
Voor rubber en kuststoffen gebruik ik altijd Poor Boy’s Trim Restorer.
Van Autoglym is toch dat groene gloedje? Dat heb ik gehad, vond ik minder fijn en daar had ik juist dat er zand aan bleef plakken. Na een tijdje Trim Restorer heb ik Autoglym weggegooid.
Ik ben bekend met Gyeon, erg fijn spul.
Helaas nog geen ervaring met Trim en Rim, 40 Euro voor 30 ml is net wat veel om even te proberen.
Bij de CX heb ik ook direct aardig wat nodig, bumpers, dorpels, spoiler, stootlijsten, raamlijsten, banden, etc.
Dat is denk ik de gel geweest? Ik bedoel deze:
https://www.carclean.com/nl/vinyl-rubber-care-500ml.html
Kun je zo over een handwarme, desnoods iets vochtige motor spuiten en trekt er door de temperatuur prachtig in! Is wat melk achtig uit de fles en voedt kunststof en rubber heel mooi!
Dat is denk ik de gel geweest? Ik bedoel deze:
https://www.carclean.com/nl/vinyl-rubber-care-500ml.html
Kun je zo over een handwarme, desnoods iets vochtige motor spuiten en trekt er door de temperatuur prachtig in! Is wat melk achtig uit de fles en voedt kunststof en rubber heel mooi!
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat was niet deze, het was geen spuitfles.
Goed het is en blijft geen show motorruimte. Gezien ik ook met de CX rijdt en wil blijven rijden zal het netjes houden toch lastig blijven. Er gaan gewoon slangen olie zweten en er komt simpelweg een hoop troep de motorruimte ingewaaid.
Ik zal er af en toe eens even een doekje door halen, hopelijk blijft het dan allemaal een beetje behoorlijk.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit euveltje is er al een tijdje, maar ik vraag me toch af wat het kan zijn.
Bij een koude start gebeurt het regelmatig dat het toerental erg schommeld, tussen 500-600 en 1200-1300 rpm. Wat soms kan leiden tot afslaan.
Houd je even het gas erop bij 1500 rpm dan is er niets aan de hand. Na even lopen is het prima.
Zover ik kan zien heeft het injectiesysteem 2 sensoren waarmee gestuurd wordt. De KVS sensor achterop de kop en een luchttempsensor in de luchtmassameter.
Zover ik kan meten geeft de KVS sensor redelijk een juiste waarde bij een koud blok, dat was nu zo’n 1300 Ohm.
De luchtsensor weet ik niet, ik weet de waardes niet en niet tussen welke pinnen ik moet meten op de LMM.
Net even voor de zekerheid de Lambda sensor vervangen, het leek even beter te zijn, maar na even lopen toch weer flinke schommelingen.
Iemand nog ideeën?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
met het meten meet je alleen of er in de mengselbereiding iets mis gaat. Maar jouw CX heeft nog een ouder stationairsysteem met een luchtschuif achter op het blok en een zooitje slangen. Ik zou ook eens kijken of dat ding fris is want die zorgt voor het verhoogde toerental bij koude motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucht temp: tussen de 100 ( 50 C) en 300 ohm(0 C).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die luchtschuif heb ik al eens getest, die gaat dicht als die warmer wordt, en is ook open bij koud blok.
Naar mijn idee zou die ook als de schuif dicht blijft staan altijd te laag draaien, en niet moeten schommelen.
Er schoot mij nog iets te binnen, ik heb het ook het idee dat ik het koelsysteem niet goed ontlucht krijg.
De ontluchtingsnippel op de waterpomp is simpel, daar komt direct KVS uit.
De andere achterop de kop blijft lasting, daar komt niet altijd direct veel KVS uit. Ook niet bij heet blok en stationair lopende motor. De dop op KVS vat is dicht, dus druk op het systeem. KVS vat zit vol genoeg, naar mijn idee.
Dan heb je die op de radiateur nog, naar mijn idee duurt dat ook vrij lang voordat er KVS uit komt.
Oftewel, hoe kan je het systeem goed en volledig ontluchten?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de ontluchtingsnippel achter op het blok niet (deels) verstopt?
Die ligt lager dan degene op de waterpomp, dus als uit de laatste wel goed KVS komt, zou bij de eerste dat zeker het geval moeten zijn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed punt, die achterop het blok is veel ouder.
Zojuist even omgewisseld, ik kon in elk geval door beide blazen nu.
Hoe kan ik het beste ontluchten, met een lopende warme motor?
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Doe ik altijd koud stilstaand.
Alle punten liggen onder het niveau in het expansievaatje.
Dus daar voldoende in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat werkt bij mij dus niet, als ik die nippel uit de kop draai komt er niets uit.
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is het gaatje zelf ook open?
Even prikken met een klein schroevendraaiertje o.i.d.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In de kop zelf bedoel je?
Dat is lastig te zien bij een injectie…