Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Nou, voor eerste lasresultaten zeker niet slecht. Keurig, vooral het ‘opvullen’van het grootste gat ziet er netjes uit. Na het bijslijpen, kitten en aflakken zie je daar vast helemaal niks meer van. Prima! :thumbsup
Ziet er goed uit hoor !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Het werk aan de Super vordert gestaag. Door vertraging bij de spuiter is ie nog steeds niet aan de beurt om uitgedeukt en gespoten te worden. Daardoor heb ik wel tijd om de gelaste plekken netje af te werken, de binnenschermen te spuiten etc. Het is nu wel duidelijk: Citromobile haal ik helaas niet Niet getreurd, ik hoop in juni klaar te zijn om nog een staartje van het meetingseizoen mee te pikken. Wie weet tot dan!
Hier nog wat plaatjes:
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Tsja, als je dan die stroom foto’s ziet van Patricks Ami Super dan begint het natuurlijk bij mij ook te kriebelen
Weekje vrij genomen om bij de plaatwerker waar mijn Super al zo’n 2 jaar op een uitgedeukt dak staat te wachten zelf eens wat te gaan doen aan het plaatwerk. Dan komt er misschien een beetje schot in.
Hier wat plaatjes (slechte kwaliteit want met mob telefoon genomen). Hopelijk is deze week al het plaatwerk klaar om in de primer gezet te worden. Vandaag 2 achterdeuren en een front geschuurd:
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Waar die foto"spam” al niet toe kan leiden.
Het is echt een hele klus waar je mee bezig bent, maar zo langzamerhand kom je er mee verder mee. Ik houd de vordedingen in de gaten. Suc6!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo te zien ben je erg grondig en zorgvuldig bezig, top man! Veel succes met deze geweldige klus. Ik kijk uit naar de volgende serie foto’s!
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
- Ami Super
Respect zeg, wat een klus is dat. Maar een Super verdient het, dat is een feit.
Bedankt weer voor de update.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 580
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
erg mooi en goed werk!!!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Vandaag na lange tijd weer aan de Ami Super gewerkt. De bedoeling is dat de auto dit jaar klaar moet zijn…
Vandaag gewerkt aan de voorportieren. Ik had twee andere redelijke portieren, maar ik heb toch besloten om de originele hagelschade exemplaren op te knappen. Ze zijn namelijk perfect roestvrij, horen op de auto en hoeven aan de binnenkant ook niet gespoten te worden.
De deuken heb ik eruit gehaald met de “spijkertrekker”. Waarmee je puntje last op het hart van de deuk en daarna met een gewichtje dat naar je toe kan bewegen de deuk er als het ware uittrekt. Daarna het laspikkie wegschuren en afplamuren. Er zat ooit een lelijke spiegel gemonteerd op het rechterportier. Die gaatjes zijn dichtgelast (foto1). Het is heel erg veel werk, maar als het goed is, zijn alle delen deze week klaar om gespoten te worden. Daarna eigenlijk alleen nog het dak verder uitdeuken en strakmaken. Wordt vervolgd! Hier wat foto’s:
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Goed werk Michiel!!!
Ik wou dat ik al zover was…
- Ami Super
Kuch…even het stof van het topic afhalen.
Dat ziet er goed uit Michiel. Dat is toch wel lekker als je zo ontzettend veel zelf kan doen.
Suc6 nog verder.
patrick
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Opnieuw even het stof van dit topic afhalen .Vandaag verder gewerkt aan de Super. Alle plaatwerkdelen zijn strakgemaakt evenals het dak (kijk voor de grap naar de oude foto’s waar de hagelschade prominent zichtbaar was). De zijkanten van de auto zijn in de juiste kleur gespoten en alle losse delen aan de binnenkant. Nu ben ik bezig om de delen weer te monteren. Dat is nog best een klusje, zeker omdat het drie jaar geleden is dat ik alles uit elkaar heb gehaald. Soms ben ik flink aan het zoeken naar alle boutjes. Had ik alles maar apart verpakt en gelabeled!!! Het plan is dat de wagen volgende week of die week erna gespoten wordt. Hier wat plaatjes:
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Puike voorbewerking. Die gaat er straks weer superstrak uitzien!
Mooi hoor!