Warm ook zo? Wat noem je warm? Meter warm of 30 km gereden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dit is warm. Stuk snelweg gepakt. Van knooppunt Hoevelaken naar Hilversum (snelweg), rondje naar Loosdrecht snelweg weer op, naar Utrecht, op de A28 van Utrecht naar Amersfoort flink doorgepakt, 140 ongeveer. Hele klein stukje pedal to the metal. Pakt wel redelijk op als je het gas in trapt op de snelweg
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Naar wie ga je voor de APK? Fokker in Amersfoort?
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
de beschreven symptomen heb ik bij alle ds’sen gehad die ik heb gereden. Dat waren er een stuk of 20. Wat betreft te rijk of te arm: eerst meten, dan gaan sleutelen. Dus voor je gemeten hebt met de Co-meter of het ding te rijk of te arm staat helemaal niets doen. Meten is weten. Gissen is missen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat klinkt duidelijk. Ik zal de garage eens vragen een meting te doen. Kan nooit de moeite zijn. Is een co meter nog de moeite waard om aan te schaffen?
Eeh, nee niet naar Fokker. Ik ging altijd Rovam in Amersfoort, maar die is opgeslokt door een grotere garage. Ik wilde eigenlijk naar Janssen in Bennekom, maar die zit 4 maanden vol. Nooit geweten, want ik ga nooit naar een ds garage. Nu ga ik naar een garage in Bennekom in de buurt van Janssen die veel DS-en heeft gekeurd. Misschien als er iets kleins is kan die alsnog naar Janssen.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een goede CO meter is duur. En moet eigenlijk vaak gecalibreerd worden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
k heb deze:
https://www.ebay.com/itm/Gunson-GASTESTER-DIGITAL-Co-Exhaust-Gas-Analyzer-SHIPS-FROM-USA-/263728523147
doet t redelijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Een goede CO meter is duur.
reken op 2000 tot 4000 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
CO even laten meten kan toch bij elke zichzelf respecterende garage? In een paar minuten klaar. Mengselstelschroef wat in- of uitdraaien en klaar is Kees. Zo ook de Mehari onlangs gedaan.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ja, 2000 tot 4000 is te veel. Was al bang dat ie niet goedkoop zou zijn. Er zit een garage om de hoek.
Maar voor nu eerst maar eens de APK klussen, ik heb een aantal afkeurpuntjes.
Lambda sonde in de vlampijp plaatsen. Lambda waarde zegt beter dan het CO of je mengsel te arm of te rijk is. Heb in mijn beide DS-en er een zitten. Zo kan je echt prachtig afregelen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Op stationair toerental of iets gas erop, 1000 TPM, en dan op 14,7 (AFR)zien te krijgen?
DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo
“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als het echt brokjes zijn denk ik dat je uitlaatpotten inwendig aan het aftakelen zijn en gewoon deeltjes naar buiten gooien .
Ploffen wijst op verkeerde afstellingen ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Dat kan best, die dwarsdemper is behoorlijk gaar.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
gjvdh schreef:Koud viel het trouwens allemaal wel mee. De motor reageert wel op gas, maar niet supersnel. Misschien wel normaal, weet ik niet
Minder goed oppakken kan ook duiden op niet goed afgestelde (of werkende) ontsteking, in dit geval te laat. Dat geeft natuurlijk ook geen goede verbranding, en heeft nog allerlei andere nare gevolgen. Verder heeft het CO-meten niet zoveel zijn als je het alleen bij stationair doet.
Is leuk voor de APK, maar zegt niets over de normale rijcondities. De stionair CO-afstelling heeft ook alleen (zoals de term al zegt) invloed op het CO bij stationair.