Goedendag allen!
Ik heb hier een C3 1.4 8v benzine van 2002 , deze hebben wij inmiddels een jaar alweer. Echter niet probleemloos , toen wij hem kochten deed de cruise control het niet en de airco bleek leeg te zijn. Airco gevuld en koppelingsschakelaar vervangen en dat was dat weer. Echter een poosje later begon de auto bij het starten in de noodloop te gaan. Een paar keer laten resetten en na wat zoeken en de sensor op het vliegwiel vervangen (achteraf niet nodig) kwamen we er achter dat er water in de computer zat. Het autobedrijf waar we het uit lieten lezen heeft de computer laten drogen en alles was weer goed. Een poosgereden zonder problemen maar helaas kwam het na een paar weken terug. Omdat ik best wel wat moest betalen voor de vorige reparate ben ik zelf op zoek gegaan en kwam er achter dat er toch nog water in de computer zat. Nu zelf de computer een middag lang met de fohn droog gemaakt ,en had inmiddels zelf uitlees apperatuur aangeschaft. Probleem verholpen , foutcodes gewist en weer probleemloos een paar maand gereden. 1 foutcode kwam weer terug elke keer , map sensor maar daar reed hij wel goed om. Deze heb ik intussen wel vervangen en die storing komt niet meer terug.
Nu echter weer het probleem van de noodloop maar nu kan ik hem niet meer wissen. De auto loopt verder prima maar uiteraard niet sneller dan zo’n 50 km/h. De storing P0608 kreeg ik de vorige keer ook al
P0608 Control Module VSS Output A Malfunction
Nu heb ik uiteraard de computer weer los gehaald maar ook een heleboel punten nagekeken ,massa’s , stekkers , zekeringen etc. etc. Echter dit keer heeft het allemaal geen zin.
Punt 1 is dat de vehicle speed sensor bij deze blijkbaar niet achter op de bak zit , daar komt mijn eerste vraag dan ook vandaan , waar zit deze dan wel? Is het dan een ABS sensor? en zo ja zou het dan niet problemen moeten geven bij de ABS?
Punt 2 is , als de computer toch echt defect is deze keer , is het dan echt zo dat je alles moet vervangen ? BSI , computer , contactslot enz. of zou alleen (de juiste) computer ook werken?
Eventueel een goed adres hiervoor?
Het is de auto van mijn vriendin , en omdat ze hem nodig is voor haar werk is het helemaal vervelend.
Bij voorbaat dank voor alle antwoorden! ik ben vast nog wat vergeten maar dat zal dan nog wel komen!
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Sorry voor de late reactie!
bedankt voor de reactie
Inmiddels al veel gecontroleerd en besloten om de ECU op te sturen naar KMS Apeldoorn. Deze heb ik vrijdag opgestuurd en direct maandag bericht gehad. Helaas is de ECU beyond repair volgens hun bevindingen.
Het word dus nu een vervelend verhaal om een passende ECU te vinden.
Rest mij alleen nog de vraag hoe het nou daadwerkelijk zit met de VSS ,deze sensor zou toch wel ergens moeten zitten?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Melf schreef:Deze sensor zou toch wel ergens moeten zitten?
Hij zit aan de achterkant van de bak, aan de zijde van de aanflenzing tegen het blok.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nee ,daar zit hij bij mij juist niet , daar zit ipv de sensor een afdekplaatje.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat is het VIN van de auto?
Dan zoek ik ‘m even op op service.citroen.com
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
VF7F CKFVb 26798369
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Melf schreef:Daar zit ipv de sensor een afdekplaatje.
En volgens service.citroen.com zou daar toch echt de sensor moet zitten i.p.v. dat afdekplaatje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
vreemd geval , hij zit er echt niet.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ook geen losse steker in die buurt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat wel maar zit origineel niet aangesloten.
Deze zit onder het inlaatspruitstuk ongeveer.